در اختتامیه اولین جشنواره دف‌نوازی و مولودی‌خوانی"فجر انقلاب" کردستان نفرات و گروه‌های برگزیده با رأی داروان معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۶۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" کردستان با حضور شرکت کنندگان،جامعه مداحان استان و عموم مردم طی دو روز در مجتمع نور سنندج برگزار شد.

 

 

محسن یوسفی مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان طی سخنانی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی "فجر انقلاب" طی روزهای 20 و 21 بهمن ماه  در سه بخش مولودی خوانی و دف نوازی گروهی، منقبت خوانی(تک خوانی) و تک نوازی در سنندج برگزار شد.

 

وی افزود: شرکت کنندگان راه یافته به بخش جشنواره در روز افتتاحیه 20 بهمن ماه به ارائه کارهای خود پرداختند و امروز 21 بهمن ماه در روز اختتامیه نفرات و گروه های برتر با اعلام رای داوران انتخاب شدند.

 

یوسفی خاطر نشان کرد:  در بخش انتخاب برترین های آثار در روز اختتامیه از بین 45 اثر راه یافته به بخش جشنواره سه گروه مولودی‌خوان، سه رتبه برتر منقبت‌خوانی و سه رتبه تر تک‌نوازی از سوی داوران به عنوان گروه‌ها و نفرات برگزیده انتخاب شدند.

 

 

وی گفت: در بخش اول جشنواره استانی بخش دف نوازی و مولودی خوانی گروهی گروه  مولودی‌خوانی گروه «اخوان درویش» به سرپرستی «فواد زارعی» از سنندج مقام اول ، گروه «سراج» به سرپرستی «محمدسینا سلامیه» مقام دوم و گروه «جنت‌المأوی» به سرپرستی «آرام حیدری» مقام  سوم جشنواره را از آن خود کردند.

 

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان  افزود: در بخش دوم بخش منقبت خوانی(تک خوانی)  حامد حسن‌پور و فرید منصوری مشترکاً به عنوان نفرات اول، بهنام حجازی از سقز به عنوان نفر دوم و مختار زندسلیمی و محمد ده‌ده‌جانی از سنندج مشترکا به عنوان نفرات سوم انتخاب شدند.

 

 

در بخش  سوم نیز تک نوازی نیز عرفان مرادی، سعید فرزانگان و فواد زارعی هر سه از سنندج رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

 

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان ادامه داد: داوری این جشنواره در مرحله بازبینی بر عهده آقایان کاوه تیمورپور، علیرضا فشیری و سیدادیب جعفری بود و داوران مرحله نهایی نیز آقایان منصور مرادی، سیدعطاالله سلامیه و فرزاد عندلیبی بودند.

 

ارسال نظرات