نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: موسیقی اسلامی عرفانی معنوی و سرشار از آرامش است چیزی که در موسیقی غرب که ترویج خشونت و لهو لعب است، یافت نمی شود.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۲۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام شاهرودی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" کردستان که در مجتمع نور سنندج برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در جهان در همه امور ایجاد کرد ,زمانی جهان به دست استکبار افتاده بود و بشریت به سمت غیرخدا حرکت می‌کرد اما با ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی تحول ارزنده‌ای روی داد و نگاه مادی‌گرایانه به انسان تغییر کرد.
 
 
وی عنوان کرد: زمانی در جنگ سرد در برابر دشمنان ایستادیم و امروز باید با جنگ نرم یعنی جنگ فرهنی و فکری مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نگاه انسان‌ها باید خدا محور و فرهنگی باشد، گفت: اقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی، بالنده و زنده و پویاست که انسان را همواره به رشد می‌رساند.

 

وی در ادامه با اشاره به موسیقی مبتذل و مادی غرب و فرهنگ ناب و اصیل اسلامی گفت: موسیقی اسلامی عرفانی معنوی و سرشار از آرامش است چیزی که در موسیقی غرب که ترویج خشونت و لهو لعب است، یافت نمی شود.

 

آیت‌الله شاهرودی در پایان با بیان اینکه موسیقی و آهنگ قرآن کریم رشد دهنده انسان است و بیهوده نیست، گفت: مولودی خوانی،مرثیه سرایی مدح و منتقبت رسول گرامی اسلام و اهل بیت(ع) در غم و شادی است و انسان را به کمالات و پیامبر و خاندان پیامبر پیوند می‌دهد.

 
 در این مراسم پس از برگزاری چند برنامه فرهنگی و دف‌نوازی و مولودی‌خوانی از نفرات برگزیده جشنواره دف‌نوازی و مولودی‌خوانی در کردستان تجلیل شد.
 
 
ارسال نظرات