خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان ؛

209 برنامه اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان اجرائی شد/ دهکده مقاومت در مرحله طراحی قرار گرفت

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: از 246 عنوان برنامه‌ای که مصوب شد 209 برنامه را توانستیم اجرا کنیم و 37 برنامه تحقق پیدا نکرد.
کد خبر: ۸۸۲۱۸۷۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت‌الله صادقی پیش از ظهر امروز در آخرین نشست خبری دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: 11 کارگروه در اجرای این اجلاسیه فعال شد این کارگروه‌ها همه اقدامات خودشان را در حوزه ستادی، پشتیبانی و اجرایی باید تبدیل به کتابچه کنند تا این مهم برای تاریخ فرهنگی استان باقی بماند و قطعاً برای استان‌های دیگر سند خوبی خواهد بود.

وی افزود: دبیرخانه شورای سیاستگذاری این کتاب را پس از تدوین در فضای حقیقی و مجازی به اشتراک خواهد گذاشت تا مرجعیت لازم برای کسانی که در ارتباط با برنامه های فرهنگی هستند ایجاد کند.

*نقش‌آفرینی خوب رسانه‌های استان در انعکاس اخبار اجلاسیه قابل تقدیر است

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه برنامه های متعدد و متنوعی به منظور اجرای اجلاسیه 4 هزار شهید استان پیش بینی و اجرایی شد به نقش‌آفرینی خوب رسانه‌های استان در انعکاس این رویداد فرهنگی پرداخت و افزود: پوشش خبری به زیبایی انجام گرفت و فضای عمومی استان در ارتباط با مخاطبین و اقشار مختلف مردم، به لطف خدا و تلاش رسانه‌ها به خوبی انجام شد.

سردار صادقی گفت: نظام برنامه‌ریزی این برنامه بزرگ از اواخر سال 1393 اتفاق افتاد و 6 ماه طول کشید تا مجموعه سیاست‌ها، راهبردها و اولویت‌هایی که در اهداف این اجلاسیه پیش‌بینی شده تدوین و تبدیل به طرح و برنامه شود.

وی مجموع برنامه‌های پیش‌بینی شده در اجلاسیه را حدود یک هزار و 700 برنامه عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط و اقتضائاتی که در این مدت برای اجلاسیه داشتیم شمار برنامه‌ها از یک هزار و 700 در 246 برنامه ادغام شد و توانست هدفگذاری لازم را متصور کند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: برای اینکه این اتفاق خوب بیفتد و همه استان اعم از دستگاه‌های اجرایی، اقشار مختلف و آحاد مردم درگیر عملیات بزرگ فرهنگی شوند ساختار پرانعطاف طولی و عرضی را در این موضوع دیدیم و تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بسیج شدند.

* 209 برنامه اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان اجرائی شد

سردار صادقی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های 11 گانه اجلاسیه شهدا ابراز کرد: شورای سیاستگذاری با برگزاری 8 جلسه موضوعات اجرایی را برنامه‌ریزی و برای اجرای آن اقدامات و تمهیدات لازم را اتخاذ کردند.

وی بیان کرد: برنامه‌ها در سطوح مختلف شهرستانها توزیع شد یکی از کارهای ویژه‌ای که استان انجام داد و مدل خوبی شد، برنامه‌ها به شکل موضوعی و در سطح اجرا تفکیک شدند و 14 شهرستان درگیر اجلاسیه ملی بودند و از متمرکز کردن برنامه‌ها در مرکز استان پرهیز کردیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: از 246 عنوان برنامه‌ای که مصوب شد 209 برنامه را توانستیم اجرا کنیم و 37 برنامه تحقق پیدا نکرد.

سردار صادقی با اشاره به ارزیابی عملکرد کارگروه‌های اجلاسیه بیان کرد: کارگروه رسانه و ارتباطات 87.5 درصد، کارگروه فرهنگی 87 درصد، کارگروه بناها و یادمان‌ها 46 درصد، کارگروه ورزش و تربیت بدنی 87 درصد، کارگروه دانشجویی و اساتید 89 درصد فعالیت‌های پیش‌بینی شده را اجرایی کردند.

وی افزود: کارگروه بانوان 80 درصد، کارگروه اقشار و تشکلات مردمی 86 درصد کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان 69 درصد، کارگروه تدوین و تالیف 42 درصد عملکرد را به خود اختصاص داده است کمیته ارزیابی نیز بعد از اتمام برنامه‌ها کیفیت سنجی می‌شود و اکنون در شرف تهیه سنجه‌هایی است که ارزیابی آن تا پایان امسال «25 اسفند» انجام می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: کارنامه همه کارگروه‌ها و زیرمجموعه کارگروه‌ها به تفکیک ارائه و سند دقیقی برای استان تدوین می‌شود.

*دیدار با مقام معظم رهبری شاخص ترین برنامه اجلاسیه

سردار صادقی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های اجلاسیه را دیدار شورای سیاستگذاری با مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این دیدار در نوع خودش بی‌نظیر بود و ما نخستین استانی بودیم که محضر رهبر معظم انقلاب شرف یاب شدیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب حدود یک ساعت و نیم وقت گذاشتند و مقام معظم رهبری 25 دقیقه مطالبی فرمودند که برای آینده کار همه کسانی که دل در گرو شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری دارند می‌تواند موثر باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این جریان فرهنگی باید با دقت لازم استمرار پیدا کند.

*دهکده مقاومت در مرحله طراحی قرار گرفت

سردار صادقی در خصوص دهکده مقاومت گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدا دنبال کردیم تحقق مرکزی با عنوان دهکده مقاومت بود که این مرکز بتواند مجموعه ای از توانمندی، ارزش‌ها، آرمان ها و اقدامات مردم ولایتمدار استان، رزمندگان و ایثارگران در این مکان در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات پروژه دهکده مقاومت فراهم شده است، اظهار کرد: کار به جای خوبی رسیده و اکنون در مرحله طراحی دهکده مقاومت هستیم گروهی از مشاوران پارک موزه دفاع مقدس تهران نسبت به طراحی این دهکده همکاری دارند.

سردار صادقی از همه هنرمندان و تمام کسانی که در این راستا تخصص و توانمندی دارند خواست که طرح، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنند تا بتوانیم یک طرح خوب و جامع را تهیه کنیم.

*3 مکان پیشنهادی برای احداث دهکده مقاومت گلستان/ از طراحان دعوت به همکاری می کنیم

وی تأکید کرد: مقدمات ساخت این دهکده فراهم شده و مشاورین صاحب نظر برای بازدید از عرصه های پیشنهادی در جاده های اصلی "جلین، قرق و آلوکلاته" آمده اند، نقد ناظرین بر زمین است و ما سعی داریم با توجه به محدودیت زمینی که در گلستان وجود دارد بهترین مکان را انتخاب کنیم.

فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: برای ساخت این دهکده پیش بینی اعتبار انجام شده و در برنامه های سال 96 سپاه استان ثبت شده است، در حال حاضر در مرحله طراحی این اقدام بزرگ فرهنگی و تاثیرگذار هستیم و از همین تریبون از هنرمندان علاقه مند نیز برای ارائه طرح های پیشنهادی دعوت می کنیم.

*پارک موزه دفاع مقدس کد ملی دارد و استان نمی تواند تصمیم بگیرد آن را کنار بگذارد

سردار صادقی پیرو پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص احداث دهکده مقاومت و تفاوت آن با پارک موزه دفاع مقدس و شائبه های مالی و اعتباری پیرامون آن توضیح داد و افزود: احداث پارک موزه  در ماموریت سپاه نیست و برنامه ای دولتی و منوط به تامین اعتبارات دولتی است.

وی تصریح کرد: اتمام ساخت پارک موزه در ماموریت های تصریحی سپاه نیست اما این بدان معنا نیست که ما در رسالت پاسداری خود تکلیفی در قبال آن نداریم و بر همین اساس در سال جاری در کنار برنامه های اجلاسیه ملی 4000 شهید گلستان برای این پارک موزه منابعی دریافت کردیم این در حالیست که اعتبارات آن سرفصل دولتی دارد و ملی است و حتی استان نمی تواند تصمیم بگیرد که آن را کنار بگذارد.

*فقط 30 نفر از افراد حاضر در دیدار با مقام معظم رهبری به دعوت ما بودند/مخالف حضور یک چهره بودم

سردار صادقی در ادامه نشست به پرسشی در خصوص دیدار شورای سیاستگذاری اجلاسیه 4000 شهید استان با مقام معظم رهبری در 15 آذر سال جاری پاسخ داد و متذکر شد: سپاه استان اسامی 30 نفر از اعضای شورای سیاستگذاری اجلاسیه را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کرد اینکه برخی چطور آمده بودند باید از خودشان سوال شود.

وی در خصوص این قسمت سوال خبرنگار مبنی بر اینکه فرد مورد نظر در دوران فتنه 88 بیانیه داده بود و در فتنه نقش داشت، تصریح کرد: حضور چهره مورد نظر مربوط به شورای سیاستگذاری اجلاسیه نبود، ما از مکان دیگری به دیدار حضرت آقا رفتیم و وقتی رسیدیم دیدیم آنها آنجا نشسته اند، بنده قطعا مخالف حضور این چهره در جمع بودم چرا که نگاه ما این بود که تنها اعضای شورای سیاستگذاری اجلاسیه در محضر امام خامنه ای(مدظله العالی) شرفیاب شوند.

*سریال "بازگشت" برگرفته از داستانی واقعی با سبقه ای کاملا گلستانی است

سردار صادقی همچنین تولید سریال 13 قسمتی "بازگشت" را یکی از تولیدات اجلاسیه 4000 شهید گلستان خواند و گفت: این سریال در ایام الله دهه مبارک فجر(این روزها) از شبکه سوم سیما در حال پخش است که داستان آن برگرفته از یک اتفاق واقعی و با سابقه ای کاملا گلستانی است.

*پیگیر جذب فرزندان شاهد و ایثارگر هستم

سوال بعدی که سردار صادقی به آن پاسخ داد در خصوص جذب فرزندان شاهد و ایثارگر بود، وی در پاسخ به سخن خبرنگاری که گفته بود تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر در بیکاری بسر می برند، گفت: یکی از مطالباتی که بنده به صورت سالانه پیگیری می کنم جذب ایثارگران است، به فضل الهی اوضاع جذب این عزیزان در استان گلستان نسبت به سایر استانها بهتر است.

*در مسئله سخنرانان فتنه در یوم الله 22 بهمن ملاحظه ای نداریم

وی به گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر دعوت برخی شهرستانهای استان از سخنرانانی که سابقه فعالیت در فتنه88 را داشتند نیز پاسخ داد و متذکر شد: ما به شورای تامین شهرستان بندرگز اعلام کردیم که سخنرانی "مازنی" برای سخنرانی در ایام الله دهه فجر به صلاح شهرستان نیست.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: مازنی برادر دو شهید است و خانواده شهید محسوب می شود اما شخصیت ایشان برازنده یوم الله 22 بهمن نیست، ما در این بخش ملاحظه ای نداریم و قطعا باید شخصیت هایی دعوت شوند که دیدگاه و مشربشان منطبق بر ولایت و اصالت انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار