خبرهای داغ:
همزمان با دهه مبارك فجر؛ ۱۲۵ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در شاهرود با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداري رسيد
کد خبر: ۸۸۲۲۱۰۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ۱۱۰ پروژه اقتصادي و عمراني با اعتباري معادل ۱۲۵ ميليارد تومان به صورت متمركز و با حضور استاندار سمنان در شهرستان شاهرود به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداري رسيد تا جمع پروژه هاي افتتاح شده استان سمنان در دهه مبارك فجر، به عدد ۴۸۵ و اعتبار هفت هزار و ۲۷۰ ميليارد ريال برسد.

 استاندار سمنان در مراسم افتتاح پروژه گردشگري شاهرود با بيان اينكه راه اداره كشور ايجاد اعتماد بين بخش خصوصي و دولتمردان است، اظهار کرد: بيش از پنج هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان تفاهم‌نامه بين بخش خصوصي و دستگاه‌هاي دولتي اين استان در ۱۱ ماه گذشته امضا شده است.

خباز تصريح كرد: احداث مجتمع هاي گردشگري و هتل ها مي تواند نقش موثري در كاهش تلفات جاده اي ايفا كنند لذا بايد سرمايه گذاران را به نحوي تشويق و مورد حمايت قرار داد تا موجب پيشرفت و رونق كشور را فراهم كند.

وي با اشاره به اينكه سرمايه گذاران نبايد در چرخ مشكلات اداري گير كنند، افزود: ايجاد احساس امنيت و آرامش در سرمايه گذاران زمينه ساز جلب سرمايه گذاران جديد خواهد بود چون افرادي كه در اين بين موفق بوده و داراي تجربه هستند مي توانند به عنوان تبليغ به عنوان راهنما و مشاور ديگر سرمايه گذاران الگو باشند.

استاندار سمنان  با بيان اينكه پيگير مطالبات مردم هستيم، بیان کرد: با توجه به اينكه شاهرود قطب كشاورزي محسوب مي شود چنين به نظر مي رسد كه توسعه فرودگاه و مرز هوايي بتواند گره گشاي كشاورزان به منظور صادرات محصولات كشاورزي و مصرف تازه خوري در كشورهاي ديگر باشد كه اميدواريم بتوانيم شاهد رشد و پيشرفت اين خطه باشيم.

خباز ادامه داد: با توجه به بحران آب پيگير وضعيت آب چشمه سارهاي قطري و انتقال آب سد كالپوش هستيم كه اميدواريم با اعتباراتي كه در اين دو بخش منظور شده است كار را اتمام و به بهره برداري برسانيم.

وي افزود: نرخ رشد در سال۹۰ منفي ۶.۸درصد بود و در سال۹۲به منفي ۲.۲درصد رسيد حال آنكه امروز در كشور شاهد رشدي بالاي شش درصد هستيم كه اين به بركت استقامت مردم ايران اسلامي در برابر زياده‌خواهي دشمنان است.

استاندار سمنان در ادامه سفر خود به شاهرود در برنامه افتتاح  پاركينگ طبقاتي شهرداري اين شهر شركت كرد و با بيان اينكه مديريت در شهرداري از نوع مديريت بسيار سخت محسوب مي شود، عنوان کرد: روساي دولت تومان تومان هزينه مي كنند ولي شهرداري ها بايد خودشان كسب درآمد كنند و اين امر مانند دو كفه ترازو روبروي هم قرار دارد چرا كه بايد به همان ميزان كسب درآمد صورت مي گيرد به همان اندازه هزينه كند.

خباز با بيان اينكه كار شهرداري سخت ولي پرفضيلت است، تصريح كرد: اگر شهرداري خدمات خود را ارائه ندهد خواهيم ديد كه كل شهر دچار چالش خواهد شد چراكه انسان از زمان تولد تا فوت با شهرداري سروكار دارد مديران و مردم نيز جزئي از شهروندان شهرستان بايد در راستاي تعامل دو طرفه با پرداخت عوارض شهرداري ها را ياري دهند.

وي افزود: هرزمان كمكي در راستاي ارائه خدمات رساني بهتر از سوي شهرداري درخواست شد استانداري به ياري شهرداري شتافت و كمك ها در كميسون ماده پنج مطرح شد تا نيازهاي شهرداري برطرف شود چرا كه معتقديم درآمد شهرداري ها به مردم وابسته است لذا بايد از اين طريق پاسخي مناسب به مطالبات مردمي ارائه كرد.

استاندار سمنان در ادامه سفر خود به شاهرود با حضور در جشن سالروز پيروزي انقلاب در دانشگاه علوم پزشكي با بيان اينكه در مديريت ها بايد جوان گرايي كرد و بايد به جوانان بها داد، بیان کرد: انقلاب اسلامي در سايه حضور جوان ها بود كه كام پيروزي را چشيد و امروز نيز بايد از نيروهاي جوان و متخصص در راستاي اداره امور كشور بهره برد.

خباز با بيان اينكه در شايسته سالاري بايد از تفكر نخبگان جوان در امور كشور استفاده كرد، اظهار کرد: فكر و انديشه جوان غني و سرشار از ايده است لذا بايد در اتاق هاي فكر و در دانشگاه ها و تصميم هاي مديران مد نظر قرار گيرد تا علم در كنار تجربه بتواند زمينه ساز شكوفايي و توسعه را در جامعه فراهم كند.

وي افزود: انقلاب اسلامي از مسير لاله هايي مي گذرد كه اكنون در خاك خفته اند و بايد بدانيم كه اگر امروز در آرامش و امنيت به سر مي بريم مديون رشادت هاي جوانان انقلابي و مومني هستيم كه اكنون سر بر بالين خاك نهاده اند و بايد در مديريت كلان شهري به نحوي عمل كنيم كه تداوم راه امام راحل و شهدا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها