فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مجد و عظمت و اقتدار ایران عنوان کرد: ابرقدرت‌های دولتمردان آمریکا می‌دانند که تهدید علیه ایران نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه مضر است.
کد خبر: ۸۸۲۱۷۶۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمدعلی جعفری امروز در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب دفاع مقدس که با حضور مسئولین کشوری و لشکری در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر دفاع مقدس، مدافع حرم و به‌خصوص شهیدان غیور، مومن و انقلابی استان همدان، و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: ما در سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و شاهد اینکه هر چه از عمر پر برکت انقلاب می گذرد ابعاد بیشتری از آن بر همه روشن می شود و بر مجد و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی افزود: امروز دوست و دشمن به این عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران که ناشی از انقلاب اسلامی است، همه اقرار دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مجد و عظمت و اقتدار ایران عنوان کرد: ابرقدرت‌های دولتمردان آمریکا می‌دانند که تهدید علیه ایران نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه مضر است.

وی نام شیطان بزرگ برای آمریکا را حکیمانه دانست و ابراز داشت: در آستانه ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که این چنین دشمنان ما بر مجد و عظت این انقلاب اقرار می کنند.

سردار جعفری یاداور شد: خداوند بزرگ را بر همه نعمت‌هایی که به ایران اسلامی عطا کرده شاکر هستیم و در روز جمعه 22 بهمن مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را نشان می‌دهیم و در برابر این تهدیدات حضوری پرشور خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: باید پاسخ این سوال اساسی که علت این مجد و عظمت ایران اسلامی چیست را ما و به ویژه شما مردم انقلابی همدان بدهید که نگاهی عمیق به انقلاب اسلامی و حوادث و شرایط مختلف که بر آن گذشته دایند و در این راه ایثار و شجاعت از خود نشان دادید.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: همه انقلاب‌هایی که در دنیا بوده‌اند سیر نزولی یافته‌اند و رو به رکود رفته‌اند اما هر چه از عمر انقلاب اسلامی ما می‌گذرد پویاتر، با عظمت‌تر و با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب ما، اسلامی و فرهنگی است، گفت: حرکت ما در چهارچوب اصول و ضوابط اسلام است و مسیر آن را مکتب سرخ تشیع تعیین کرده است.

سردار جعفری با اشاره بر حرکت انقلاب اسلامی در چهارچوب اسلام واقعی و اسلام ناب افزود: ضمانت این اسلامی بودن و اسلامی ماندن جایگاه رفیع ولایت فقیه در جایگاه رهبری انقلاب اسلامی است.

* هشت سال دفاع مقدس به عنوان موتور حرکت انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب، فردی شجاع، حکیم و فرزانه است، عنوان کرد: امروز دلیل و رمز اصلی و دوام ماندگاری دیگر انقلاب اسلامی؛ دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: هشت سال جنگ ما به عنوان موتور حرکت انقلاب اسلامی است که انرژی آن بی پایان است.

وی عنوان کرد: بخش عظیمی از مجد و عظمت و استمرار و پایداری و نهضت بیداری اسلامی در جهان مدیون هشت سال دفاع مقدس است و این باعث گسترش اسلام شده و دلیل اصلی بقا و گسترش انقلاب اسلامی در جهان است.

سردار جعفری گفت: بیش از همه مقام معظم رهبری قدر این عظمت و قداست انقلاب اسلامی را می داند و اصرار بر ماندگاری و تبیین و تصریح آن دارند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل(ره)، افزود: جنبه معنوی دفاع مقدس بر ابعاد معنوی آن تقدم داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: جنگ ما بین ایمان و کفر جهانی بود و تمامی جهان و ابرقدرت‌های غرب و شرق علیه ایران اسلامی بسیج شده بودند و ایران تنها در محاصره اقتصادی آمریکا بود اما با ملتی غیور و مبارز و بصیر و مومن و انقلاب و در صحنه این جنگ در هشت سال به پایان رسید.

وی ادامه داد: علت پیروزی ما در جنگ بدون تردید حضور گسترده مومنانه و انقلابی مردم ایران اسلامی است و اگر حضور مردم و بسیجیان در جنگ تحمیلی نبود امروز معلوم نبود که دفاع مقدس چه سرنوشتی داشت.

سردار جعفری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت تشریح ابعاد دفاع مقدس، ابراز داشت: ما هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها نتوانسته ایم ابعاد مهم این جنگ را درست برای مخاطبان تشریح و تبیین کنیم و این جای تأسف دارد که چرا به جز تعداد معدودی نویسنده و هنرمند انقلابی که برای دفاع مقدس قلم می زنند چرا دیگران در راستای این هدف بسیج نمی شوند.

* کربلای 5 اوج ایثار و فداکار و توکل به خداوند متعال بود

وی با بیان اینکه ما بیش از هر زمان دیگری به گسترش این فرهنگ برای استمرار انقلاب اسلامی نیاز داریم، عنوان کرد: ما باید این را بدانیم که دوران دفاع مقدس از چه فراز و نشیب‌هایی برخوردار بود و چه مشکلاتی داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه با حکم امام(ره) تحول عظیمی در ایران شروع شد، افزود: از تابستان سال 60 تا اوائل سال 61 به مدت یک‌سال با انجام 5 عملیات بزرگ خرمشهر آزاد شد و این وحدت، مدیریت، حضور بدون مانع نیروهای مردمی و نقش‌آفرینی اصلی نیروهای مردمی در جبهه‌ها و فرماندهی در دوران دفاع مقدس ظرف یک‌سال دشمن پس زده شد.

وی با بیان اینکه چرا جنگ هشت سال به طول انجامید، گفت: ماهیت صدام مشخص بود که بعد از فتح خرمشهر می‌خواست مجدد با بازسازی نیروها به ایران حمله کند و این فریبی بیش نبود که با هوشمندی‌های خاصی که امام(ره) داشتند به صدام فرصت نداد و دستور ادامه جنگ در خاک عراق را صادر کرد و سرنوشت دفاع مقدس را آنچنان که امروز ما شاهد آن هستیم، تغییر داد.

سردار جعفری با اشاره به مجموعه معارف، سیاست‌ها، جانبازی‌ها، ایثارگری‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس گفت: عملیات‌هایی مانند عملیات والفجر 8 و کربلای 5 در تاریخ جنگ‌های دویست ساله اخیر بی‌مانند و بی‌نظیر بود و سرنوشت دفاع مقدس را روشن کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اواخر جنگ در عملیات کربلای 5 نوشته ای دارند و فرموده اند سپاه کربلا را که در شلمچه مشق کرد، ابراز داشت: هر کس عملیات کربلای 5 و شلمچه را فراموش کند نام و یادش از انقلاب و انقلابی خط خواهد خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تمام عملیات‌های دفاع مقدس بازسازی واقعه کربلا بود، گفت: ما عملیات های دیگری در دفاع مقدس انجام دادیم اما کربلای 5 اوج ایثار و فداکار و توکل به خداوند متعال بود.

* دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص انتقال معارف اسلامی انقلابی دوران دفاع مقدس به نسل آینده

وی ادامه داد: در این عملیات آنقدر در میدان مین و موانع بسیار بود که شکسته شدن خط شلمچه و انجام عملیات کربلای 5 غیرممکن بود.

سردار جعفری با بیان اینکه شهید «حاج ستار ابراهیمی» یکی از فرماندهان گردان بود که در این عملیات به شهادت رسید و بسیاری از فرماندهان ما در این عملیات به شهادت رسیدند، افزود: صحنه عملیات کربلای 5، صحنه عاشورا بود و این عملیات سرنوشت جنگ را تعیین کرد.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان ملل و اربابان صدام وقتی دیدند نمی توانند این دژ مستحکم ناپذیر شلمچه را بشکنند موافقت کردند که قطعنامه 598 را به نفع ایران صادر کنند و لطف و عنایت و نصرت خداوند در دفاع مقدس شامل حال مردم شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم بر این نعمت الهی و مراتب قدردانی خود را از خانواده های معظم شهدا داریم چراکه این دستاوردهای عظیم مدیون خون شهدا است.

وی گفت: بحثی که بسیار مهم است، نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص معارف انقلابی و انتقال معارف اسلامی انقلابی دوران دفاع مقدس و ثبت و انتشار و انتقال آن به نسل های آینده است و تعداد محدودی از هنرمندان و صاحبان قلم این جهاد بزرگ را شروع کرده‌اند.

* دفاع مقدس گنجینه عظیمی است

سردار جعفری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: کتاب های دفاع مقدس قابل طرح در سطح جهانی است، هشت سال دفاع مقدس دارای ظرفیت تولید هزاران کتاب است که به معنی انتقال فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی به جامعه و جهان است.

وی بیان کرد: این یک تکلیف است که کسانی که توانایی چنین کاری را دارند اقدام به این کار کرده و از حضور رزمندگان استفاده کنند و تجربیات آنان را ثبت و ضبط کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این یک گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند آن را استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه چهار کتابی که امروز تقریظ مقام معظم رهبری بر آنها رونمایی شد، خاطرات لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان است، افزود: این لشگر یکی از لشگرهای مهم در دوران دفاع مقدس بودکه این کتاب‌ها 10 درصد خاطرات این لشگر در دفاع مقدس است که نگاشته شده است.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: امید است تمامی کسانی که توانایی چنین حرکتی را در عرصه های جهاد فرهنگی دارند بسیج شوند و به تألیف کتاب های سودمند بپردازند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات