معاون حمايت كميته امداد اردبيل خبر داد:

سكونت 10 هزار خانوار نيازمند در مناطق محروم اردبيل

يكي از شاخصه‌هاي مهم كميته امداد در بحث محروميت زدايي، ارائه خدمات مناسب به مناطق محروم است تا ضمن توسعه اين مناطق مددجويان بتوانند با تكيه بر توانايي واستعدادهاي خود به سمت خودكفايي سوق پيدا كند.
کد خبر: ۸۸۲۲۱۳۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از سايت خبري كميته امداد؛ عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه نزديك به 10 هزار خانوار تحت پوشش اين نهاد در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته ساكن هستند، گفت: 38 درصد از خانواده‌هاي تحت حمايت استان در مناطق محروم سكونت دارند كه با انجام فعاليت‌هاي گسترده خدمات مطلوبي به آنان ارائه شده است.

وي با بيان اينكه يك هزار و 220 خانواده تحت پوشش در مناطق محروم با ضريب هشت ساكن هستند، افزود: روستاها و مناطق دور افتاده در شهرستان گرمي با ضريب محروميت هشت شناسايي شده است كه ضرورت دارد مسئولان و خيران در جهت توسعه اين مناطق بيش از پيش با كميته امداد همكاري كنند تا بتوانيم به بهترين نحو به مددجويان ساكن در اين نقاط خدمت رساني كنيم.

حسين نژاد با اعلام اينكه هشت هزار خانوار تحت حمايت نيز ساكن در مناطق محروم با ضريب محروميت شش و هفت هستند، تصريح كرد: با توجه به سياست‌هاي ابلاغي، بخش مهمي از اعتبارات كميته امداد به مددجويان ساكن در مناطق محروم اختصاص يافته است كه با مشاركت هر چه بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي و نيكوكاران مي‌توانيم خدمات مطلوب‌تري را به آنان ارائه كنيم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه در سال‌جاري نزديك به 137 ميليارد ريال به منظور رفع مشكلات خانواده‌هاي ساكن در مناطق محروم در قالب تسهيلات اشتغال، وام كارگشايي و ساير خدمات حمايتي مساعدت شده است، بيان كرد: يكي از شاخصه‌هاي مهم كميته امداد در بحث محروميت زدايي، ارائه خدمات مناسب به مناطق محروم است تا ضمن توسعه اين مناطق مددجويان بتوانند با تكيه بر توانايي واستعدادهاي خود به سمت خودكفايي سوق پيدا كند.

وي با بيان اينكه 376 مورد تسهيلات اشتغال و خودكفايي به مددجويان ساكن در مناطق محروم پرداخت شده است، اظهار كرد: بيش از 91 ميليارد و 475 ميليون ريال تسهيلات اشتغال به خانواده‌هاي تحت پوشش پرداخت شد تا آنان بتوانند با ايجاد شغل مناسب به استقلال اقتصادي دست يابند.

حسين نژاد با اشاره به اينكه اعطاء كمك هزينه تامين جهيزيه به 695 نوعروس از ديگر خدمات ارائه شده كميته امداد در اين مناطق محسوب مي‌شود، افزود: بيش از 19 ميليارد و 143 ميليارد ريال كمك هزينه جهيزيه در اختيار نوعروسان ساكن در مناطق محروم قرار گرفت و آنها راهي خانه بخت شدند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان به پرداخت فرانشيز و خدمات ويژه درمان به يك هزار و 99 بيمار تحت حمايت اشاره كرد و گفت: در جهت ارائه خدمات درماني به بيماران ساكن در مناطق محروم بيش از يك ميليارد و 551 ميليون ريال هزينه پرداخت شده است.

وي بهره‌مندي 309 خانواده از خدمات عمراني كميته امداد را از ديگر فعاليت‌هاي كميته امداد در مناطق محروم عنوان كرد و يادآور شد: بيش از پنج ميليارد و 834 ميليون ريال در جهت تعمير، تكميل، بهسازي و احداث مسكن در مناطق محروم استان هزينه شده است تا خانواده‌هاي ساكن در اين مناطق از سرپناهي مناسب و مقاوم بهره‌مند باشند.

حسين نژاد با بيان اينكه چهار هزار خانواده‌ تحت حمايت ساكن در مناطق محروم از خدمات فرهنگي كميته امداد بهره‌مند شده‌اند، اظهار كرد: ريشه كني فقر، محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از جمله مهم‌ترین رسالت‌های كميته امداد محسوب مي‌شود كه دستيابي به اين مهم حمايت و همكاري مسئولان و خيران را مي‌طلبد.

ارسال نظرات