همان‌طور که امام زمان سلام‌الله‌علیه حضرت فاطمه(س) را الگوی خود می‌داند، قطعاً زهرای اطهر الگوی انسان است، الگوی انسان‌هاست، الگوی بشریت است، تا با تأسی به او قله‌های کمال توسط انسان طی شود و انسان به مقصد و منزل حقیقی خودش برسد، او را باید از قرآن شناخت، او را باید از بیانات رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام و تعاریفی که راجع به او کردند شناخت.
کد خبر: ۸۸۲۳۲۷۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص ایام فاطمیه اظهار داشت: سخن گفتن راجع به این شخصیت بزرگوار فاطمه سلام‌الله‌علیها کار بنده نیست،  بسیار سخت و گران است، حضرت در جایگاهی قرارگرفته که در اندیشه بشر نمی‌گنجد، در کلماتی که پیرامون آن حضرت گفته‌شده دقت کنید؛ در همین زیارت‌نامه حضرت می‌بینید که جایگاه این بانوی بزرگوار در چه رفعت مقامی قرارگرفته. در زیارت‌نامه می‌گوییم خدا تو را امتحان کرد قبل از اینکه خَلقت کند،  همین کلام را معنایش را اگر بفهمیم _که به این سادگی‌ها قابل‌درک و فهم نیست مگر مقدماتی گفته شود_  جایگاه این بانو را نشان می‌دهد.

حضرت فاطمه(س) اولین شهید مدافع حریم ولایت

اینکه خدای تعالی او را قبل از خلق امتحان کرد باید به آن توجه کرد. سیری در زندگی کوتاه او بیندازید. حضور او را در عرصه‌های مختلف اجتماعی سیاسی، علمی و فرهنگی ببینید. 

همان‌طور که امام زمان سلام‌الله‌علیه او را الگوی خودش می‌داند، قطعاً زهرای اطهر الگوی انسان است، الگوی انسان‌هاست، الگوی بشریت است، تا با تأسی به او قله‌های کمال توسط انسان طی شود و انسان به مقصد و منزل حقیقی خودش برسد، او را باید از قرآن شناخت، او را باید از بیانات رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام  و تعاریفی که راجع به او کردند شناخت.

رسول خدا صلی الله علیه و آله در یک بیانی فرمودند: ای حسن و ای حسین شما دو کفه ترازویی هستید که فاطمه سلام الله علیها شاهین آن است. ترازوهای قدیم را یادتان هست. 

دو کفه داشت و شاهین، وقتی موازنه برقرار می‌شد آن چیزی که موازنه را نشان می‌داد به آن می‌گفتند شاهین. حسن و حسین شما دو کفه ترازو هستید که شاهین آن فاطمه است؛ و کفه ترازو در حالت تعادل قرار نمی‌گیرد مگر به‌وسیله شاهین آن و شاهین استوار نمی‌گردد مگر به دو کفه ترازو. 

همین عبارت اگر بخواهد معنا شود دریایی از معرفت در آن هست. تنظیم‌کننده و تعادل‌بخش در این جایگاه رفیع صدیقه طاهره است.

حضور پررنگ دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله در عرصه‌های مهم اجتماعی با حفظ تمام اصول شرعی و دینی، پیام‌های زیادی را به همراه دارد، جواب خیلی از کژاندیشی‌های امروز را می‌دهد و روش حضرت و بودن او و روش حضور او در مسجد جهت اقامه دعوا برای استیفای حق غصب شده خود او محط نظر شما باشد، بروید ببینید که او چگونه وارد شد. تمام حدود را رعایت کرد. ولی آمد در عرصه برای گرفتن حق، مقتدر و باصلابت، درعین‌حال در کمال متانت حیا و عفت طوری در بین بانوان قرارگرفته بود که شناخته نمی‌شد؛ اما مطالبه اجتماعی خودش را انجام داد.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها دفاع از امامت و ولایت است، دفاع از حق و حقیقت است. آن‌هم دفاع جانانه تمام‌قد با تمام هستی وارد میدان شد،تا جایی که با آن وضعیتی که شنیدید و می‌دانید به شهادت رسید و عنوان اولین شهید مدافع حریم ولایت را برای خودش رقم زد.شهدای مدافع حرم ما، همه فاطمی هستند. همه تأسی به صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها دارند.

رسول خدا صلی الله علیه و آله در آن روزهای پایانی عمر خودشان وقتی بیهوش بودند، قطرات اشک صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها روی صورت رسول‌خدا صلی الله علیه و آله ریخت و حضرت به خودشان آمدند دیدند فاطمه سلام‌الله‌علیها گریه می‌کند. عرضه داشتند که گریه نکن، آنجا یک بیانی ‌دارد «کأنی بِفاطمه» کأنّ دارم می‌بینم تو را فاطمه جان که بین در و دیوار من را صدا می‌زنی اما کسی نیست که پاسخ تو را بدهد. 

خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان خاندان عصمت و طهارت و صدیقه طاهره سلام الله علیهم قرار بدهد ان‌شاءالله. راجع به زندگی این بانو همه باید تحقیق کنند. همه مطالعه کنند و از فیض وجودی او بهره ببرند.

▪️آیت الله حسینی همدانی - خطبه های نمازجمعه 22 بهمن 1395

ارسال نظرات
پر بیننده ها