خبرهای داغ:
حمیدرضا پوربافرانی
برگزاری دهمین اجلاس عمومی بسیج شهرستان نایین
دهمین اجلاس عمومی بسیج شهرستان نایین در حسینیه سپاه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۰۶۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
نماینده نایین : شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ
به گزارش خبرنگار بسیج از نایین ،دراین همایش نماینده شهرستان های نایین و خوروبیابانک ضمن تبریک دهه فجر ،پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را  سرا آغاز استقرار نظام  به رهبری معمار بزرگ انقلاب امام راحل رضوان الله تعالی علیه دانست که  با وحدت کلمه امداد غیبی ،محوریت مردم و رهبری امام به پیروزی رسید. 
عباسعلی پوربافرانی افزود : در مقطع ای که رژیم ستم شاهی نوکر همه دولت ها بود به جز مردم ایران ،معمار بزرگ انقلاب با آمدنشان  در آن مقطع  بسیار حساس ،  انقلاب اسلامی ایران را با اسلام و ارزش های اسلامی پیوند زد و محور استقلال را بعنوان یکی از محورهای مهم انقلاب بیان نمود. 
وی در ادامه گفت : استقلال نه در یک بُعد بلکه در ابعاد مختلف ،فقط به جهت استقلال سیاسی نبود بلکه استقلال در زمینه اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی می بایست با انقلاب پدیدار شود  که در ابتدای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمن و استکبار جهانی ،احساس خطر و احساس ضعف کرد و جنگ تحمیلی را بعنوان یک ابزار برای مبارزه با نظام به راه انداخت . 
نماینده نایین تصریح کرد : سرمایه های بسیار ارزشمند نظام را در جنگ تحمیلی از ما گرفت. اما نمی دانست که این مردم استوار تر از این هستند که با حرکت های استکباری بلرزند. 
وی اضافه کرد : از آنجائیکه انقلاب با استقلال عجین شده بود و اینها به دنبال گرفتن فکر افراد بودند و می خواستند سرمایه ها را بگیرند که وقتی به جایی نرسیدند از یک در دیگری وارد شدند. 
عباسعلی پوربافرانی با اشاره به فتنه های دشمنان مبنی برایجاد نفوذ عنوان کرد : چگونه  و با چه ابزاری می خواهنداین ملت مستحکم ، فکرش را متزلزل و دچار خدشه بکنند ؟ که تنها راهشان این بود که  از حوزه اجتماعی وارد شدند. حوزه اجتماعی یک حوزه تاثیر گذار و وسیع در کلیه ابعاد زندگی یک فرد است .
وی اظهار داشت:دشمنان ابتدا  با ابزار و عناوین مختلف پایه ریزی کردند که  متاسفانه در حوزه مواد مخدر و اعتیاد حرکت وسیعی را شروع و  اقبال دولت جمهوری و نظام در ابتدا با راههای مختلفی که اشاره شد نسبت به این قضیه متفاوت بود. 
نماینده نایین  راه مبارزه با  آسیاب اجتماعی راه درازی و پرپیچ و خم دانست  وگفت :  اگر بنیاد خانواده مورد هدف قرار گرفت بازسازی ، سخت و سنگین است. اعتیاد به تعبیر حضرت امام (ره) فکر انسان را می گیرد  و دشمنان فکر این بودند فکر انسان ها را بگیرند وهمین جا بود که امام در جمع ستاد مبارزه با مواد مخدر  فرمودند نجات معتاد نجات یک فرد نیست نجات اسلام است. 
وی بیان کرد : امروز بعد از حدود سی و هشت  سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد شاهد هستیم که آنها با انقلاب ، فرد و ... خیلی مسئله ای ندارند بلکه با اسلام مشکل دارند. هر انقلابی که در جای جای جهان ، به اسم اسلام قدم  علم می کند بلافاصله مورد هدف قرار می دهند. 
پوربافرانی با بیان اینکه ریشه کنی اعتیاد در گرو  فعالیت یک فرد ،واحد خاص و یک اداره خاص نیست تاکید کرد: این اتحادی است که باید بین دستگاهها وجود داشته باشد و مانند مردمی که آمدند به صحنه ، این ابزار فراهم شود تا اعتیاد ریشه کن و نابودشود.
وی اصل موضوع مبارزه با اعتیاد را  از شاخه های مبارزه با فساد دانست وگفت : اگر فساد ریشه کن شود اعتیاد از بین می رود. چون همین فساد است که جوان را به نیستی می کشاند ، فکر جوان را می گیرد .
نماینده نایین با اشاره به اینکه متاسفانه و خوشبختانه  ما در یک مسیر چهار راه ترانزیتی هستیم بیان داشت: دارا بودن چهار راه مواصلاتی در یک شهرستان ظرفیت و پتانسیل خوبی است اما مثل شهرهای مرزی از آسیب مواد مخدر ، قاچاق کالا و افغانی، اعتیاد ،هم باید رنج ببریم. ووقتی این زمینه ها در شهر وجود دارد زمینه فساد ایجاد می شود که با ایجاد آن مشخصا آسیب به جامعه  به صورت زنجیر وار به اجتماع ، خانواده ، نهایتا طلاق وسایر موارد را در پیش دارد. ودر کنار طلاق بسیاری از مواردی که ما فکرشا نمی کنیم در جامعه اتفاق می افتد. 
 وی اضافه کرد : جلسه ای  در حضور دانشجویان بسیجی ، مطلبی خوبی تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت  یک طرح درمان محور ، معرفی کردند که  لازمه اصلی سلامت  پیشگیری است و بهداشت مقدم بر درمان است اما وقتی ما بیمار شدیم بحث پیشگیری فایده ای ندارد باید درمان بکنیم. 
نماینده نایین : شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ
پوربافرانی در بحث اعتیاد دو مهم علنی آشکار است اول پیشگیری  بعد درمان  ولی در حوزه پیشگیری شما وقتی یک بیمار ، ویروسی سراغش می آید و در آن رخنه می کند شاید در تشخیص،  پزشکان دچار مشکل شوند. اما اعتیاد تشخیصش مشخص است.
وی در پایان تاکید کرد : باید در نظر داشت که یکی از  شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ است .فکر نکنیدالزاماً نفوذ سیاسی است کافیه شما در جوان خودتان در مدرسه ، دانشگاه و سایر مکانها  احساس نفوذ بکنید.چرا که امروز اعتیاد از فضای مدارس شروع می شود و دلیل آن به خاطر اینکه ما حساس نبودیم و این حساسیت اگر باشد این اتفاق نمی افتد .
دبیر مجمع بسیج شهرستان نایین در گفتگو اختصاصی با خبرنگار بسیج ، ضمن تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از تشکیل دهمین اجلاس عمومی مجمع بسیج در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ محمد رحیمی افزود : کانون هایی را تحت عنوان  تفکر توسط سازمان بسیج مستضعفین در سطح کشور تشکیل شده   که متشکل از نخبگان و صاحب نظران  در رشته ها و موضوعات  مختلف است .
وی  با اشاره به  هدف کانون ها تصریح کرد : مجموع کارگروه های تخخصصی و عزیزان در رده های بسیج اقشاری در شهرستان ، نخبگان را معرفی می کنند و مجمع بسیج شهرستان را تشکیل که در سه سطح شهرستانی ، استانی و مجمع عالی بسیج در سط کشور هر ساله برگزار می شود.  

نماینده نایین : شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ
دبیر مجمع بسیج نایین یکی از برنامه های ابلاغی دفتر راهبردی را  برگزاری اجلاس عمومی مجمع بسیج شهرستان دانست و اظهار کرد : در سال 95 در چند  نوبت سهمیه برگزاری اجلاس  داشتیم که البته در سال های قبل  به تناسب بیشتر بود و سال آینده هم به با برگزاری دو اجلاس امیدواریم در موضوعات مهم شهرستان تصمیم گیری کنیم 
وی بیان کرد : در خلال این مجامع بسیجی که تشکیل می شود جلسات کارگروه های تخصصی به صورت ماهیانه  با موضوعات خاصی پیگیری و برگزار می شود که صاحب نظران یک طرحی را مدون و کارشناسی  می کنند و در صحن علنی و عمومی مجمع  بسیج ، ارائه می دهند که پس از تصویب توسط نماینده کارگروه ، و رای گیری ، ارائه پیشنهادات و انتقادات توسط حاضرین در مجمع با برگه هایی که توزیع می شود نسبت به پیگیری طرح اقدام می کنند. 
سرهنگ رحیمی درپایان گفت : 15 طرح طی ده جلسه مجمع توسط کارگروهای اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی . سیاسی ارائه شد که اعتیاد و پیشگیری از مواد مخدر در این جلسه عنوان و مطرح شد که برای  تصویب  و اجرایی شدن این طرح نیاز به تکمیل شدن بانک اطلاعاتی داریم تا از تعداد معتادین ، خانواده هایی که با این مشکل روبه رو هستند و از همه مهمتر با توزیع کنندگان برخورد شود.

نماینده نایین : شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ
نماینده نایین : شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ
نماینده نایین : شاخصه های انقلابی بودن حساسیت در مقابل نفوذ



ارسال نظرات