دکتر زاکاني:

درجهادکبير مسئولين جامعه به دشمن اعتماد نمی کنند

همزمان با ايام الله دهه ی مبارک فجر به دعوت ناحیه مقاومت حضرت ولیعصر(عج) سپاه تهران بزرگ برنامه ی بصیرت افزایی با عنوان انقلابی گری در مسجد موسي بن جعفر(ع) منطقه ی 6 تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۳۴۱۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ دکتر علی رضا زاکانی نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به فلسفه ی جهاد گفت : انسان همیشه در سه جبهه باید مبارزه کند ؛ جهاد اصغر ،جهاد کبير و جهاد اکبر .

وی افزود: در جهاد اصغر انسان بناست به وسيله فعل خودش در مقابل دشمن عمل کند و در جهاد اکبر در برابر دشمن دروني خود مقابله کند و در جهاد کبير بناست به دشمن اعتماد نکند .جامعه هم همين طور است.جامعه درجهاد اصغرش با نيروهاي انقلابي و محرک آن جامعه در مقابل دشمن کوتاه نمي آيند و در جهادکبير مسئولين جامعه به دشمن اعتماد نمي کنند و درجهاد اکبر با نفس يعني نفوذ و فساد و سوء مديريت درستيز هستند.

زاکانی ادامه داد :اگر امروز کشور دچار مشکل است يکي از علت هاي جدي آن، درست عمل نکردن درعرصه جهاد کبير و جهاد اکبر است.

وی در خصوص انتقال قدرت در کشورهای قدرتمند و همچنین مقایسه ی آن با انقلاب اسلامی ایران گفت: درانقلاب 1789فرانسه که بيشتر ناظر به شعار آزادي درحوزه هاي مختلف ازجمله سياسي بود شما مي بينيد که در سه دوره کشتار پنج ساله چقدر فاجعه آفريده شد و به خاطر این کشتاراسم آن انقلاب شد انقلاب گيوتين . در انقلاب الجزاير از7يا8ميليون جمعيت1ميليون نفر کشته يا به شهادت رسيدند درانقلاب 1917روسيه که با شعارعدالت برپايه اقتصاد شکل گرفته بود بعد از آمدن استالين چه کشت و کشتاري به راه انداختند و يا انقلاب چين که داعيه کار فرهنگي داشت همین فجایع را داشتند اما درانقلاب اسلامي از 36ميليون نفر 60الي70هزار نفر به شهادت رسيدند و انقلاب به پيروزي رسيد که اين اراده الهي و رهبری بی نظیر امام راحل بود تا ملت از این آسیب سربلند بيرون بیاید و نیروی انسانی کمی از بین بروند.

زاکانی در باره ی نقش رهبری امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی هدايتش و دقتش و امتيازش مرهون ويژگي هاي ممتاز امام راحل بود و دردفاع مقدس مي بينيد که امام چگونه جامعه را هدايت کرد که اصلا مثال زدني است .


ارسال نظرات
آخرین اخبار