دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان:

نظام عرضه محصولات کشاورزی باید تغییر کند

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: نظام عرضه محصولات کشاورزی باید در کشور تغییر کرده و کشاورزان در مسیر تولید محصولات مدون گام بردارند.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۸۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد باستین صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجربه نشان داده که اجرای برنامه‌های کلان در زمینه کشت و هماهنگ‌سازی شیوه‌ها و نحوه و نوع کشت در یک سال زارعی بر اساس نیازهای بازار، تأثیر مستقیم بر توانمندسازی کشاورزان دارد.

وی با بیان این که باید نظام عرضه و تولید محصولات کشاورزی را در کشورمان تغییر داد، افزود: سیستم کشاورزی در کشور ما به شکلی است که باید حتما به زمین زراعی نگاه تقویتی داشت تا بتوان از آن برداشت کرد و لذا در شرایطی که فرآیند تولید در کشور ما هزینه بالایی دارد، نباید محصولات کشاورزی بر زمین بمانند و یا بعضا با برخی واردات محصولات در زمان برداشت یک محصول، شاهد آسیب به کشاورزان باشیم.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون کشاورزان سراسر کشور و از جمله کشاورزان استان هرمزگان، ساختار صنفی منسجمی که مطالبات آنها را پیگیری و یا نسبت به هماهنگ‌سازی فرآیند تولید در میان آنان اقدام کند، وجود نداشته است، افزود: حدود یک چهارم کل جمعیت استان هرمزگان از حوزه کشاورزی تحت تأثیر هستند و لذا کمک به توانمندسازی این حوزه می‌تواند به طور مستقیم بر وضعیت اقتصادی استان اثرگذار باشد.

باستین گفت: همکاری‌های مشترکی را با خانه کشاورز استان هرمزگان آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم گامی برای رفع مشکلات کشاورزان و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های بخش کشاورزی با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان داشته باشیم.

وی همچنین خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف برای کمک به تقویت نظام عرضه محصولات کشاورزی در استان شد.
ارسال نظرات