خبرهای داغ:
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

2600 واحد مسکونی ویژه معلولان در کشور/ تولد سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در کشور

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در دهه فجر امسال 2600 واحد مسکونی ویژه معلولان در کشور به بهره برداری رسید که 96 واحد آن در استان گلستان است.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۴۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حسین نحوی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرایط معلولان از نظر دریافت مستمری مناسب نیست و تنها 10 درصد از نیازهای معلولان در بودجه سازمان بهزیستی که 152 وظیفه دارد، گنجانده می شود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه با هماهنگی دولت و مجلس، قرار است از محل حذف یارانه افراد پردرآمد، مستمری معلولان تا سه برابر افزایش یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال آینده در 140 شهر کشور اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود، گفت: با راه اندازی هر اورژانس اجتماعی برای هشت تا 10 نفر ایجاد اشتغال می شود.

وی از گسترش مراکز مشاوره بهزیستی از سال آینده در کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار مشاوره غربالگری قبل از ازواج نیز اجباری می شود.

نحوی نژاد با بیان اینکه سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در کشور به دنیا می آید، گفت: از این نظر استان گلستان به دلیل ازدواج های فامیلی بیشترین معلول را دارد.

وی به فعالیت دو هزار و 200 مرکز توانبخشی روزانه در کشور اشاره کرد و گفـت: سازمان بهزیستی به ازای نگهداری از هر معلول در مراکز توانبخشی روزانه ماهانه سه میلیون ریال و به مراکز توانبخشی شبانه روزی نیز 6 میلیون ریال پرداخت می کند.

وی در خصوص مسکن معلولان نیز گفت: سازمان بهزیستی ساخت 26 هزار واحد مسکن ویژه معلولان را در برنامه دارد که بین 40 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در دهه فجر امسال 2600 واحد مسکونی ویژه معلولان در کشور به بهره برداری رسید که 96 واحد آن در استان گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امضا کرده است که بر اساس آن از این پس برای ساخت واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای دو معلول، بنیاد مستضعفان مبلغ 200 میلیون ریال و سازمان بهزیستی نیز مبلغ 100 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض پرداخت نمایند.

افتتاح و اهدای 13 واحد مسکونی در نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر به خانوارهای دارای دو معلول، افتتاح مرکز توانبخشی شبانه روزی گنبدکاووس و افتتاح ساختمان اداری گالیکش از برنامه های معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در سفر به شرق استان گلستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار