باید اذعان کرد که نسل اولیه مدافعان انقلاب سختی های زیادی به دوش کشیدند و تمام توطئه های دشمنان را برای حفظ انقلاب به جان خریدند و برای آن قربانی دادند و نسل های بعدی که امروز با همان ایده، مدافعان حرم گشته اند، نیز با تمام کمبودها و نارسایی هایی که اول انقلاب بود بزرگ شدند و پرورش یافتند و همان هدف انقلاب را در حفاظت از حریم آل الله انجام می دهند که نسل اول در صیانت از انقلاب اسلامی کردند.
کد خبر: ۸۸۲۲۳۸۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
به راستی،خلقت آدم،نبوت محمد(ص) ولایت علی(ع) رسالت زهرا(س) مظلومیت حسین(ع) غربت زینب، حرمت بقیع،هوای کربلا،خیمه و آتش،مشک و دست،ظهر تاسوعا و عصر عاشورا همه و همه برای معرفت بود و کمال، نفی ظلم و اثبات حق شکوفایی دل ها و خیزش عقل ها، تربیت انسان ها و رسیدن به خوبیها در گذر تاریخ از خلقت تا بعثت، از غدیر تا محراب،از کوفه تا کربلا و از کربلا تا خونین شهر ایران و از خونین شهر تا حلب و سوریه،نبل و الزهرا. این ها همه تابلوهای زیبا خلق شده و حماسه های بی بدیل به یادگار مانده در تاریخ هستند و خواهند بود.

حزب الله از متن امت خوب ما برخاسته‌اند و در دل مردم جاي دارند. آنها يادآور وعده‌هاي قرآن و روايات هستند و تو گويي همه‌ي تاريخ منتظر قدوم آنها بوده است. به اين چشمان اشك‌آلوده بنگريد؛ اين اشك‌ها نشان مي‌دهد كه جراحت كربلا بعد از هزار و چند صد سال هنوز بر دل‌هاي ما تازه است. خداوند حزب الله را براي خونخواهي حسين‌(ع) و باز كردن راه كربلا برانگيخته است.(شهید آوینی)

یکی از پدیده های اجتماعی که در برخی از جوامع بشری رخ می دهد وقوع انقلاب است که با توجه به شرایط زمانف مکان و وضعیت اجتماعی هر جامعه ای متفاوت می باشد برخی از انقلاب ها به لحاظ ساختار اقتصادی،اجتماعی و سیاسی شکل گرفته اند که بعد از انقلاب و برآورده شدن خواسته های نسل اول انقلاب یعنی همان انقلابیون روند انقلاب پایان یافته، حکومت های متناسب با خواست آن ها شکل می گیرد و نسل های بعدی خیلی دنبال خواست های اولیه انقلاب نمی روند.

این خاصیت انقلاب های زودگذر و موقت است، اما برخی از انقلاب ها به لحاظ ماهیت مذهبی و دینی علاوه بر وضعیت سیاسی حاکم بر جامعه که مطابق میل انقلابیون و اکثر قریب التفاق جامعه نیست،انقلابیون خواسته ها و آمال های بلند و دور دستی را در سر دارند. بنابراین این انقلاب ها با پایان روند تثبیت اولیه انقلاب و اتمام مقدمات اولیه و تشکیل حکومت اتمام نمی یابد و نسل اول تمام تلاش خود را جهت حفظ و صیانت از آن در واگذاری به نسل های بعد طبق همان آرمان گرایی اولیه انجام می دهند و در مقاطع مختلف انقلابیون جوان و نسل های بعدی در روند پیش برنده انقلاب  همکاری می کنند.

انقلاب اسلامی ایران هم جزء همین دسته از انقلاب ها است چرا که رهبران و نسل اول انقلاب حرکت خود در ایجاد انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از قدرت خداوند برای تحقق اهداف بالاتر می بینند و این ایده به نسل های بعدی گوشزد و رهنمون گردیده است.

در بررسی انقلاب های جهان در کتاب کلین برین تن بر ایده و کاریزماتیک بودن انقلاب و رهبری انقلاب اسلامی و تفاوت آن با دیگر انقلاب های جهان یادآوری گردیده است، بنابراین نسل های بعدی انقلاب با توجه به شرایط جهان دنبال رو همان اهداف اولیه خواهند بود. البته در مورد انقلاب اسلامی باید چند نکته را متذکر شد که، نسل اول انقلاب و نسل های بعدی دو طیف متفاوت که از دو منطقه یا با دو ایده متفاوت آمده باشند نیست، نسل اولیه، انقلاب را به ثمر رساند و برای حفظ و صیانت از آن به تحمیل خسارات و جنگ تحمیلی شدندو همان نسل در کنار جوانتر ها، این جنگ را با رهبری امام خمینی(ره) که پرچم هدایت این انقلاب را به واسطه الهی بودن به پایان رساندند.

 نسل دوم انقلاب نیز جدای از این تحولات نبودند بلکه فرزندان همان نسل اولیه هستند که در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ندای الله اکبر در گوششان طنین انداز شده و کودک نوپای نسل اول و دوم امروز به سن جوانی سی وهشت ساله رسیده است.

گرچه در مورد خواسته ها و ایده های نسل اول و دوم اختلاف وجود دارد  و وجود شرایط زمانی نیز این وضعیت را تأیید می کنند و خواسته های معقول خارج از ایده نسلی نیست، بلکه پویایی و شکوفایی و علوم روز چنین فضایی را ایجاد کرده و باید در جهت اسلامی از آن بهره جست، اما آنچه مهم است این که راه و هدف نسل مدافعان اول انقلاب و مدافعان بعد همه یکی است و هدف اصلی چیزی است که در بنییه دینی و مهبی آنها ساری و جاری است چرا که این اعتقاد راسخ در همه نسل های انقلاب که همان فطرت خداجویی است وجود دارد.

باید همراه با ترنم باران غزل و تبسم غنچه با نسیم و همسوی قناری با باد و برگ، هم نوایی چکاوک با هزاردستان،حدیث های ناگفته، نامه های نانوشته و خاطرات ناشنیده کسانی را نوشته که از جنسی دیگر بودند که مقرب درگاه حق شدند.

چه زیباست هم سویی اندیشه و گنجینه گران بهای عشق که از آغاز آفرینش در وجود دلباختگان تعبیه شده است در وادی معرفت.

 بنابراین اگر فرزندان نسل اول که امروزه در راه اعتلای دین اسلام که برگرفته از مکتب سید الشهداءدر سرزمینی غیر از سرزمین خود به دفاع از حریم آل الله دفاع می کنند و جام شهادت می نوشند،ایده ای است که از نسل اول انقلاب به یادگار برده اند، وانگهی در هیمن تحولات جهانی که هدف نابودی اسلام است، مکتب انقلاب اسلامی به گونه ای نهادینه شده است که نسل اول همچنان کنار نسل های بعدی در پیشبرد اسلام همسنگر هستند.

 و این پیوند ناگسستنی چیزی نیست مگر تفکر و ایده ای که از مکتب دینی و مذهبی شیعه از انقلاب بزرگ رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) در قالب انقلاب اسلامی بروز کرده تا به سر منزل اصلی فرود آید.

باید اذعان کرد که نسل اولیه مدافعان انقلاب سختی های زیادی به دوش کشیدند و تمام توطئه های دشمنان را برای حفظ انقلاب به جان خریدند و برای آن قربانی دادند و نسل های بعدی که امروز با همان ایده، مدافعان حرم گشته اند، نیز با تمام کمبودها و نارسایی هایی که اول انقلاب بود بزرگ شدند و پرورش یافتند و همان هدف انقلاب را در حفاظت از حریم آل الله انجام می دهند که نسل اول در صیانت از انقلاب اسلامی کردند.

و در پایان باید گفت که هنوز عطش شهادت برلب های خشک و ترک خرده بشر تازیانه میزند، آمده ایم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم چرا که رهبرمان فرمودند:زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

سیده زینب حیدری

انتهای متن/

 
ارسال نظرات