اعتقادات مردم مانع نتیجه گرفتن دشمن است

تا وقتی این ملت و اعتقاداتش وجود دارد دشمن نمی‌تواند کاری کند لذا با شهامت بودن و پرهیز از تزلزل، جهاد در راه خدا، ایستادگی در برابر ظلم، فساد و لاابالی‌گری، جهاد و کوشش و مقابله و مبارزه در برابر دشمن درون و بیرون ویژگی مؤمن است.
کد خبر: ۸۸۲۲۵۴۲
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور مسؤولان شهرستان  چالوس، اولیای دانش‌آموزان و جمعی از فرهنگیان در دبیرستان پسرانه شاهد چالوس برگزار شد، با گرامی‌داشت دهه فجر و یاد شهدایی که در دفاع از حریم اهل بیت(ع)، امنیت، عزت و استقلال کشور جان دادند، اظهار کرد: در آیاتی از قرآن کریم در مورد آینده خبر داده شده است و یکی از آیاتی که از آینده پرافتخار پس از یک‌هزار و 400 سال خبر داد در سوره مائده خطاب به ناسپاسی مردم در دوران پیامبر دارد.

وی با بیان اینکه جهل، ظلم و فساد جزیره‌العرب را فرا گرفته بود، تصریح کرد: در آن زمان پیامبر(ص) با ندا و دعوت به‌سوی خداوند مردمی که بت‌پرست بودند را نجات داد.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه پیامبر نجات از زندگی فلاکت‌بار و ایجاد سعادت را برای مردمی که دشمنی و بخل در آنها موج می‌زد را در دستور کار داشت، بیان کرد: ایشان خیلی اذیت و آزار دیده و خداوند به‌خاطر ناشکری مردم نسبت به پیامبر قومی را جایگزین آنها کرد که دارای ویژگی‌های خاصی مانند بنده خوب خدا بودن و کوتاهی نکردن در دوستی با خداوند بودند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آنچه که باید در راهش تمام خوشی‌ها را کنار بزنیم خداوند است، افزود: خداوند هم از این دوستی تمام خوشی‌ها را فراهم کرده و مسیر پیشرفت و عزت را برای افراد هموار می‌کند و زمینه را به‌شکلی فراهم می‌کند که همه چیز به‌درستی پیش برود.

راشدی‌نوری با بیان اینکه راه درست در اختیار انسان‌ها قرار دارد و اگر کسی مسیر درست را نرود خودش مشکل دارد، تصریح کرد: تواضع، فروتنی و کمک‌گیری از یکدیگر از دیگر ویژگی‌های جامعه امروز است و مردم نسبت به هم نهایت کمک و مودت را دارند و در برابر دشمن محکم و سرسخت می‌ایستند.

وی با بیان اینکه تا وقتی این ملت و اعتقادات وجود دارد دشمن نمی‌تواند کاری کند، خاطرنشان کرد: با شهامت بودن و پرهیز از متزلزل بودن، جهاد در راه خدا و ایستادگی در برابر ظلم، فساد و لاابالی‌گری، جهاد و کوشش و مقابله و مبارزه در برابر دشمن درون و بیرون ویژگی مؤمن است.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه امروز افتخار کشور و دنیا این است که همت جوانان ایرانی سبب شد تا به بغرنج‌ترین مسائل علمی دست یافته و گره‌های کور را باز کنند، افزود: هوش سرشار و همت جوانان، دانشمندان و فرهیختگان بزرگ‌ترین نعمتی است که داریم و اینها توانستند انقلاب را به این قدرت برسانند.

این مسؤول موفقیت جوانان کشور در توانمندی نظامی و تسلیحات نظامی پیشرفته را به‌دلیل همت علمی جوانان ما دانست که برای حفظ عزت و استقلال توانستند بایستند و تأکید کرد: انقلاب اسلامی این استعدادهای نهفته را شکوفا کرد و توانست از جوانانی که روزی دنبال فساد و بیکار بودند انسان‌هایی فداکار، ارزشمند و فرهیخته تربیت کند که سبب افتخار در منطقه شوند.

راشدی‌نوری با ابراز خرسندی از اینکه امروز از سراسر جهان به کشور ما و جوانان ما افتخار می‌کنند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آمده تا ترس و واهمه‌ای که روزی در مملکت ما به‌دلیل وجودش کسی نمی‌توانست اسم شاه را ببرد این انقلاب آمد تا ترس و واهمه ملت را در برابر ظلم و ستم از بین ببرد.

وی تصریح کرد: تنها واژه‌ای که برای ملت، جوانان، مسؤولان و نظام مفهومی ندارد ترس در برابر قدرتمندان و استکبار است.

امام جمعه چالوس با تأکید بر اینکه جوانان در کنار درس باید اخلاق خوب و دینداری داشته و بر نفس و شیطان درون غلبه کرده و روح شهدا را با حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام و خواسته‌های رهبری شاد کنند، افزود: مشکلات امروز کشور باید باهمت جوانان حل شود و در این برهه از زمان فرزندان ما مانند جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس به‌صحنه بیایند و در کنار درس تبعیت از نظام را وجهه همت قرار دهند تا در آینده مدیرانی لایق‌تر، توانمندتر و دلسوزتر داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه مسیر انقلاب به سمتی است که در سال شکوفاتر شدن است، گفت: اگر آسیب‌هایی هم دامن‌گیر برخی از افراد شده اما مسیر حرکت آرمان‌های عقلی است که امام و شهدا برایمان تبیین کردند بنابراین باید اتحاد و یکپارچگی تقویت شود و اشکالات با شهامت بیان شده و سعی در برطرف کردن مشکلات جامعه داشت.

*باز‌خوانی تاریخ انقلاب برای نسل جدید

مدیر آموزش و پروش چالوس نیز با تبریک به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، تصریح کرد: دهه فجر هنگامه بزرگ‌داشت ارزش‌ها، آرمان‌ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی به‌رهبری بزرگ‌مرد الهی حضرت امام خمینی(ره) است که توانست مردم ایران را به امتی واحده برای سرنگونی رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی رهبری کند.

سلیمان عبدالهی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از معجزه‌های الهی بود که توسط یکی از سلاله‌های پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت، اظهار کرد: از دیدگاه حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی توانست  اسلام واقعی و ناب را زنده کند و قدرت و عظمت اسلام را به زیبایی جلوه‌گر سازد.

وی دهه فجر را فرصتی برای نگاه مجدد به اهداف، آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل دانست و ادامه داد: در دهه فجر امکان باز‌خوانی تاریخ انقلاب برای نسل جدید بیش از پیش فراهم شد و بار دیگر وحدت و یک‌پارچگی ملت ایران به جهانیان آشکار می شود، بنابراین در شرایط امروز همه باید تلاش کنیم تا بر ارزش‌های انقلاب ثابت قدم بمانیم و ارزش‌هایی که گذشتگان به‌وجود آوردند را حفظ کنیم.

*تجلیل از ۱۵۰ دانش‌آموز برتر

مدیر دبیرستان پسرانه شاهد چالوس نیز با اشاره به اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی جشنی با حضور مسؤولان شهرستانی، خانواده‌ها و همکاران برگزار کردیم، گفت: در این جشن دو ویژگی شاخص مانند گرامی‌داشت دهه فجر و تجلیل از خانواده‌های جامعه هدف و قدردانی از دانش‌آموزان دبیرستان در دستور کار قرار گرفت.

علی‌اصغر جهاندار با بیان اینکه این جشن با اهدای جوایز نفیس به برترین‌های دبیرستان در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و مسابقات ورزشی بود، گفت: جوایز نفیسی به ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که توانستند در رشته‌های مختلف افتخارآفرینی کنند اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار