خبرهای داغ:
شهردار میامی گفت: برای بهره برداری از المان جدید شهدای گمنام میامی کمتر از یکسال پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۲۲۲۷۷
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، علیرضا سالار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در  محل سالن جلسات شهرداری میامی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بودجه مصوب شهرداری میامی را 2 میلیارد 500 میلیون تومان دانست و گفت: از این مبلغ یک میلیاردو 500 میلیون تومان سهم هزینه های جاری ویک میلیارد تومان آن سهم هزینه های عمرانی شهرداری در سال 95 است که بیش از 70 درصد این بودجه محقق شده است.

وی با بیان اینکه ماهیانه شهرداری میامی نزدیک به 90 میلیون تومان حقوق به پرسنل خود می دهد، یادآور شد: باتوجه به وضعیت بد اقتصادی با تحریم ها وفشارهای مالی کشور، شهرداری ها بدترین شرایط مالی را در سال 94 و 95 داشتند.

سالار با اشاره به اینکه درسال 94،  12 پروانه ساخت ودر سال 95، سه پروانه ساخت انجام شده است، تصریح کرد: متاسفانه تنها 20 درصد مردم شهر میامی عوارض پرداخت می کنند، در حالی که  نزدیک به 2 هزار واحد ساختمانی در میامی وجود دارد، شهرداری میامی حدود 250 پروانه ساختمانی در پرونده های خود  دارد که بقیه مردم جهت پرداخت عوارض وپرونده سازی مراجعه نکردند تا در جهت زیبا سازی شهر کمکی به شهرداری شود.

مر قانون تنها در میامی انجام می شود

شهردار میامی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بلوار خلیج فارس، گفت: بلوار خلیج فارس در محدوه ی شهری نیست و در اختیار اداره راه است و ما چندین سال پیگیری متعدد جهت واگذاری این بلوار  به شهرداری را کردیم.

وی با  بیان اینکه امسال با هماهنگی فرماندار میامی چند نفر از همکاران شهرداری برای عکس وتصویر برداری  ازاتوبان تهران به میامی فرستاده شدند، افزود: مقطع به مقطع ورودی وخروجی شهرهای این مسیر، میادینی که احداث شده، ساخت وسازهایی که در شهرهای مختلف در مسیر تهران تا میامی انجام شده عکس برداری وفیلم برداری شد و متاسفانه دیدیم تنها جایی که مر قانون باید انجام شود در شهر میامی است که فیلم ومدارک آن موجود است.

سالار به برخی از مدارک موجود اشاره ویادآور شد: در مسیر تهران به میامی شریف آباد وپاک دشت تنها یک پیاده روی دو متری بیشتر ندارند و بیشترین تردد و ترافیک را آنجا داریم که شاهد ساخت وساز در این مسیر هستیم؛ بدون اینکه حریم 40 متری که امروز برای بلوار خلیخ فارس میامی در نظر گرفته شده رعایت شود.

شهردار میامی افزود: میدان ایوانکی که یک چهار راه است وبه چند مسیر راه دارد همچنین ورودی و خروجی هایی که نزدیک شهر گرمسار برای روستاها کشیده شده و میدانی که برای سرخه احداث شده از خود این میدان  یک بلوار برای داخل شهر سرخه احداث شده است در صورتی که برای میدان ورودی میامی گفته شده طبق قانون این کار امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه حتی  قانون کمربندی ها در دامغان، سمنان وشاهرود هم رعایت نشده، گفت: اما وقتی به میامی می رسیم گفته می شود باید حریم اداره راه برای بلوار خلیج فارس 40 متر باشد که به هیچ عنوان به نظر بنده تا 50 سال آینده امکان عقب نشینی نیست.

به گفته سالار، درخواست واگذاری این بلوار به شهرداری و دیده شدن حریم 22 متربه نماینده مردم شاهرود ومیامی داده شده است.

شهردار میامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تا زمانی که این بلوار در اختیار اداره راه است؛ ما نمی توانیم کاری انجام دهیم، افزود: اگر اداره راه این قسمت را تحویل شهرداری نمی دهد حداقل بحث زیباسازی آن را انجام داده و ماهم آمادگی همکاری را برای انجام این مورد داریم.

شعار سال سرلوحه فعالیت های شهرداری میامی/خودکفایی شهرداری در تولید گل

وی شعار سال را سرلوحه کار شهرداری میامی دانست و گفت: امسال طبق شعار سال شهرداری میامی اقتصاد مقاومتی را سرلوجه کارهای خود قرار داد و از این رو کارهایی مختلفی در جهت این موضوع از جمله جلوگیری از یکسری هزینه های اضافه انجام داده است.

سالارافزود: در جهت تحقق شعار سال ، المان هایی که در سال های گذشته برای ایام  مختلف سال برای سطح شهر خریداری می کردیم امسال المان ها  توسط واحد تاسیسات  ساخته که به زودی در سطح شهر نصب می شود.

شهردار میامی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار گل در فصل پاییز وزمستان در فضای سبز میامی کاشته شده است، ادامه داد: 8 هزار گل را در ایام دهه فجر به مناسبت سی هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی توسط واحد فضای سبز کاشته شد.

وی به خودکفایی تولید گل در شهرداری میامی اشاره کرد و گفت: گلخانه تولید گل شهرداری با گذشت دو سال از احداث آن امسال توانسته بیش از 7 هزار گل را تولید کند که این هم از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرداری است .

المان شهدای گمنام میامی کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد/شعار سال سرلوحه فعالیت های شهرداری میامی

المان شهدای گمنام کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد

سالار در ادامه به ساخت حسینیه شهدای گمنام با همکاری هیئت امنا این حسینیه و سپاه با پیشرفت بیش از 50 درصد کار اشاره کرد وافزود: امیدواریم تا اردیبهشت ماه حسینیه را به بهره برداری برسانیم .

شهردار میامی افزود: ساخت المان شهدای گمنام که هزینه آن حداقل  بیش از 500 میلیون تومان برآوردشده است  و بودجه ی دولت در سال 95 برای این المان به شهرداری تنها 50 میلیون تومان بوده است که  با مشارکت هیئت امنا و اداره حفظ آثار و نشر انقلاب اسلامی کار را شروع خواهیم کرد و کمتر از یکسال برای بهره برداری از آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در 20 روز آینده دو پروژه احداث استخر وآبشار منطقه سه چنار کار آن شروع خواهد شد، ابراز داشت: بهره برداری از این دوپروژه تا اردیبهشت ماه سال آینده پیش بینی شده است.

اعتبار برای ساخت سردخانه  دیده شده است

سالار در پاسخ به موضوع نبود سرخانه در میامی که آیا وظیفه شهرداری است، گفت: موضوع  سردخانه امروز  توسط فرماندار در حال پیگیری است و در اصل باید توسط دانشگاه علوم پزشکی مثل تمام شهرهای دیگر این کار انجام شود چون اکثر شهرها چون شاهرود وسمنان احداث سردخانه توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

شهردار میامی افزود: چه توسط شهرداری و چه دانشگاه علوم پزشکی این کار باید انجام شود و به دنبال خرید سرخانه دو باکسی با اعتبار بالغ بر 50 میلیون توسط دانشگاه علو پزشکی یا شهرداری هستیم که هزینه آن طبق قول فرماندار در اعتبارات شهرستان دیده خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: ما این مشکل را به گردن ارگان خاصی نمی اندازیم اما شهرداری میامی بودجه خاصی بابت انجام این کار ندارد که در این موضوع خیرین و واقفین هم می توانند در ساخت این سردخانه مشارکت داشته  باشند.

المان شهدای گمنام میامی کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد/شعار سال سرلوحه فعالیت های شهرداری میامی

احداث مرکز معاینه فنی و پمپ بنزین راهکارهای درآمدزایی شهرداری

شهردار میامی در تشریح اقدامات عمرانی شهرداری طی سالجاری، خاطرنشان کرد:5 هزار تن آسفالت در خیابان های شهرک امام(ره) وبعضی از خیابان های شهرک شرق بعد از 30 سال خاکی بودن انجام شده است، ابراز امیدواری کرد،بتوانیم تا پایان امسال درصد کمی از خیابان هایی که هنوز در شهر میامی خاکی است را آسفالت کنیم.

وی به دیگر راه های درآمد زایی برای شهرداری اشاره کرد و افزود: پیگیر وام یک ونیم میلیاردی برای احداث مجتمع خدمات رفاهی  در ورودی شهر میامی هستم.

سالار همچنین مهمترین مکانی که می تواند به بخش خصوصی برای درآمد زایی واگذار شود که در اختیار شهرداری نیست را کاروانسرایی که در مرکز شهر قرار دارد، دانست و افزود: تا زمانی که این کاروانسرا در اختیار شهرداری بود حداقل نظافت و رسیدگی به  آن انجام میشد اما امروز که در اختیار اداره اوقاف ومیراث فرهنگی است در بدترین شرایط بوده که قرار بر واگذاری آن به بخش خصوصی است که هنوز خبری ازاین واگذاری نیست .

به گفته شهردار میامی نزدیک به دو ماه است که بخش خصوصی با مشارکت شهرداری در ساخت رستوران پارک آب مرجان به متراژ 40 متر مربع کار آن را شروع کرده است وبرنامه ریزی بخش خصوصی وشهرداری بهره برداری از آن تا پایان سال است.

وی به برنامه دیگر در آمد زایی شهرداری اشاره کرد وگفت: پیگیری احداث معاینه فنی وپمپ بنزین درون شهری با همکاری بخش خصوص  انجام شده و سعی داریم تا قبل از اتمام دوره شورای شهر بتوانیم برای شهر میامی این را به یادگار  بگذاریم.

سالار با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز شهر میامی یک ورودی و خروجی مناسبی از سمت شاهرود ندارد، تصریح کرد:  تملک زمین کارخانه آرد توسط شهرداری میامی با همکاری فرماندار واعضای شورای شهر جهت ایجاد راه دسترسی جدید برای مردم و مسافران به داخل شهر وجایگاه سی ان جی انجام شده است .

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری میامی در ایام دهه فجر واحد خدمات شهری خود را مجهز به یک دستگاه کامیون پسماند ده تنی با اعتبار 85 میلیون تومان و یک دستگاه خودرو سه منظوره کارواش، جدول شور وآب پاش با اعتبار 30 میلیون تومان می کند، افزود: هفته آینده این دو دستگاه به واحد شهری  تحویل داده خواهد شد .

به گفته شهردار میامی ؛ مزار اهل قبور این شهر فاقد آب و برق بوده و آب رسانی به این منطقه بوسیله تانکر انجام می شود که سعی داریم  تا ده روز آینده کار آب رسانی به این منطقه را انجام دهیم و بعد از آن پیگیر برق برای این منطقه باشیم.

المان شهدای گمنام میامی کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد/شعار سال سرلوحه فعالیت های شهرداری میامی

محدوده ی شهری میامی کاهش یافته است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص محدوده شهری میامی با بیان اینکه طرح هادی میامی 320 هکتار بود که امروزبر اساس جمعیت میامی به  270 هکتار کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر املاکی داریم که در میامی ساخته شده اما در خارج از محدوده ی شهری قرار گرفته است که در این خصوص نامه نگاری ها و پیگیری های مختلفی انجام شده  وهنوز مسکن وشهرسازی پاسخی در این مورد نداده است.

سالار در پاسخ به آخرین وضعیت خیابان ولایت گفت: برای آزادسازی خیابان ولایت تنها تملک یک منزل مسکونی در انتهای این خیابان انجام نشده  که تا قبل از عید سعی داریم تملک آن را انجام داده شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها