کد خبر: ۸۸۲۱۸۴۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، حاج علي محمد سعيدي از انقلابیون اشکذر از نحوه شهادت شهدای انقلاب شهرستان شهیدان احمدی و دیاله می گوید. 

در آنجا هم مراسم عزاداری برپا بوده ولی به علت جمعیت کمی که در آنجا بوده با آنها در گیر شدند که در این درگیری شهید دیاله و شهید احمدی به فیض شهادت نائل آمدند.

ماجرای تشییع جنازه شهید دیاله و احمدی

پس از حوادث آن شب فردا آن روز مراسم خاکسپاری شهیدان دیاله و احمدی برگزار شد که آیت الله شهید صدوقی و منوچهری (نماینده یزد در مجلس شورای ملی) آمده بودند که مردم به محض دیدن منوچهری به طرف او هجوم بردند و او را کتک زدند چرا که او را در حوادث اتفاق افتاده مقصر می دانستند؛هر چند آن روز با وساطت آیت الله شهید صدوقی منوچهری را به داخل ماشین پناه داده و او را از آن معرکه نجات دادند.

ماجرای دستگیری قاتل شهیدان احمدی ودیاله

مسئول این اتفاقات (شهید شدن کاظم دیاله و غلامعباس احمدی) آقای بهرمند (رییس پاسگاه اشکذر) بود که بعد از این اتفاق به سمت شیراز متواری شد و دوستان انقلابی ما جمع شدند و قرار شد که عده ای با ماشین جیپی که ما داشتیم به سمت شیراز حرکت کنند تا بهرمن را دستگیر کنند.

وقتی وارد شهر شده بودند او را سوار بر موتور با چمدان وسایل دیدند که آماده فرار بود که وی نیز به محض دیدن جیپ (چون جیپ برای بهرمن آشنا بود) به سرعت فرار می کند و داخل کوچه های شهر متواری می شود.

دوستان انقلابی ما پس از این موضوع به کمیته های مردمی آن شهر رجوع کردند و خواستار دستگیری وی شدند (در اوایل انقلاب برای این که اوضاع تشدیدتر نشود کمیته های مردمی برای رسیدگی به مشکلات مردم تشکیل شده بود) و با رجوع به کمیته شهر به آنها اطلاع داده بودند که بهرمند شخصی را کشته است.

کمیته پس از اطلاع وارد عمل می شود و پس از پیدا کردن بهره مند که گویا در خانه یکی از اقوام خود بود به جرم اینکه چرا محل خدمت را بدون اطلاع ترک کرده (پاسگاه اشکذر) دستگیر کردند و بعدا با گفتن این قضیه که کسی را کشته او را به اعدام محکوم کردند.

ارسال نظرات