خبرهای داغ:
مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی:
مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی با گرامیداشت دهه فجر گفت: با توجه به ماهیت فرهنگی و دینی، انقلاب اسلامی تاثیر عمیقی در شعر و ادبیات گذاشت و جریان سالم شعر که از بدو پیدایش شعر در ادبیات ما جاری و ساری بود با پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت با انقلاب اسلامی همراه شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۴۶
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی شهودی افزود: شاعران بزرگی مانند استاد سید محمد حسین شهریار، مهرداد اوستا، مشفق کاشانی و ... با سرودن اشعار با موضوعات امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، همدلی و همراهی خود را با انقلاب اسلامی مردم ایراناعلام داشتند.

وی ادامه داد: در این میان شاعران دیگری مانند مرحوم قیصر امین پور، سید حسن حسینی، شادروان سلمان هراتی، روانشاد سپیده کاشانی، علی معلم، حسین اسرافیلی، مرحوم حمید سبزواری، مرحوم محمود شاهرخی جذبه و صدها شاعر دیگر با الهام از انقلاب اسلامی و امام خمینی و مضامین متعالی، صدها اثر ماندگار سرودند و امروز با استقبال شاعران جوان، ما شاهدیم که جریان شعر انقلاب به جریان عظیمی تبدیل شده و شاعران انقلاب با سرودن اشعار در مقابل حوادث و اتفاقات واکنش نشان می دهند.

وی سطحی نگری به مسائل فرهنگی را مهم ترین آفت این حوزه دانست و اظهار داشت: متولیان فرهنگی باید به صورت مستمر و هدفمند با استفاده از متخصصان حوزه شعر و ادبیات در این عرصه ورود پیدا کنند و نظارت تخصصی لازم را اعمال کنند.

شهودی بسترسازی برای رشد و شکوفایی شعر متعهد انقلاب را بسیار مهم توصیف و بیان کرد: یکی از نگرانی های مقام معظم رهبری که در دیدار با شاعران به آن اشاره فرموده اند انحراف شعرِ جوانان از فضای لطیف و با احساس حماسی و انقلابی است و قرار دادن آن در خدمت فرهنگ لجام‌گسیخته و به دور از هنجارهای انسانی و تحت تأثیر غرایز جنسی، نفع‌طلبی شخصی و ستایش ظلماست که در این خصوص دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری، ارشاد اسلامی، حوزه‌ هنری و صدا و سیما باید به وظایف خود عمل کنند.

 

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقیبا تیریک دهه فجر گفت: سازمان بسیج هنرمندان وظیفه خود می داند بر اساس رسالت سازمانی از جریان شعر انقلاب حمایت کرده و در جهت بالندگی و شکوفایی آن اقدام کند.

هادی هاشمی برگزاری کارگاه های تخصصی فصلی شعر آیینی و شعر انقلاب را در همین راستا عنوان و بیان کرد: آثار منتخب و برگزیده کارگاه های شعر بسیج در قالب کتاب چاپ و در اختیار علاقه مندان قرارخواهد گرفت.

 
ارسال نظرات