طی مراسمی شب گذشته از سرگروه ها و اعضای شورای صالحین حوزه های مقاومت بسیج یکم ثارالله و حوزه حضرت فاطمه (س) تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۲۲۷۲۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این آیین که با حضور کلیه سرگروه ها و اعضای شورای صالحین حوزه های یک ثارالله و حضرت فاطمه (س) و خانواده محترمشان در تالار لاله سپاه شهرستان انجام شد رئیس دادگستری تربت حیدریه و فرمانده سپاه ناحیه به ذکر مطالبی در خصوص نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
 
در ابتدای جلسه رئیس دادگستری با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر ابراز داشت: انقلاب ما امروز در دنیا به یک الگو تبدیل شده به همین لحاظ دشمن به انحاء مختلف دنبال انحراف نسل جدید انقلاب از طریق شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و به دنبال نفوذ از طریق دوستان و استحاله فرهنگی، تمایلات نفسانی و اشرافی گری، نفوذ در اصل ولایت فقیه، از طریق دخانیات و کاهش رشد جمعیت و تک فرزندی، تفرقه و اختلاف در بین مردم و مسئولین و فراموش کردن اصول انقلاب می باشد.
 
وی اظهار داشت: در کشور ما 23 دستگاه نقش مستقیم در ارتباط با موضوع خانواده ها را دارند، اما آنچنان که می بایست به وظیفه مان خوب عمل نکرده ایم. در این موضوع باید تعالیم دین مبین اسلام را به خانواده ها برگردانیم، ازدواج های اینترنتی را که منشاء بالا رفتن آمار طلاق در جامعه شده حذف نماییم به جای اینکه روزانه 8 نفر بطور میانگین در شهرستان دچار اعتیاد می شوند 8 نفر ازدواج اصولی بر مبنای دین مبین اسلام را ایجاد نماییم.
 
ابراهیم زاده شروطی برای خانواده متعالی در اسلام عنوان کرد که اولین شرط آن حاکمیت عقلانی در خانواده یعنی اینکه فرق نمی کند چه مرد و چه زن یا فرزندان هر کدام بهتر امور را مدیرت می نماید در خانواده مدیر باشد و زمام امور را بدست گیرد. شرط بعدی معنویت در خانه و روح تعبد و بندگی باید در خانواده به فرزندان یاد داده شود.
 
عضو کارگروه اجتماعی مجمع بسیج تربت حیدریه شرط سوم را محبت در خانواده عنوان نمود و گفت: رفتار با جوانان بدون محبت در خانه باعث سرخوردگی فرزندان و گرایش به اجتماع برای ارضاء نیازهای عاطفی و ارتباط با نامحرم می شود. شرط بعدی را همکاری در خانواده و خواسته ها را بر مبنای داشته ها تنظیم نمودن است که این مورد هم بسایر خطرناک است و باعث بر هم خوردن شالوده بسیاری از خانواده های هم چشم و بی منطق شده است.
 
ابراهیم زاده سایر شروط خانواده متعالی را معاشرت در خانواده، صحبت با همسر و فرزندان و گرفتن نظرات آنان، مدیریت و استقامت اعضاء خانواده در برابر برخی مشکلات که خیلی راحت حل می شود و نیاز نیست که جنجال به پا شود و با هزینه کم قابل رفع هست عنوان نمود. در پایان مراسم فرمانده سپاه ناحیه نیز با بیان مطالبی ارزنده در خصوص خانواده بسیجیان از زحمات بسیجیان عزیز سرگروه که نقش مهمی در کادر سازی انقلاب اسلامی دارند تقدیر نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها