سازمان بهزیستی خدمات ویژه ای به افرادی که در جامعه دچار نابرابری‌های اجتماعی شده اند ارائه میدهد که در این میان مشارکت سازمان های مردم نهاد در جامعه می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۲۲۲۳۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ورئیس سازمان بهزیستی کل کشور در حاشیه بازدید از هفت باغ مهربانی با بیان اینکه یکی از راهبردها و سیاست های سازمان بهزیستی واگذاری امور به بخش خصوصی است،اظهار داشت: سازمان بهزیستی بیشترین واگذاری تصدی‌گری های دولتی به بخش خصوصی را داشته است،چرا که به تنهایی از عهده امور بر نمی‌آید.

انوشیروان محسنی بندپی ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به قشر سالمند جامعه را مهم دانست و افزود: مشارکت سازمان های مردم نهاد و تشکل ها در جامعه موجب شده خدمات به سالمندان با کیفیت مطلوب و مناسبی ارائه شود.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه رئیس جمهور بر ضرورت جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی خدمات ویژه ای به افرادی که در جامعه دچار نابرابری‌های اجتماعی شده اند ارائه میدهد که در این میان مشارکت سازمان های مردم نهاد در جامعه می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد.

محسنی بند پی ، سالمندی را یک پدیده فیزیولوژیکی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: تغییرات بوجود آمده و صنعتی شدن جوامع کنونی موجب شده وابستگی های عاطفی و توجه به قشر سالمند در خانواده‌ها کاهش یابد.

وی از تشکیل دبیرخانه نشان مسئولیت اجتماعی برای افراد خیراندیش در سازمان بهزیستی از سوی دولت یازدهم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با آماده کردن زیرساخت ها بتوانیم استان زنجان را به عنوان یک قطب ارائه خدمات تخصصی و حمایتی برای سالمندان و بیماران مزمن روانی به کشور معرفی نماییم.

معاون وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر 8.2 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند و پیش بینی می شود تا 10 سال آینده این میزان به 12 درصد افزایش یابد .

محسنی بندپی تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور برای مرکز نگهداری از سالمندان هفت باغ مهربانی به لحاظ حقوقی و قانونی در به اتمام رسیدن پروژه های این مجموعه حمایت های خود را اعلام می کند، تا خدمات تضصصی تری به این قشر در جامعه ارائه شود.

ارسال نظرات