راه اندازی هیات تشخیص و بازرسی کار در شهرستان سلطانیه

دفتر هیات تشخیص درشهرستان سلطانیه ودر ساختمان جدید نمایندگی تعاون کارروفاه اجتماعی سلطانیه به مناسبت دهه فجر راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۲۹۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان در آغاز این مراسم گفت: با توجه به نقش روابط حسنه کارگر و کارفرما در ادامه حیات کارگاه و افزایش کمیت و بهبود کیفیت تولید و یا خدمات کارگاه، تلاش برای سازش کارگر و کارفرما درهیات های تشخیص از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

احمد غریوی به حدود وظایف و اختیارات هیات تشخیص اشاره کرد وافزود: رسیدگی و اخذ تصمیم در مورد هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای مقررات قانون کار قرارداد یا کارآموزی و موافقت نامه های کارگاهی میباشد و رسیدگی به اختلافات ناشی از قراردادهای کار که برای مدت موقت و یا برای انجام کار معین منعقد شده باشد.

وی اظهارداشت: چنانچه مساله با توافق حل نشد به هیات تشخیص ارجاع داده خواهد شد . در مدت رسیدگی مرجع حل اختلاف قراردادکار به حالت تعلیق در می آید چنانچه کارگاه مشمول شورای اسلامی کارنبوده و یا شورای اسلامی کار یا انجمن صنفی در آن تشکیل نشده باشد اعلام نظر مثبت هیات تشخیص در فسخ قرارداد کار الزامی است.

در پایان خالقی فرماندار شهرستان سلطانیه ضمن تقدیر از مدیرکل تعاون کارروفاه اجتماعی استان زنجان به جهت جدیت در پیگیری امورات مربوط به حوزه کاری اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی تصریح کرد : حضور وفعالیت دفتر هماهنگی اداره کل در شهرستان سلطانیه باعث اطمینان خاطر جامعه کارفرمایی وکارگری شهرستان شده است

وی افزود: برای جذب وجلب نظر سرمایه گذار میبایست همه مسئولین و مردم دست به دست هم بدهند و در توسعه اقتصادی شهرستان سهیم شوند

ارسال نظرات