خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر در کشور بیش از شش هزار گروه جهادی شکل گرفته که در مقاطع مختلف در ایام نوروز و تابستان به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۴۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار نعمان غلامی در حاشیه افتتاح دهکده اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران کرماشاه اظهار داشت: بسیج سازندگی از سال ۷۹ و بعد از ادغام وزارت جهاد کشاورزی و سازندگی با تدبیر حضرت آقا بسیج سازندگی شکل گرفت و فلسفه بسیج سازندگی ادامه رویکردهای جهادی در حوزه اقتصاد کشور و تولید و محرومیت زدایی و عمران و آبادانی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در طول سالیان گذشته خدماتی به تناسب توان خود در نقاط مختلف کشور ارائه کرده، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این کار این است که بسیج سازندگی از نشاط و انگیزه جوانان و عشقی که در مردم ما برای کمک به هم نوعان وئگشودن گره ها دارد استفاده می کند و سازو کار اساسی مجموعه بسیج سازندگی در حقیقت پای کار آوردن مردم و استفاده از ظرفیت دستگاههای دولتی است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در حال حاضر در کشور بیش از شش هزار گروه جهادی شکل گرفته که در مقاطع مختلف در ایام نوروز و تابستان به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند و با جمع آوری کمک از مردم و دستگاههای دولتی کار های مورد نیاز مردم را انجام می دهند.

 

وی یکی از رویکردهای اساسی و مهم بسیج سازندگی را رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بسیج سازندگی از سال ۹۲ تاکنون اقدامات خوبی داشته در طول سه سال گذشته بیش از نود و هفت هزار واحد کوچک صنعتی در کشور ایجاد شده و بسیج با این رویکرد که امتداد مردمی دستگاه های دولتی است و کار آن تسهیلگری برای انجام برنامه و وظایف خودش است این واحدها را ایجاد کرده که بر اساس نیاز نظام و هماهنگی با دستگاه های دولتی بوده است.

 

غلامی در خصوص فعالیت های بسیج سازندگی توضیح داد: کار ما استفاده از تشکیلات گسترده بسیج برای کمک به دستگاههای دولتی است، مردمی کردن اجرای برنامه های دستگاهها، در بحث اقتصاد مقاومتی تلاش ما در جهت تحقق سیاست ها ی اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد است و این ۹۷ هزار واحد در طول سه سال گذشته ایجاد شده و امسال پنجاه هزار واحد  در دست پی گیری داریم که تا کنون ۵۰ درصد این واحدها ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: امسال و سال آینده کار جدیدی در دست اقدام داریم که بحث ایجاد قطب های صنایع تبدیلی است. با توجه به حجم ضایعات محصولات زراعی و باغی در کشور و تاکیدات حضرت آقا در کمک به مهار این ضایعات و افزایش درآمد کشاورزان و باغداران داشتند ایجاد قطب های صنایع تبدیلی در شهرستانها برنامه ما است و امسال در هر شهرستان یک الگو را اجرا می کنیم. و در همه شهرستانها یک میثاق نامه امضا کردیم که این کار با هماهنگی دستگاهها انجام شود. و هر شهرستان تبدیل به قطب یک محصول کنیم.

 

غلامی استفاده از ظرفیت های خالی، کمک به دستگاههای دولتی و هم افزایی با دستگاهها را فلسفه کار بسیج سازندگی  دانست و با اشاره به راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه گفت: در کشور برای بحث اشتغال نیاز داریم که انگیزه و علاقه در جوانان به سمت تولید ایجاد کنیم و برای این کار الگوهایی داشته باشیم.

 

وی افزود: در کشور بیش از ۶۷ پادگان با حمایت  و همت بسیج سازندگی و قرارگاه قرب کوثر در حال تبدیل شدن به مراکز تولید هستند تا از ظرفیت های خالی در پادگان سپاه و نیروهای مسلح برای کمک به تولید استفاده شود تا جوانان این الگوها را ببینند و کار گردشگری سالم داشته باشند.

 

غلامی بیان کرد: اوج جذب ما در این دو ماه است اما امسال ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای  جذب واحدها دادیم اما به دنبال این هستیم تا منابع کوچک مردم را کمک کنیم که به صحنه بیاید و.کمک.شود تا چالش ها و مشکلات ناشی از سود بانکی را بتوان تحمل کرد.

ارسال نظرات