معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان این پیام را می دهد که مردم با همان انگیزه ای که در سال ۵۶ و ۵۷ برای پیروزی نهضت انقلابی در میدان بودند در ادامه برای تحقق اهداف خود باز هم در میدان هستند.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۵۷
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
 
 به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، به نقل از بوتیا نیوز،  سردار رسول سنایی راد در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۳۸۸ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران  ضمن تشریح نقش سپاه پاسداران در حفظ دستاوردهای انقلاب  اسلامی ایران اظهار کرد: برای درک نقش سپاه در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی می توان به انقلاب مصر نگاه کرد.
اگر سپاه نبود انقلاب اسلامی سرانجامی مثل انقلاب مصر داشت
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: به فاصله اندکی بعد از پیروزی مردم در انقلاب مصر شاهد برگشت و ارتجاع کشور مصر بودیم که اگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز، مجموعه ای مثل سپاه ایفای نقش نمی کرد چنین اتفاقی هم می توانست برای انقلاب اسلامی متصور شد.
سنایی راد تصریح کرد: نیروهای سپاه همان نیروهای مردمی بودند که دغدغه حفظ انقلاب اسلامی را داشتند و در قالب کمیته های مردمی در مساجد و مراکزی برای دفاع از انقلاب و جلوگیری از ارتجاع اسلحه به دست گرفتند.
وی بزرگ ترین دستاورد انقلاب را نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح کرد و گفت: شاید یکی از نهادهایی که در حفظ موجودیت این نظام نقش بسزایی داشته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است  وگرنه در همان روزهای آغازین بعد از پیروزی انقلاب ما شاهد حضور نیروهای ضد انقلاب و حرکت های براندازانه از سوی گروهک های وابسته به قدرت های شرقی و غربی بودیم.
سپاه در پسا انقلاب، نه تنها موجودیت نظام را حفظ کرد بلکه جلوی تجزیه کشور را هم گرفت
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این سپاه بود که در مقابل گروهک ها ایستاد و نه تنها موجودیت نظام را حفظ کرد بلکه جلوی تجزیه کشور را هم گرفت چرا که برخی گروهک های واگرای قومی از ترکمن صحر،ا سیستان و بلوچستان و خوزستان که احساس می کردند می توانند از خلا قدرتی که به وجود آمده استفاده کنند، ادعاهایی را برای تجزیه طلبی مطرح کرند و این سپاه بود که با حضور به موقع در این عرصه و مقابله با تجزیه طلبی موجودیت کشور را حفظ کرد.
سنایی راد با اشاره به سخن حضرت امام خمینی ( ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور نبود، عنوان کرد: این صحبت در واقع بعد از حمله صدام به کشور و برملاسازی اهدافی مثلی تجزیه بخش هایی از کشور از جمله خوزستان این سخن معنای خاصی پیدا می کندو به سپاه معطوف می شود.
بهترین اقدام سپاه جهت حنثی سازی تهدیدات دشمن سازماندهی نیروهای مردمی در قالب بسیج بود
وی در ادامه بیان کرد: با عبور از مراحل اولیه انقلاب و تشکیل نظام شاهد تهدیدات دیگری مثل تهدید نرم و تحریم بودیم که سپاه در این عرصه ها نیز ایفای نقش کرده و شاید بتوان گفت یکی از بهترین اقدامات سپاه برای خنثی سازی تهدیدات سازماندهی نیروهای مردمی در قالب بسیج است.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: سپاه برای قدرت یابی و توزیع قدرت نیروهای جمهوری اسلامی واحدی نهضتی مثل نیروی قدس را در اختیار دارد که امروز شاهد نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران هستید که این یکی از دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی است و از آن می توان به عنوان پشتوانه های حفظ دستاورد های انقلاب یاد کرد.
سنایی راد به نقش سازندگی سپاه بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سپاه در بازسای خرابی های بعد از جنگ و سازندگی کشور، امکانات مهندسی خود را به کار گرفت و با داشتن نیروهای دارای تجربه و دانش لازم در این عرصه خوش درخشید؛ هر چند گاهی با تاثیر از پدیده سپاه هراسی این دستاوردها به نوعی تهدید آفرینی تلقی شد.
کمک سپاه به دولت های مختلف فارغ از گرایش های سیاسی در عبور کشور از شرایط تحریم موثر بود
وی حضور سپاه در شرایط تحریم را برای کشور موثر ارزیابی کرد و گفت: اگر سپاه نبود کشور در شرایط تحریم در برخی از عرصه های مهم مثل نفت و گاز می توانست دچار چالش های جدی شود  که به برکت حضور نیروهای متخصص سپاه و کمک به دولت های مختلف بدون نگاه به گرایش های سیاسی و با نگاه به منافع ملی از این چالش ها عبور کردیم.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: سپاه در عرصه دفاع فرهنگی هم توانست با حمایت از گروه های خودجوش مردمی به نفع ارزش های انقلابی به ترویج فرهنگ ایرانی، انقلابی، حماسی و جهادی کمک کرد.
