نماینده سابق مجلس در گفتگوبا «بسیج»:

گران کردن قیمت گاز کم مصرف ها آسیب اقتصادی جدی بهمراه دارد

حبیب آقاجری گفت: گران کردن قیمت گاز کم مصرف ها که غالبا جزو اقشار عادی مردم هستند ؛ آسیب اقتصادی جدی بهمراه دارد .
کد خبر: ۸۸۲۱۸۸۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
حبیب آقاجری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اینکه وام دولت گران کردن قیمت گاز را برای کم مصرف کننده ها در نظر گرفته اظهار داشت: گران کردن قیمت گاز کم مصرف ها که غالبا جزو اقشار عادی مردم هستند ؛ آسیب اقتصادی جدی بهمراه دارد . و فشار ناشی از گرانی تعرفه قیمتی برای کم مصرف ها که غالبا اقشار ضعیف جامعه محسوب می شوند تاثیرات منفی محسوسی  دارد.
 
وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشورمان برای گرانی حاملهای انرژی مساعد و مناسب نیست افزود: شرایط حاکم بر اقتصاد کشورمان چیزی جز تورم و رکود اقتصادی نیست و خسران فراوانی به مردم در اقشار و اصناف مختلف اقتصادی وارد شده است.
 
آقاجری خاطر نشان کرد: وضعیت اشتغال در کشورمان به جای اینکه به رده های رشد و توسعه برسد سیر نزولی داشته و با افزایش بیکاری مواجه هستیم؛ لذا گرانی نرخ قیمتی حاملهای انرژی جز ضرر به قشر ضعیف جامعه دستاورد دیگری ندارد این در حالی است که در خلاف قانون هدفمندی یارانه ها قرار دارد. از یکسو اقشار کم درآمد جامعه با گران شدن قیمت کالاهای اساسی روبرو هستند و از بعد دیگر هم باید تاوان نظرات غیرکارشناسانه هیات وزیران مبنی بر گران شدن نرخ گاز، برق،آب هستند به این معنی است فشار مضاعف و چند جانبه به اقشار کم درآمد جامعه وارد ساخته که خسارت ریالی فراوانی برای اقتصاد کشورمان در پی دارد و در حقیقت باید گفت که به نوعی بی عدالتی در اقتصاد کلان مشاهده می شود.

ارسال نظرات