مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: سال گذشته با اجرای طرح "همگام با کشاورز" در روستاهای فراهان میزان سن زدگی محصول در این روستاها 1.2 کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۱۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

خاتمی مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه مقاومت اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی از موفق بودن طرح "بسیج همگام با کشاورز" در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته به اذعان اداره غله استان با اجرای این طرح در روستاهای فراهان میزان سن زدگی محصول در این روستاها 1.2 کاهش داشته است.

وی افزود: در طرح "بسیج همگام با کشاورز" هدف علمی کردن روش های کشاورزی است و به این منظور در این طرح کار شبکه‌سازی را دنبال می‌کنیم، یعنی هر دو روستا به یک مربی واگذار می‌شود تا این مربی هر دو هفته یک بار با اعضای روستا در قالب یک کارگروه که متشکل از دهیار، شورای روستا، کشاورزان و فرمانده پایگاه است دوره‌ها را برگزار کند و در کنار آن مشکلات و معضلات روستا را احصاء کند.

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: در حال حاضر 24 روستا در قالب 12 شبکه ساماندهی شده‌اند همچنین در کنار طرح "بسیج همگام با کشاورز" طرح "تسهیل‌گری" نیز دنبال می‌شود که در این طرح با حضور مردم روستا مشکلات روستا بررسی و درخواست‌های مردم از طریق مربی اعزامی پیگیری می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه در طرح تسهیل گری اقدامات خوبی برای روستائیان صورت می‌گیرد، گفت: برای نمونه باتوجه به درخواست بانوان یکی از روستاهای اراک اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش خیاطی برای 50 نفر از بانوان این روستا با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای نموده‌ایم و پس از پایان دوره با هماهنگی های انجام شده وارد بازار تولید خواهند شد.

وی افزود: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در روستاها، اعزام پزشک متخصص و دندانپزشک، یک بار در هفته و ارائه خدمات به این عزیزان است که می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در روستاها را مرتفع سازد.

مسئول بسیج مهندسین سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: مربیان اعزامی به روستاها با روحیه جهادی و بسیجی برای کمک به روستائیان تلاش می کنند تا مباحث آموزشی و آگاهی سازی به موقع را در بحث کشاورزی در روستاها به منظور علمی کردن کشاورزی و افزایش بهره‌وری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط بسیج براساس استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای است و در نهایت گواهینامه معتبر نیز برای افراد شرکت کننده در طرح از سوی این سازمان صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: دو دوره تخصصی (HSE) ایمنی، بهداشت و محیط زیست و همچنین مدیریت تحلیل پروژه از سوی بسیج مهندسین برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات