امام جمعه رشت:

انقلاب متعلق به فرد یا گروه خاصی نیست

امام جمعه رشت گفت: حضور تمام اقشار در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که انقلاب اسلامی ایران متعلق به فرد یا گروه خاصی از مردم نیست.
کد خبر: ۸۸۲۲۹۸۱
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، دهه فجر را عید ملی و مذهبی و 22 بهمن را همانند عید غدیر جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: اکنون 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و مردم همچنان در صحنه حضور دارند و از مقاومت خسته نشده اند.

وی امنیت مثال زدنی ایران در منطقه و دنیا را ناشی از حضور آگاهانه مردم دانست و تصریح کرد: ملت ایران برای تحقق انقلاب اسلامی صبر و مقاومت کردند و بساط طاغوت و سلطه استکبار را از کشور برچیدند و یک فرد بزرگ و فرزانه را به رهبری خود برگزیدند.

امام جمعه رشت با اشاره به ایستادگی مردم در تحمل تحریم ها و محرومیت ها، عنوان کرد: رژیم طاغوت در حق مردم ظلم های بسیاری کرد، اما جمهوری اسلامی ایران، حکومت الهی یعنی حکومت ولایت فقیه را به ملت ایران هدیه کرد. در واقع با استقرار نظام، قانون الهی و عفت عمومی در جامعه ترویج شد.

آیت الله قربانی با بیان اینکه حکومت سلطنتی به ‌واسطه ظهور انقلاب اسلامی از بین رفت تا حکومت اسلام برپا شود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نعمت‌های زیادی را به جامعه اسلامی ایران داد و به همین جهت مردم ایران پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان انقلاب اسلامی را تجلی مردم سالاری دینی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی فساد، فحشا و بی عدالتی را از بین برد و تقوا را محور قرار دارد. بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز دارای جایگاه هستند و هر همه عرصه ها حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بردگی را از جامعه ایران گرفت، افزود: در زمان طاغوت هیچ‌گونه آزادی بیان در جامعه وجود نداشت لذا استقلال یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و عدم وابستگی به بیگانگان یک نعمت است که خداوند در پرتو انقلاب اسلامی به ملت و کشور ایران عنایت کرد.

این کارشناس دینی شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در راهپیمایی 22 بهمن را نشان دهنده آزادگی فکری و سیاسی ملت ایران دانست و متذکر شد: همچنین حضور تمام اقشار در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که انقلاب اسلامی ایران متعلق به فرد یا گروه خاصی از مردم نیست.

آیت الله قربانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تضعیف دولت با گرایش های سیاسی را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: امروز نیاز جامعه ما بیش از هر چیزی وحدت است. نباید خدمتگزاران نظام را تضعیف کنیم تا روحیه خدمتگزاری از بین برود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بارش برف در ایران و گیلان ما یک نعمت الهی است، یادآور شد: بارش برف موجب وارد شدن خساراتی شد، اما نباید به این بهانه یکدیگر را تخریب کنیم، بلکه باید کوتاهی در عملکرد بررسی و رفع شود و همچنین افراد تعلل کار پاسخگوی مردم باشند.

وی به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) یکی از حامیان بزرگ اهل بیت(ع) و دفاع حریم امامت و ولایت بود و متحمل مظلومیت های فراوان شد و در این راه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار