خبرهای داغ:
آيت‌الله نوري همداني:

حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن نمايانگر قدرت ايران است/بافت شهر قم بايد اسلامي باشد

يكي از مراجع تقليد گفت: بايد با حركت و حضور شورانگيز در راهپيمايي 22 بهمن شركت كنيم تا ايران قدرت خود را نشان دهد.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۹۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن نمايانگر قدرت ايران است/بافت شهر قم بايد اسلامي باشد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اظهار کرد: حرکت و روز راهپیمایی آن روز در تاریخ اسلام جایگاه بلند و مؤثری دارد و اسلام در این مملکت تجلی پیدا کرد و استبداد و استعمار قلع و قمع شد و عزت و عظمت اسلام به تمام معنا حاکم شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایام عاشورا و فاطمیه تکیه‌گاه همه مسلمانان است خطبه حضرت زهرا(س) مانند خطبه حضرت زینب(س) دارای محتوای بلندی است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسؤولیت انسان‌ها گفت: بخشی از مسؤولیت‌ها شخصی است، انسان وظیفه دارد در دنیا خود را بسازد و به معارف اعتقادی مجهز شود این استدلال، منطق و برهان اسلام است بنابراین کسی که خود را نساخته باشد نمی‌تواند در جامعه گام مؤثری بردارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اسلام دین اجتماعی است، بنابراین انسان باید در اجتماع نیز به ایفای نقش بپردازد انسان از نظر اسلام مسؤولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارد.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: ما در برابر عراق، بحرین و یمن مسؤولیت داریم، اسلام انسان را در برابر اجتماع متعهد قلمداد می‌کند.

وی یادآور شد: بر ما ایراد وارد می‌کنند که چرا به گونه‌ای صحبت می‌کنید که سبب می‌شود مردم نسبت به مستکبران جرأت پیدا کنند و این اقدام ما را یک نوع تروریست‌پروری و دخالت در امور داخلی کشورها می‌دانند در حالی که در اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست و همواره به کمک‌رسانی به مظلومان و مستضعفان تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به منع زیارت بقیع از سوی عربستان و شرک دانستن زیارت اهل قبور گفت:‌ آنها خودشان پول نفت و گاز را به آمریکا می‌دهند، این پول در مقاصد صهیونیستی صرف می‌شود، آیا اینگونه اقدامات شرک نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت خدمت به اجتماع عبادت محسوب می‌شود نمی‌توان نسبت به اجتماع بی‌تفاوت بود و خدمت کردن به مسلمانان بسیار مهم است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دامنه وسیعی برخوردار است گفت:‌ هر کس هر اندازه قدرت دارد باید در راه نشر ارزش‌ها گام بردارد و این وظیفه هر مسلمانی است.

وی خاطرنشان کرد: شغل انسان‌ها مسؤولیت‌آفرین است وسیله امرار معاش نیست بلکه امانتی است که بر عهده شما قرار داده شده است.

این مرجع تقلید عنوان کرد:‌ علمایی که از دنیا رفتند جایگزین نداشته و مجتهدان و مردان بزرگ جایگزین و مانند ندارند.

وی با بیان اینکه شهر قم از قدمت فراوانی برخوردار است گفت:‌ شهر قم ام القرای جهان تشیع است و از این شهر انقلاب برخاسته است و دنیا را تکان داده بنابراین باید قدردان باشید که توانستید این خدمت را انجام دهید.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: بدون تردید بافت شهر قم باید اسلامی باشد به همین دلیل از مسؤولیت اجتماعی مهمی برخوردار هستید.

وی عنوان کرد:‌ برکت انقلاب به معنویت است و نظام ما ادامه حکومت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است. با این دید به نظام نگاه می‌کنیم زیرا معنویت و دین ما را دربرمی‌گیرد و آیت‌الله خامنه‌ای نائب امام هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلستان گفت:‌ نباید چنین فردی جرأت کند در بحرین علیه ایران مطالبی بگوید و بیان کند ایران تروریست‌پرور است و برای سرکوبی آن کمک می‌کنیم نمی‌توانیم نسبت به این مسائل و موضع‌گیری‌های پوچ ترامپ بی‌تفاوت باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ باید با حرکت و حضور شورانگیز در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم تا ایران قدرت خود را نشان دهد.
ارسال نظرات