معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی:

اعزام بیش از 9هزار مددجو به اردوهای زیارتی در سال ٩٥

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعزام خانواده‌های تحت حمایت به اردوهای زیارتی یکی از مهم ترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد است، گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 9 هزار مددجو در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و بیش از 464 نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۸۲۲۱۶۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، یوسف زمانی با بیان اینکه اردوهای زیارتی کمیته امداد استان با هدف تقویت و ارتقای روز افزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد نشاط معنوی مددجویان برگزار می‌شود، افزود: برای اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی تاکنون سه میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: آموزش سبک زندگی، برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی برای زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و طلاب علوم دینی از جمله برنامه های فرهنگی این نهاد است.

زمانی با بیان اینکه کانون های دائم، موقت و جوانان پیرو ولایت در طول سال در زمینه های علمی، دینی، ورزشی و هنری فعالیت می کنند، تاکید کرد: امسال هشت هزار دانش آموز و خانواده های آن ها در کلاس های آموزشی قرآن، کامپیوتر، خیاطی، گلدوزی، آشپزی و نقره کاری شرکت کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه حدود دو هزار دانشجو و 16هزار دانش آموز در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار داشت: تقویت عزت وکرامت خانواده، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان،تلاش برای راهیابی دانشجویان به مقاطع بالاتر تحصیلی از جمله خدمات ارائه شده این نهاد به دانش آموزان و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی و برگزاری کارگاه‌های مشاوره تحصیلی از جمله خدمات کمیته امداد به دانشجویان است، اضافه کرد: این خدمات با هدف توانمند سازی فکری و فرهنگی افراد تحـت پوشش و ارتقای کرامت انسـانی و عزت نفس خانواده ها و ایجاد نشاط اجتماعی ارائه می شود و تا کنون نتایج مطلوبی را در بر داشته است.

زمانی با اشاره به اینکه امسال برای بیش از 36 هزار مددجوی کمیته امداد استان کلاس های آموزش خانواده برگزار شده است، خاطرنشان کرد: آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با استفاده از هشت روش آموزشی در راستای اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و نیز ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی،شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی از مهمترین موضوعات دوره های آموزش خانواده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها