بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت یوم الله 22 بهمن:
دهه فجر حاصل مقاومت و ایستادگی ملت مظلومی است که با سلاح ایمان، وحدت حول محور ولایت و با شور حسینی پایه های نظام بی منطق و ستمگر شاهنشاهی را فرو ریخت تا با زمینه سازی حکومت جهانی حضرت حجت ارواحنا فداه طلیعه حکومت الله بر جهان را رقم بزند.
کد خبر: ۸۸۲۲۲۷۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت گرامیداشت یوم الله 22 بهمن آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ز جاء الحق مُسَلّم بود و پیدا که إنَّ الباطلَ کان زهوقا

رژیم پهلوی با بی عرضگی و فساد درونی و سرسپردگی به نظام سلطه، ایران را به یک کشور عقب مانده و وابسته از نظر علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مبدل کرده بود تا آنجا که سرشکستگی و سرافکندگی ناشی از آن برای هر ایرانی باغیرتی غیرقابل تحمّل می نمود.

علاوه بر این، چپاول داراییهای ملی در کنار خوش خدمتی به بیگانگان و بازکردن مسیرهای ترویج فرهنگ فاسد و مبتذل غربی، این سرزمین را به جولانگاه عناصر خودفروخته و عوامل بیگانه تبدیل نموده بود و در آن وانفسا، گوش شنوایی یافت نمی شد که فریاد تظلم اقشار ستمدیده ایرانی را بشنود.

قیامهایی همچون نهضت تنباکو، انقلاب مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت هم پس از چند صباحی، با دخالت دشمن و اعتماد برخی به بیگانه، به شکست انجامید. تا اینکه ملت بزرگ و مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) و الگوبرداری از قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام بپا خواست و با تحمل سختیهای بسیار و تقدیم هزاران شهید، دیو را بیرون کرد، ولایت را چون نگینی در میان گرفت، دست آمریکای جنایتکار را کوتاه نمود و فجرآفرین شد.

ملت ایران این افتخار را دارد که با انقلاب اسلامی 1357 ، پرچم حقیقت خواهی و ظلم ستیزی را در دوران جاهلیت مدرن برافراشت و بسترساز بیداری و آزادی خواهی ملتهای مظلوم و تحت ستم در جهان گردید. از این رو، دهه فجر حاصل مقاومت و ایستادگی ملت مظلومی است که با سلاح ایمان، وحدت حول محور ولایت و با شور حسینی پایه های نظام بی منطق و ستمگر شاهنشاهی را فرو ریخت تا با زمینه سازی حکومت جهانی حضرت حجت ارواحنا فداه طلیعه حکومت الله بر جهان را رقم بزند.

امروز با گذشت ۳۸ سال - علیرغم تمامی دشمنی های همه جانبه سلطه گران و کارشکنی های جاهلانه و بعضاً خائنانه برخی اشخاص و گروههای داخلی – دستاوردهای ارزشمند علمی، فرهنگی، دفاعی، سیاسی و ... ؛ انقلاب شکوهمند اسلامی را به نگینی درخشان در میان سایر انقلاب های جهان تبدیل کرده است. امروز در محور مقاومت اسلامی شاهد پیروزی‌های مهم رزمندگان جبهه مقاومت و جان نثاران حرم اهل بیت اطهار علیهم السلام هستیم و در جبهه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی روندهای رو به رشد و تعالی را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی رقم می زنیم.

ما فرهنگیان بسیجی با درود به ارواح مطهر امام راحل و شهیدان گرانقدر و سپاس از تمامی ایثارگران و خانواده معظم شهدا و با عرض تبریک 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به پیشگاه حضرت امام خامنه ایمدظله العالی و مردم انقلابی ایران اسلامی، اعلام می‌داریم:

اگر چه ملت به پیروی از امام راحل و امام حاضر، به آمریکا و انگلیس ستمگر و خبیث و دنباله هایشان اعتماد نداشته و ندارند و می دانستند که از دشمن توقعی جز جنایت و دشمنی نیست، اما امروز به برکت «نرمش قهرمانانه» و «مقاومت مومنانه» و با تعویض «کدخدا» که از الطاف الهی بود، «دست چدنی» از زیر «دستکش مخملین» بیرون زده و صدای دوستان آمریکا را هم درآورده و دیگر حنای «اعتماد به شیطان بزرگ» رنگ باخته است. لذا فریاد بر می آوریم: ای آمریکا! ای انگلیس! ای صهیونیسم جهانی! مرگتان باد؛ از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

مسئولان و نخبگان کشور(خواص اهل حق) در عمل-نه شعار- به ولایت و شهیدان تأسی کنند، از تاریخ عبرت بگیرند. از باب: کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم؛ ولایت مداری، قانون مداری، ساده زیستی، قناعت، کوشش مجاهدانه، بی رغبتی به ظواهر دنیوی، پرهیز از تجمل و اشرافیگری، صداقت، امانت، بردباری و تحمل مخالف، بدون چشمداشت مادی و برای رضای خدا و پاداش اخروی کار کردن و ... را وجهه همت خود نمایند.

حوزه های علمیه و دانشگاهها توجه دارند و داشته باشند که بخش زیادی از مسئولیت استمرار انقلاب اسلامی بر عهده آنان است لذا باید برای تولید دانش کاربردی و بومی موردنیاز برای تحقق بعد نرم افزاری پیشرفت اسلامی – ایرانی، مجاهدانه و انقلابی عمل کنند تا دو مرحله جامعه سازی و دولت سازی از پنج گام تحقق تمدن نوین اسلامی سرعت محسوس به خود بگیرد.

با وجود موفقیتهای نظام و انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه ها، اما هنوز در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و به ویژه آسیبهای اجتماعی با ناکامی هایی مواجه هستیم که دلیل اصلی آن عدم تکیه بر توان داخلی از یک سو و اعتماد به بیگانه و تبعیت از «دستورالعملهای دشمن نوشت» از سوی دیگر است، مسئولان بخشهای ناموفق، از عرصه های موفق درس بگیرند . امروز دیگر به تجربه ثابت شده که مسئولان هر بخشی از نظام، اگر وجهه همت خویش را بر اسلام ناب، تبعیت از ولایت، اعتماد به ملت بزرگ ایران و تکیه بر وعده های الهی بنا نهند و اهل تبرّی و استکبارستیزی باشند موفق می شوند . اگر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی را نسخه درمان درد «معیشت بدانیم ،اقتصاد هم ، همچون «امنیت»، عطری خواهد بود که خود می بوید.

قرآن کریم سلطه کافران بر مسلمانان را نفی کرده است، امام راحل علت ناکامی و شکست جوامع اسلامی را پیروی از دستورالعملهای بیگانگان دانستند، رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر مراقبت در برابر نفوذ فکری فرهنگی دشمن تأکید ورزیده و لزوم عمل به فرمان خدای متعال مبنی بر جهاد کبیر و عدم تبعیت از کافران را متذکر شدند، به همین خاطر جا دارد برخی «کنوانسیونهای بیگانه نوشت» و نوشته هایی همچون آموزش 2030 که توسط دشمنان و بیگانگان انشاء شده است و می خواهد در عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت کشور به اجرا در آید؛ جدی گرفته شود و از هشدارهای اردیبهشت سال 95 رهبر دانشمند و بصیر انقلاب اسلامی مبنی بر ممانعت از «تربیت نسل مطابق با خواست نظام سلطه» غفلت بعمل نیاید.

از مجموعه های خودجوش مردمی و انقلابی که با به میدان آوردن توان مردم و جوانان حرکت انقلابی ملت ایران را در عرصه های حقیقی و مجازی تقویت می کنند صمیمانه سپاسگزاریم و از همه دلسوزان انقلاب و اسلام و نظام و مردم می خواهیم حول محور اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و ولایت فقیه شاخصه های پنج گانه انقلابی گری که امام خامنه ای فرمودند را روز به روز در خویش تقویت نمایند و یقین داشته باشید که إن تنصروا الله فلا غالب لکم.

در پایان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی تاکید می نماییم چون همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در راه حفظ و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و بصیر ایران کماکان با کمال افتخار ادای وظیفه خواهیم نمود و همگام با ملت ولایت مدار ایران اسلامی بار دیگر با گرامیداشت این ایام و با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وحدت و همدلی و صلابت انقلابی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

ارسال نظرات