خبرهای داغ:
اصلانی با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش آموزان از سفر راهیان نور گفت: راهیان نور، فرصتی است تا با تبین و تعمیق فرهنگ انقلابی و تفکر ارزش های اسلامی، مادران نسل های آینده ایران را طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۳۳۹۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت و گویی با اشاره به ظرفیت های عالی تربیتی و پرورشی حلقه های صالحین آن را مأمنی برای تربیت افراد متعهد، توانمند و طراز انقلاب برای جامعه اسلامی برشمرد و گفت: رسیدن به این مهم منوط به وجود محتوای ارزنده برای شبکه صالحین است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز چون سنوات گذشته دختران دانش آموز در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می کنند، افزود: این بازدیدها باید با معرفت و شناخت درست از ابعاد مختلف جنگ انجام شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، راهیان نور دانش آموزی را از بهترین تدابیر برای تبیین مفاهیم و ارزش های انقلابی و حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برشمرد و اظهارداشت: سرزمین ها و مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، معطر به عطر شهادت و ایثار است و دل پاک و سرشار از صداقت جوانان با گره خودن به این سرزمین ها می تواند تحولی بنیادین و عمیق پیدا کرده و با بهرمندی از فضای معنوی  حاکم بر آنجا  هر چه بیشتر خود را شایسته و آماده یاری ولایت و پاسداری آگاهانه از خون شهدا کند .

اصلانی در ادامه استقبال دانش آموزان را از سفر راهیان نور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: راهیان نور، فرصتی است تا با تبین و تعمیق فرهنگ انقلابی و تفکر ارزش های اسلامی، مادران نسل های آینده ایران را طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی ادامه داد:  همچنین این سفر معنوی، فرصتی بی بدیل برای برگزاری جلسات توجیهی با رویکرد پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان است تا بتوانیم آن ها را در برابر شبهه سازی های سازماندهی شده دشمنان اسلام و نظام اسلامی مصون سازیم. 

اصلانی بیان کرد: امروز ظرفیت راهیان نور، نیاز مبرمی به وجود بانوان طلبه دارد چرا که باید جایگاه واقعی «زن در اسلام» و «مسئله حجاب» ... برای دختران دانش آموز بازگو و تبیین شود از این رو امسال در هر کاروان، شاهد حضور بانوان طلبه و حوزوی در کنار دختران دانش آموزان هستیم.   

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، جریان فمنیسم را تهدید جدی برای جامعه بانوان به ویژه دختران جوان برشمرد و اظهارداشت: نقش حوزه های علمیه خواهران و خواهران طلبه در مقابله با این پدیده نامبارک، بسیار مهم و تأثیرگذار است از اینرو لازم است تا حوزه های علمیه خواهران از آموزه های اسلامی، مبانی حقوقی زن در نظام اسلامی و .. در برابر اشاعه افکار پوسیده غربی دفاع کنند.

اصلانی با اشاره به برخی از اقدامات نهادهای با تفکرات فمینیستی در تغییر قوانین مربوط به حوزه زنان چون سن ازدواج و ترویج تفکر تساوی جنسیتی در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه نباید اجازه دهند تا این بحث ها به راحتی در جامعه بیان شود زیرا در زمانه ای که شاهد پایین آمدن سن بلوغ جسنی و بالارفتن سن ازدواج در جامعه هستیم، مطرح کردن این دست افکار فمینیستی همراهی کردن با جریان نفوذ فرهنگی است که برای مقابله با آن حتی باید با تشکیل گروه رصد برنامه های تلویزیونی از ضایع شدن حقوق زنان جلوگیری کنیم.

وی استناد به این فرمایش مقام معظم رهبری « حق کرامت الهی زن باید حفظ شود ما باید این کرامت را برای جوانان تبیین کنیم تا انان اقناع شوند ظرفت حوزه های علمیه که امروز وجود دارد باید هدف مند شود.» تأکید کرد: حوزه های علمیه باید تریبون حمایت از زن مسلمان  باشد.


ارسال نظرات