خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امنیت موجود در این منطقه به دلیل حضور مردم است از معاون مدیر کل امور اقتصاد و دارایی درخواست کرد: معافیت های مالیاتی 10 ساله و یا با تخفیف های بیشتر در نظر گرفته شود تا رضایت اصناف استان را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۲۱۷۹۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یزدان شناس رئیس اتاق اصناف استان در مجمع بسیج اصناف با بیان اینکه بیشتر مشکلات مطرح شده در باره مالیات بر ارزش افزوده است عنوان کرد: در اصل مالیات بر مصرف است ولی چون با این نام شناخته نشده، افراد از پرداخت آن شانه خالی می کنند.

وی با اشاره به این که تمام واحدهای صنفی موظف شده اند تا سیستم حسابداری داشته باشند ادامه داد: این کار هزینه های زیادی را تحمیل می کند و حتی به اعتراضات ما هم توجهی نشده است.

رئیس اتاق اصناف اضافه کرد: تقاضا کردیم تا الان که واحدهای صنفی مالیات بر ارزش افزوده را جمع آوری و پرداخت می کنند از طرف دیگر حداقل مشوق ها و تخفیف هایی برای آنان در نظر گرفته شود.

به گفته یزدان شناس بیش از 27 هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند که برای جلوگیری از تعطیل شدن آن ها مسئولان می توانند با نگاه عطوفت و همکاری گونه توجه نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت موجود در این منطقه به دلیل حضور مردم است از پاک گهر معاون مدیر کل امور اقتصاد و دارایی درخواست کرد: معافیت های مالیاتی 10 ساله و یا با تخفیف های بیشتر در نظر گرفته شود تا رضایت اصناف استان را داشته باشیم.

پاک گهر نیز با تاکید بر اینکه مالیات استان بر اساس قانون است اضافه کرد: سهم مالیات استان از مالیات کشور فقط 23 صدم درصد است و همین مقدار نیز به نسبت 3 سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 ، 25 هزار و 895 اظهار نامه در بخش اصناف تسلیم اداره امور مالیاتی شده است عنوان کرد: 86 درصد معاف شدند و مالیات 12 درصد هم بین 0 تا 100 هزار تومان بوده است.

معاون مدیر کل امور اقتصاد و دارایی به 3 میلیارد و 100 میلیون تومان استرداد مالیاتی اشاره کرد و افزود: از نیمه دوم سال 87 تا پایان دی سال جاری، 160 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های شهرستان ها واریز شده است.

پاک گهر، با اشاره به اینکه شرط هرگونه معافیت مالیاتی ، تسلیم اظهارنامه است تاکید کرد: به عنوان معاون مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان در همین مکان قول می دهم حداکثر مساعدت را در تقسیط مالیات برای اصناف داشته باشیم و جرائم را ببخشیم مشروط به اینکه در اظهارنامه ها دقیق و به موقع اقدام کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها