امام جمعه ساری: در حال حاضر شاهد طاغوت فرهنگی در جامعه هستیم که باید با همت و برنامه ریزی متولیان امر اصلاح شود.
کد خبر: ۸۸۲۲۸۵۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، خطیب جمعه ساری، افزود: آنچه خواسته امام راحل، رهبری، شهدا و افراد انقلابی در جامعه است ایجاد فرهنگ ناب اسلامی است که باید این مدل در کشور پیاده‌سازی شود.
 
آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه سیاسی نماز جمعه مرکز مازندران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد به مباحث فرهنگی در کشور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در مبارزه با طاغوت رویکرد فرهنگی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد طاغوت فرهنگی در جامعه هستیم که باید با همت و برنامه ریزی متولیان امر اصلاح شود.

امام جمعه مرکز مازندران زیرساخت انقلاب اسلامی را نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی با محوریت الله دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی دارای استقلال فرهنگی است و خواهان فرهنگ و اقتصاد اسلامی است.

طبرسی با تأکید براینکه مبارزه با طاغوتیان اقتصادی بخش مهمی از فعالیت مسؤولان در کشور است، گفت: بعد از 38 سال پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد رگه‌ها طاغوت‌گرایی، اخلاق و فرهنگ طاغوتی در کشور هستیم.

وی به مسؤولیت سنگین هیأت دولت و وزرا در کشور اشاره کرد و افزود: حمله و تعرض به مسؤولان نظام زیاد است با توجه به اینکه بیکاری و گرانی در کشور سبب گله مردم شده است اما اجازه نمی‌دهیم به جمهوری اسلامی و اسلام در برنامه‌های فرهنگی جسارت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه وصیت‌نامه امام راحل و شهدا تأکید بر مسائل دینی، خدا، انقلاب حسینی، زینب(س)، حضرت عباس، و فرهنگی عاشورایی دارد، تصریح کرد: توجه به مسائل معنویی سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

این مسؤول حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بی‌نظیر و قابل تحسین دانست و ادامه داد: ادبیات برای قدردانی از حضور مردم ساری در راهپیمایی 22 بهمن ناچیز بوده و از لحاظ جامعه‌شناسی و سیاسی نگاه حماسی مردم غیر‌قابل‌وصف است.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ منفی‌بافی و یاوه‌گویی‌های دشمن را دادند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری و ... مردم را از انقلاب دلسرد نکرد.

وی اضافه کرد: هر ساله مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سایر صحنه‌های انقلاب رفراندومی برگزار می‌کنند که تجدید میثاق با امام راحل، رهبری و شهداست.

طبرسی به شیطنت‌های کشورهای معاند نظام اسلامی در مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: 8 سال جنگ تحمیلی، تخریب، تضعیف و تهدید استکبار سبب نشد تا مردم از انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام صرف نظر کنند.

وی با بیان اینکه جهان غرب در مقابله با جمهوری اسلامی بلوف‌های سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: سال‌ها رؤسای جمهوری دموکرات و جمهوری‌خواه را دیدم اما امام راحل به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه جهان غرب ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: آمریکا 2 میلیارد دلار تجهیزات نظامی در اختیار خلیج فارس قرار داد و 40 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به خاورمیانه فروخت تا ایران هراسی را رونق دهد.

این مسؤول اضافه کرد: جمهوری اسلامی از این برنامه‌های غرب نمی‌ترسد همیشه آماده، دارای قدرت جهانی و مقتدر است و امام فرمودند ایران موجودی ضربه‌پذیر نیست.

امام جمعه مرکز مازندران بیان کرد: آمریکا اگر بخواهد خاورمیانه را سامان دهد در سیاست‌های جهانی نمی‌تواند از ایران بگذرد خدمت ارتش و سپاه بی‌دریغ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها