اکثر شورای شهر کرمان با تخریب "خانه شهر" مخالف بوده و در بعضی از موارد بیان می دارند که نمی خواهند « ننگ تخریب خانه شهر کرمان را به دوش بکشند».
کد خبر: ۸۸۲۱۶۷۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، خانه کرمان بنایی که شاید قدمت تاریخی نداشته باشد اما بیش از 47 سال است که به عنوان نماد فرهنگی و سنبل هنر در شهر کرمان شناخته شده است.

اما مدتی است که قرار گرفتن خانه شهر در طرح توسعه استانداری، بهانه ای جهت تخریب خانه شهر شده است، به گونه ای که عدم ایمنی تنها راه برای بخشنامه کردن موضوع به شهرداری کرمان و فرصت بیست روزه برای تخریب این مجتمع فرهنگی و هنری شده است.

سوالی در اینجا طرح می شود که آیا میراث های گذشتگان، که سینه به سینه حفظ شده، باید تخریب شود یا اینکه راه حل حفظ اینگونه منابع ملی، ایمن سازی مجموعه است؟ اگر بخواهیم طبق گرایش استانداری دولت یازدهم به موضوع نگاه کنیم گرایش فکری کنیم باغ شاهزاده ماهان و یا یا بازار کرمان در اولویت تخریبی بیشتر قرار دارد، زیرا دارای قدمت تاریخی بیشتری و ایمن کمتری است!

به گزارش خبرنگار، اکنون نزدیک به نیم قرن است که خانه شهر همچون سنبل هنر و فرهنگ شهر کرمان پابرجا است، و اخیرا با بخش نامه معاون استانداری به شورای شهر و با ایجاد فرصت بیست روزه در خواست تخریب این مجموعه صادر شده است.

شاید، قدیمی بودن تنها نگاهی است که می شود به این مجوعه داشت تا درب ساختمان استانداری که در حال توسعه است را جایگزین بنایی منحصر به فرد و با معماری خاص آن نمود و وعده ساختن ساختمانی بهتر را به مردم شهر داد.

طبق پیگیری های خبرنگار، قریب به اکثر شورای شهر کرمان با تخریب این ساختمان مخالف بوده و در بعضی از موارد بیان می دارند که نمی خواهند « ننگ تخریب خانه شهر کرمان را به دوش بکشند» لذا احتمال دارد که استانداری با مقاومت شورای شهر دست به صدور حکم استانی جهت تخریب این ساختمان بزند.

البته دغدغه استانداری مبنی بر غیر ایمن بودن این ساختمان قابل قبول است و بایستی تدبیری جهت رفع این مشکل اندیشید اما راه کار آن بی شک تخریب نخواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار
ارسال نظرات