به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور فرماندار و مدیران ادارات ،عشایر شهرستان رودان با برگزاری جشنواره ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۸۲۲۱۷۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از رودان نیوز؛همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و بمناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با مشارکت روستاییان و خانواده های عشایر ایل کهوری وبا حضور مسوولان اجرایی شهرستان رودان جشن بزرگ عشایری در روستای زیارت سید سلطان محمد شهرستان رودان برگزار شد.

فرماندار شهرستان رودان در آیین برگزاری این مراسم اظهار داشت : نقش عشایر در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی تاثیرگذار است و این قشر متعهد با تلاش خستگی ناپذیر خود نقش مهمی در اقتصاد و افزایش تولیدات دامی و امنیت غذایی مردم جامعه دارند.

وی افزود: عشایر با تلاش خستگی ناپذیر خود سالانه تولیدات مختلفی را در حوزه های گوناگون وارد جامعه می کنند و باعث خود کفایی و بی نیازی به بازارهای خارج می شوند.

فرماندار رودان تصریح کرد: در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عشایر زحمات زیادی را به منظور پیروزی نظام و انقلاب متحمل شدند و وفاداری خود را همواره به این انقلاب نشان دادند و باید قدردان خدمات عشایر در منطقه باشیم و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.

گفتنی است؛ اجرای رقص محلی (چوب بازی)، اجرای موسیقی سنتی، تولید محصولات غذایی محلی و پخت نان و معرفی صنایع دستی و دست ساخته های عشایری از برنامه های جنبی این مراسم در شهرستان رودان بود.

هم اکنون عشایری از قبایل کوشاهی، لورک، مهنی، جمالی، خراسانی، منظری توکلی، شمس الدینی، راینی، کهوری، قاسمی، موسی پور و غربا در مناطق مختلف شهرستان رودان زندگی می کنند که علاوه بر تولید محصولات کشاورزی و زراعی، بخش عمده ای از فرآورده های دامی منطقه را نیز تولید و عرضه می کنند.
 

ارسال نظرات