ملت ایران پشتوانه اصلی نظام و انقلاب اسلامی است
سنایی راد در ادامه عوامل مختلفی را در حفظ انقلاب اسلامی دخیل دانست و اظهار کرد: نگاه دینی به ارزش های انقلابی و آمیختگی ارزش های انقلاب با ارزش های دینی در راس همه عوامل به حفظ و بقای انقلاب کمک کرده است و در واقع این دو باور با هم گره خورده اند.
وی مردم باورمند و معتقد ایران را پشتوانه اصلی نظام  دانست و خاطر نشان کرد: بسیج نیروی سازمان یافته مرمی در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است که عامل شکست انقلاب هایی که در جهان ابتر ماندند محروم بودن از چنین پشتوانه فراگیری است.
معاون سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: بسیج در طول و عرض جغرافیایی کشور ایران مستقر است و یک نیروی اعتقادی است که در دفاع از اعتقادات تا پای جان ایستاده است و برای حفظ عزت اسلام و انقلاب از جان مایه می گذارد .
سنایی راد ادامه داد: روحیه انقلابی و انقلابی گری نه تنها مولد نیرویی مثل سپاه بود بلکه در سایر نیروهای مسلح هم تسری و جریان پیدا کرد و ارتش در دوران دفاع مقدس از شوری انقلابی برخوردار بود و توانست در مقابل متجاوزان بایستد.
وی افزود: در کنار نیروهای مسلح، شبکه های سازمان یافته معتقدان به اسلام خصوصا روحانیون و نقش رهبری در بصیرت افزایی و آگاه سازی جامعه که نقش به سزایی در خنثی کردن تهدیدات و سازماندهی و آماده سازی مردم برای مقابله با تهدیدات از روی شناخت کافی داشت.
حضور قدرتمند مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان خرد و کلان ما را مایوس می کند
معاون سیاسی سپاه پاسداران مطرح کرد: در شرایط حال حاضر در کشورهایی مثل عراق و سوریه شاهد شکل گیری نیروهای مردمی شبیه بسیج ما هستیم که در مقابله با تهدیدات خشنی مثل تکفیری ها می توانند ایفای نقش کنند.
سنایی راد بیان کرد: حضور قدرمتمند مردم در همه عرصه ها از جمله مشارکت در پای صندوق رای و راهپیمایی ۲۲ بهمن که حمایت مردمی از نظام است دشمنان خرد و کلان ما را از پیشبرد اهداف خود مایوس کرده است.
۲۲ بهمن نمایش پشتوانه مردمی انقلاب است
وی تصریح کرد: همان طور که انقلاب با سه رکن اسلام، رهبری دینی و مردم مرحله نهضتی را به پیروزی رساند و با کمترین خسارت شاهد پیروزی این انقلاب بودیم تداوم آن نیز مستلزم حضور این سه عنصر تعیین کننده است .
معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان دیدگاه های مختلف در خصوص انقلاب گفت: در حال حاضر دو نگاه در خصوص انقلاب اسلامی وجود دارد که یکی از ان ها نگاه تقویمی به انقلاب است که ۲۲ بهمن سال ۵۷ را پایان انقلاب تلقی می کنند.
جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی رکورددار امنیت منطقه است
سنایی راد در ادامه بیان کرد: نگاه دیگر انقلاب را موجودی پویا و مستمر می داند که با عبور از مرحله نهضتی، بر پایه نظام اسلامی و حفظ روحیه انقلابی می تواند در مراحل بعدی می تواند به دولت ،جامعه اسلامی و در سطح فراگیرتر به تمدن اسلامی منتهی شود.
وی تاکید کرد: ما باید ویژگی ها و مرام انقلابی را حفظ کنیم تا شاهد درخشش کشور با تکیه بر همین آموزه های انقلابی که در عرصه هایی مثل ایجاد امنیت توانسته ما را در سطح منطقه دارای یک سطح برتر و به عنوان یک رکورد مطرح کند در عرصه های دیگر باشیم.
معاون سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: ۲۲ بهمن نماد حضوربا شکوه است که به دشمنان این پیام را می دهد که مردم با همان انگیزه ای که در سال ۵۶ و ۵۷ برای پیروزی نهضت انقلابی در میدان بودند در ادامه برای تحقق اهداف خود باز هم در میدان هستند.
سنایی راد با بیان اینکه ۲۲ بهمن برگه هویتی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ است، گفت: مردم هیچ گاه مایوس نمی شوند و با اصلی و فرعی کردن موضع اصل حمایت از نظام و انقلاب اسلامی و ارزش های دینی خود را به فراموشی نمی سپارند و ایثارگرانه همانطور که در جنگ حاضر بودند در سایر صحنه ها که به عنوان یک شاخص برای شناسایی اقتدار نظام است از جمله ۲۲ بهمن ایثارگرانه حضور پیدا می کنند.
 

ارسال نظرات