جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج

مولودی خوانی موسیقی عرفانی قوم کُرد /جشنواره استانی مولودی خوانی فجر انقلاب کار تقریبی و وحدت آفرین است

کد خبر: ۸۸۲۲۳۰۷
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" کردستان با حضور شرکت کنندگان،جامعه مداحان استان و عموم مردم، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جانشین فرمانده سپاه کردستان در مجتمع نور سنندج برگزار شد.

 

رمضان بهزادی جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج در این جشنواره ضمن تبریک دهه مبارک فجرتصریح کرد: دف نوازی موسیقی عرفانی در قومیت کرد است و نیاز است که در سالهای آینده به صورت کشوری، منطقه ای و بین الملل برگزار شود.

 

وی برگزاری جشنواره های بومی همانند جشنواره های دف نوازی و مولودی خوانی را از برنامه های در اولویت سپاه کردستان در سالهای آتی عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی یک کار تقریبی و وحدت آفرین است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان با توطئه های گوناگون خواهان تضعیف شاخصه وحدت ملی هستند، برگزاری جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی در کردستان را عاملی در جهت مبارزه با این توطئه ها بویژه در استان کردستان ذکر کرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج مداحان کردستان، سپاه بیت المقدس کردستان و همکاری ادارات و سازمان های اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری، ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد.

 

بهزادی در ادامه اظهار کرد: از 120 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره 48 اثر به مرحله پایانی راه یافتند.

 

وی افزود: از این آثار نیز سه گروه برتر مولودی‌خوان، سه تک خوان و سه تک‌نواز به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شدند.

 

در ادامه از نفرات برتر جشنواره استانی تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار