هم اکنون بیش از 88 درصد از روستاهای شهرستان ابهر، از نعمت گاز برخوردار هستند که با آغاز گازرسانی به 11 روستای دیگر این شهرستان، میزان بهره مندی از شبکه گاز روستایی در ابهر به بیش از 94 درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۵۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان ابهر در مراسم جشن انقلاب در مسجد روستای قروه شهرستان ابهر، با بیان اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها در سال های اخیر افزایش داشته است، گفت: دولت در راستای ایجاد توسعه متوازن میان شهرها و روستاها، به بهسازی و تامین زیر ساخت‌های اساسی و توسعه کارآفرینی در روستاها پرداخته تا ضمن ایجاد تثبیت در جمعیت روستایی، در زمینه افزایش مهاجرت معکوس اقدام نماید.

علی حیدری توسعه شبکه گازرسانی روستایی را از دیگر زیرساخت های مورد نیاز روستاها در جهت ایجاد مهاجرت معکوس عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 88 درصد از روستاهای شهرستان ابهر، از نعمت گاز برخوردار هستند که با آغاز گازرسانی به 11 روستای دیگر این شهرستان، میزان بهره مندی از شبکه گاز روستایی در ابهر به بیش از 94 درصد افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان ابهر به تعهدات ریاست جمهوری در جریان سفر به استان زنجان در سال 93 اشاره کرد و با بیان وضعیت برخی از پروژه های مهم شهرستان که در سفر ریاست جمهوری فعال شده اند، گفت: بیمارستان 235 تختخوابه ابهر که در سال 88 کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، یکی از پروژه هایی است که در دولت تدبیر و امید با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده که تا پایان سالجاری نیز به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری یادآور شد: پروژه پروژه های تامین آب شرب شهرستان ابهر و خرمدره از سال 88 آغاز شده و تا سال 92 تنها 6 درصد پیشرفت داشت که در 5/3 سال اخیر، رشد آن به بیش از 65 درصد رسیده است.

وی همچنین در خصوص تجهیز مزارع و باغات شهرستان به سیستم آبیاری نوین با بیان اینکه تا سال 92، 1435 هکتار از مزارع این شهرستان نوسازی و به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده بود، گفت: در 5/3 سال اخیر این میزان به 6 هزار و 317 هکتار رسیده و اغلب مزارع شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه در 3 سال اخیر حدود 10 کیلومتر راه مواصلاتی اصلی در شهرستان ابهر بهسازی شده است، گفت: تا سال 92 حدود 252 کیلومتر راه روستایی شهرستان ابهر آسفالت و بهسازی شده بود که در دولت یازدهم، 15 کیلومتر دیگر راه روستایی آسفالت شده و 40 کیلومتر راه‌ در این شهرستان در دست احداث می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ابهر، به جهش چشمگیر اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری های استان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در سال 92 میزان اعتبار اختصاص یافته به دهیاری های شهرستان ابهر، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که این رقم در دولت یازدهم به بیش از 23 میلیارد تومان رسیده است.

وی همچنین روستای قروه را یکی از روستاهای گردشگری منطقه و شهرستان دانست و اظهار کرد: بر اساس تفاهم انجام شده، اعتباری معادل 100 میلیون تومان کمک بلاعوض جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری این روستا تخصیص می یابد و 5/1 میلیارد تومان تسهیلات به منظور توسعه اشتغالزایی در این روستا پرداخت خواهد شد

ارسال نظرات