موسیقی، شناسنامه ملت است و می تواند جایگاه ایران را در افکار عمومی جهان ارتقاء بخشد.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۸۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی استانی آوای امید که با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان برگزار شد، با اشاره به سابقه چندین هزار ساله هنرهای سنتی در کنار تنوع خرده فرهنگ‌های اقوام شناسنامه دار ایران، گفت: هریک از اقوام ایرانی در حوزه های مختلف فرهنگ، موسیقی، هنر و حتی غذا، حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند.

اسداله درویش امیری افزود: موسیقی، شناسنامه ملت است و می تواند جایگاه ایران را در افکار عمومی جهان ارتقاء بخشد.

وی در ادامه اظهار داشت: هریک از اقوام ایرانی در حوزه های مختلف فرهنگ، موسیقی، هنر و حتی غذا، حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه، برگزاری جشنواره های فرهنگی ، یکی از عوامل بازدارنده در مقابل تهاجم فرهنگی به شمار می رود، تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی فرصت مناسبی برای ایجاد شور و نشاط به ویژه در میان قشر جوان کشور خواهد بود.

اسداله درویش امیری افزود: در مجموعه «مستند زنجان» که کار هنری ارزشمند و کم نظیری است، بخش هایی از زیبایی های نهفته استان زنجان به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه از «مستند زنجان» طی برنامه ای با حضور تهیه کننده و گروه مستند ساز آن در هفته دوم اسفند ماه در استان زنجان رونمایی خواهد شد اظهار داشت: همانگونه که مردم زنجان پرچم شور و شعور حسینی را در آسمان این استان بر افراشته اند و در صفوف فشرده و معنادار، عزاداری های روز هشتم و یازدهم ماه محرم شرکت دارند، در مراسم و موقعیت های جشن و محافل شادی نیز حضور گسترده ای دارند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه، انقلاب ما، انقلاب منطق، خرد، اخلاق، فرهنگ و خداپرستی است و با تمام دنیا با منطق سخن می گوید، خاطر نشان ساخت: آغاز عملیات اجرایی قرارداد تولید گیربکس اتومات خودرو با سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد تومان به عنوان نخستین واحد تولیدی گیربکس اتوماتیک کشور در کنار افتتاح یکی از بزرگترین واحدهای بازیافت ضایعات صنعتی و خودروهای فرسوده در زنجان، از اقداماتی است که در سایه توفیقات برجام به وقوع پیوست.

ارسال نظرات