خبرهای داغ:
مدیرکل استان تامین اجتماعی قم اعلام کرد
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: این سازمان طبق وظیفه قانونی خود از تمام حادثه دیدگان ریزش مترو در قم حمایت می کند.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۹۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
حمایت کامل از حادثه‌دیدگان ریزش مترو در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مجتبی موسوی افزود: حمایت سازمان تامین اجتماعی از حادثه ‌دیدگان ناشی از کار مشروط به سابقه حق‌ بیمه نیست و مزایای قانونی بدون توجه به این سوابق ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تامین ‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی و غرامت مقطوع نقص عضو مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌ بیمه نیست.

مدیرکل استان تامین اجتماعی قم بیان کرد: به استناد ماده ٦٠ قانون تامین ‌اجتماعی، حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه ‌شده اتفاق می‌‌افتد.

وی بیان کرد: کارفرمای مترو قم موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، گزارش کامل حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تامین ‌اجتماعی محل و اداره کار و نیروی انتظامی برساند.

موسوی ادامه داد: به خانواده فوت شدگان ریزش مترو قم در کمترین زمان ممکن مستمری فوت ناشی از حادثه کار پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر جراحت حادثه دیدگان سطحی باشد غرامت دستمزد ایام بیماری و اگر حادثه منجر به نقص عضو کارگر شده باشد غرامت نقص عضو از سوی تامین اجتماعی قم پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی قم بیان کرد: اگر درصد از کارافتادگی کارگران حادثه دیده طبق نظر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی قم از 33  تا 66 درصد باشد از کارافتاده جزیی شناخته می‌شوند و اگر بالاتر از ۶۶ درصد باشد از کارافتاده کلی محسوب شده و مستمری قانونی را دریافت می‌کنند.

موسوی افزود: با بررسی‌های بازرسان اداره کار و تامین اجتماعی قم اگر در این حادثه کارفرما مقصر باشد طبق ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی رفتار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها