امام جمعه زرندیه گفت: مساجد در شکل‌دهی به مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفاء کردند و امروز هم مکانی امن در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۰۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه در همایش ارکان مساجد این شهرستان که با حضور مسئولین ذی ربط برگزار شد با اشاره به اهمیت هماهنگی و تعامل ارکان مساجد در افزایش جذب جوانان و نوجوانان به مساجد گفت: مساجد نقش مهمی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و هدایت هشت سال دفاع مقدس داشتند از این رو می طلبد که جوانان و نوجوانان حضور پرنگ تری را در مساجد داشته باشند تا نسبت به این دستاوردها و جایگاه انقلاب واقف شوند.

وی با تاکید بر ایجاد اتحاد وانسجام ارکان مساجد در برگزاری برنامه های مختلف گفت: با نگاهی به حوادث و رویدادهای مهم تاریخیی مسلمانان می‌توان دریافت که همواره مسجد به عنوان یک محور اساسی ایفای نقش کرده است.

امام جمعه شهرستان زرندیه تصریح کرد: مساجد نه تنها در شکل‌دهی به مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفاء کردند، اگر نگاهی موشکافانه و دقیق به دوران سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و به خصوص در پایداری و دفاع مقدس و جانانه در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشته باشیم، در می یابیم که مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است و امروز هم نقش موثری را در مقابله با هجمه فرهنگی غرب ایفا می کند.

وی با بیان اینکه نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست، گفت: مسجد در عرصه‌های مختلفِ دفاع و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرز و بوم، جایگاهی بسیار رفیع و بی‌بدیل داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات