مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم، گفت: کارگردان و بازیگر اسلامی و مسلمان می تواند به سینمای ما هویت و ارزش بدهد.
کد خبر: ۸۸۲۱۷۸۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم در این جشنواره با تبریک به مناسبت دهه ی فجر گفت: باید این دهه را قدر بدانیم، آرامشی که داریم از این دهه ی پر خیر و برکت می باشد.

حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: اکثر جنگ های دنیا توسط رسانه اتفاق می افتد.استکبار و صهیونیست توسط رسانه با جهانیان جنگ ایجاد می کنند.

وی، ادامه داد: سلاح هنر سینما بسیار مهم و ویژه است. مقام معظم رهبری در مورد سینما می فرمایند: ظرفیت سینما ظرفیت عظیم و هنر سینما هنر برتر است .

فاطمی نسب، خاطرنشان کرد: رسانه و سینما بسیار جایگاه مهمی دارند؛ چرا که حضرت امام(ره) وقتی که وارد ایران می شوند صحبت از رسانه و سینما می کنند؛ اما امروزه جایگاه سینما و رسانه ی ایران در کجای دنیا قرار دارد. سینما یک صنعت است، یک تکنولوژی است. یک ابزاری است که باید به آن هویت بدهیم.

این فعال رسانه ای، گفت: فیلم یوسف پیامبر(علیه السلام) را جهانیان دارند مشاهده می کنند. چه مسلمان و چه غیر مسلمان. یکی از دغدهه های مقام معظم رهبری این است که ما در سینمای ایران از کارگردان مسلمان و بازیگر مسلمان استفاده کنیم.

وی، افزود: اگر می خواهیم سینمای ما اسلامی باشد باید نظر مقام معظم رهبری را اجرا و پیاده کنیم.در فیلم یوسف پیامبر(علیه السلام)، کارگردان این فیلم آقای فرج الله سلحشور هم همین نظر را داشتند،کارگردانی که وقتی اذان می گفتند کار را تعطیل می کرد و با کلیه اعضای گروه به نماز می پرداخت. هرگاه سینمای ما اسلامی شد ترویج و تلفیق اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم)در این قصه اتفاق می افتد.

فاطمی نسب، گفت: آیا سینمای ما در جهان، اسلامی است؟ آیا فیلم های اسکار اسلامی هستند؟ جشنواره ی فجر به پا کردن افتخار نیست، موقعی افتخار آفرین می شود که فیلم ها و رسانه های ما اسلامی شوند.خانم مریلا زارعی وقتی جایزه سیمرغ بلورین را دریافت کرد، این جایزه ی با ارزش را به مادران شهید تقدیم کرد.

وی،‌افزود: کارگردان و بازیگر اسلامی و مسلمان می تواند به سینمای ما هویت و ارزش بدهد. شهید آوینی دو تقسیم در مورد سینمای قبل از انقلاب ایران داشت؛ یکی سینمای طاغوتی و یا به گفته ی خود شهید آوینی سینمای آبگوشتی که کلاه مخملی ها و فاسدان در آن بازی می کردند، و یکی سینمای روشن فکری و یا آوان گارد که تفکرات عالی و مثبت قبل از انقلاب را به مردم نشان می داد.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم، ادامه داد: سینمای بعد از انقلاب هنوز مورد تایید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید قرار نگرفته است، و موقعی مورد تایید قرار می گیرد که کارگردان و بازیگر مسلمان در سینما و رسانه استفاده شود.

فاطمی نسب، افزود: اگر کارگردان مسلمان باشد به خود این اجازه را نمی دهد که خانم آرایش کرده را وارد کادر فیلم خود بکند و حواس مردم را جلب این خانم کند. اگر بازیگر مسلمان تربیت شود و وارد سینمای ایران شود سینمای ما اسلامی و انقلابی می شود و این مشکلات بوجود نمی آیند.

وی، گفت: شاخص های انقلابی ماندن از نظر امام خامنه ای مورد خطاب به جوانانی که می خواهند وارد سینمای ایران شوند عبارتند از: 1-پایبندی به ارزش های اسلامی2- هدف گیری آرمانهای انقلاب 3- تقوای دینی و سیاسی 4-حساسیت در برابر دشمن و نقشه ی دشمن، بخصوص ماهواره ها؛ حدود 240 شبکه ی ماهواره ای دارند ایران را پوشش می دهند که اکثرا فحشا، بی آبرویی و بد حجابی را دارند تبلیغ می کنند. فرهنگ اسلامی در خطر است و باید خود را آماده ی مقابله با این شبکه ها کنیم.

این فعال رسانه ای و فرهنگی، گفت:‌آیا فیلمی می سازیم که با ارزش های انقلاب مطابقت داشته باشد؟ آیا کارگردان ها و بازیگران ما با اسلام و ارزش های انقلاب مطابقت دارد؟ آقای مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم ) وقتی فیلم را به حضرت آقا (مدظله العالی) نشان دادند، حضرت آقا خطاب به آقای مجیدی فرمودند خدا می داند اگر گرفتار نبودم و وقت اجازه می داد حاضر بودم فیلم را بارها ببینم ... .

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

این جشنواره شامل چهار بخش فرهنگ و رسانه، ادبیات، هنرهای تجسمی و سینما، با موضوعات سبک زندگی اسلامی ایرانی، امر به معروف و نهی از منکر، جمعیت، آسیب های شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی، و اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات