خبرهای داغ:
در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی:

اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه افتتاح شد

اولین دهکده اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در نهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان استانی در روستای نازلیان جاده بیستون - سنقر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۶۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در آیین افتتاح این دهکده گفت: محل این دهکده به مساحت 23 هکتار در گذشته پادگان آموزشی سپاه پاسداران بود که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفتیم آن را به کارگاهی تولیدی تبدیل کنیم.
سردار بهمن ریحانی، ایجاد واحدهای تولیدی زودبازده با کمترین امکانات و بیشترین بهره وری را از اهداف ایجاد این دهکده اعلام کرد و افزود: این دهکده قابلیت و ظرفیت تبدیل به منطقه ای گردشگری را دارد و به گونه ای طراحی شده که در آن سایت ماهیگیری و امکاناتی برای استراحت نیز ایجاد شده است.
او با بیان اینکه اکنون در این دهکده 12 واحد تولیدی مستقر شده و 43 نفر نیز اشتغالزایی داشته است، گفت: این دهکده ظرفیت استقرار 100 واحد تولیدی را دارد.

** افتتاح دومین دهکده در 'تنگه کنشت' کرمانشاه
مسوول بسیج سازندگی استان کرمانشاه نیز در آیین افتتاح این دهکده، محرومیت زدایی از طریق اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی و اشتغالزایی را 2 ماموریت اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: سال گذشته 70 میلیارد ریال در راستای محرومیت زدایی در استان هزینه شده است.
منصور فتاحی، همچنین به پرداخت 260 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک مهر اقتصاد در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: با این میزان تسهیلات برای هزار و 400 نفر شغل ایجاد شد.
به گفته او امسال نیز تاکنون 210 میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده و برای بیش از هزار نفر از طریق این تسهیلات اشتغالزایی شده است.
وی گفت: در دهکده المپیک اکنون واحدهای پرورش قارچ، ماهیان زینتی، بلدرچین، تهیه ترشی توسط زنان بی سرپرست و پرورش گیاهان دارویی مستقر است و ظرفیت استخر پرورش ماهی در مساحت یک هکتار و با ظرفیت 2 تن در هر نیمه سال وجود دارد.
فتاحی در ادامه به افتتاح دومین دهکده اقتصاد مقاومتی استان در منطقه 'تنگه کنشت' کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هیچ هزینه ای بابت استقرار واحدهای تولیدی در این دهکده ها از متقاضیان اخذ نمی شود و سازمان بسیج سازندگی زیرساخت های لازم در این دهکده ها را فراهم می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار