خبرهای داغ:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز یک اجماع در اثر نقض برجام از سوی آمریکا بین مردم و مسئولین ما ایجاد شده است. گره گشای مشکلات ما به دست هیچ کس نیست و باید به اقتصادمقاومتی و توان جوانان، زنان و مردان این سرزمین دل ببندیم و هیچ چشم امیدی به مغرب زمین نداریم.
کد خبر: ۸۸۲۲۶۶۶
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند اظهارداشت: جمله " عالم در محضر خداست" زیربنای اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) است.

وی عنوان کرد: اولین شاخصه انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن، توفیقات و موفقیت ها را از خدا دانستن و کمبودها و سستی ها را به عمل خود پیوند زدن است تا دچار غرور و سستی نشویم . امام راحل فرمودند " انقلاب را خدا پیروز کرد".

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: پیوند بین معنویت و سیاست دومین شاخصه انقلابی ماندن است . استکبار جهانی قریب 400 سال است که خدا و معنویت را از زندگی کنار زدند و نتیجه آن جنگ جهانی اول و دوم، کلاهک های هسته ای و 70 سال ظلم بر مردم مظلوم فلسطین و خون ریزی و کشور گشایی در دنیا بوده است و این محصول کنار گذاشتن معنویت در زندگی بشریت است.

امروز مدنیت و تمدنی به عنوان پیوند معنویت و سیاست در عالم طنین انداز شده است

وی با بیان اینکه امروز مدنیت و تمدنی به عنوان پیوند معنویت و سیاست در عالم طنین انداز شده است افزود: ما دنیا را دعوت می کنیم به سیاستی که پیوند با معنویت دارد و در تمام شئون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی بسیار نقش آفرین است.این پیام 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای گرامیداشت 22 بهمن نه تنها مردم بیرجند و ایران اسلامی بلکه بسیاری از حق خواهان و عدالت خواهان عالم با عده و عده اندک در خیابان ها اعلام موضع می کنند و افرادی که دلشان با پیام انقلاب است بسیارند.

رئیسی ادامه داد: این انقلاب مانند خیزش ها و جنبش های دیگر در عالم نیست چون ریشه در فطرت و انقلاب انبیاء الهی دارد. پیام عدالت خواهی، خدا خواهی و حق طلبی اینگونه مردم سراسر عالم را دور هم جمع کرده است.

انقلابیون استکبار ستیز هستند

وی بیان داشت: استکبار ستیزی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی سومین شاخصه انقلابیون است . یک انقلابی باید استکبار را بشناسد ، ترفندها، روش ها، توطئه ها و تاکتیک هایش را بداند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ظلم ستیزی یک ارزش است، قابل تغییر نیست و فراموش نمی شود اما روش ها شاید تغییر کند افزود: کسی بگوید رئیس جمهور آمریکا با ادب است یا آمریکای خوب یا بد این چه حرفی است؟ آمریکا ماهیت استکباری دارد و به فرموده امام(ره) " امریکا شیطان بزرگ است".

وی با بیان اینکه مردم ایران تاریخ ساز، تمدن ساز و فرهنگ سازند و مدنیت را به عنوان دین به عالم عرضه کرده اند گفت: رهبر انقلاب یک عالم را متوجه فرمایشات خود کرده اند اما سران آمریکا با ماهیت استکباری نه ایمان دارند و نه بر عهد و پیمان خود پایبندند.

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکاییان میثاق شکن هستند و این به مردم ایران ثابت شده است. ما در معاملات خود هیچ حسابی به قول های آمریکا و غرب باز نکرده ایم.

مردم باوری و خدمت به محرومین شاخصه انقلابی عمل کردن است

وی عنوان کرد: مردم باوری شاخصه انقلابی اندیشیدن و عمل انقلابی است. نگاه به مردم مهمترین مولفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی است . هدف انقلاب گره گشایی از زندگی مردم است و شاخصه یک مدیر و مسئول فعال بودن در خدمت به مردم به ویژه محرومین است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عدالت اجتماعی شاخصه دیگر انقلابیون است . نیروی انقلابی حقیقت خواه است . قانون، اجرا، قضا، تصمیم گیری و جنگ و صلح باید توام با عدالت باشد و این مفهومی فراگیر بعد از توحید است و بر مفاهیم فرهنگی سایه گسترده است.

وی بیان داشت: انقلابی عمل کردن و در پیروی از ولایت است . نظم برقرار کننده در جامعه اسلامی ولایت فقیه جامع الشرایط است. انقلابی اندیشه و عملش محوریت دارد در عمل ولایت.

شاخص اعتدال ولایت است

رئیسی ادامه داد: شاخص اعتدال ولایت است و با نظر ولی تند روی و کند روی ها در نظام مشخص می شود. امروز دوست و دشمن اذعان دارند که مولفه بزرگ قدرت در نظام اسلامی رهبری است.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: انقلابی فقط به نجات خود نمی اندیشد بلکه نجات تمام ضعفا و مظلومان عالم برایش اهمیت دارد . امام راحل در اول انقلاب فرمودند " فلسطین پاره تن اسلام است".

وی اضافه کرد: مردم ایران اهتمام دارند و پرچم دار نجات تمام مظلومان و مسلمین در عالم هستند و این پیام بعد از 30 سال در جای جای کشورهای اسلامی طنین انداز شده است.

رئیسی اظهار داشت: شعارهای شما در سال 57 امروز در سوریه، عراق، یمن و لبنان سر داده می شود و امروز عالم تمدنی می خواهد و مدنیتی می خواهد به نام دین و ارزش های الهی . امروز در سراسر عالم و در بین جوانان کشورهای غربی گرایش به اسلام ناب محمدی که پرچم دار آن ملت ایران هستند گسترش پیدا کرده است.

شعار مرگ برآمریکا یک پیام در سراسر عالم است

وی با بیان اینکه شعار مرگ برآمریکا امروز نه تنها در کوچه و خیابان های بیرجند بلکه یک پیام در سراسر عالم است افزود: از 22 بهمن 57 تا 22 بهمن 95 شعار " نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی" طنین انداز است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا تصریح می کند که داعش ساخته دست آنان است که انسانهای جاهل ابزار دست آنان و گمراه شدند . هدف آمریکا برای کشتار در بین مسلمانان و فراموش کردن دشمن اصلی اسرائیل و صهیونیست غاصب است.

امروز یک اجماع در اثر نقض برجام از سوی آمریکا بین مردم و مسئولین ما ایجاد شده است

وی ادامه داد: امروز یک اجماع در اثر نقض برجام از سوی آمریکا بین مردم و مسئولین ما ایجاد شده است. گره گشای مشکلات ما به دست هیچ کس نیست و باید به اقتصادمقاومتی و توان جوانان، زنان و مردان این سرزمین دل ببندیم و هیچ چشم امیدی به مغرب زمین نداریم.

وی اظهار داشت: این حرکت عظیم و انقلاب شکوهمند تمدنی را برای عالم نوید می دهد که همان تمدن نوین اسلامی است .

رئیسی خطاب به جوانان گفت: مجاهدت، تلاش و پویا بودن، حرکت نو داشتن، ابتکار و متوقف نشدن کار شما جوانان بروند است. شما ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس به خوبی نشان دادید که می شود کارهای نشدنی را به شدنی تبدیل کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها