خبرهای داغ:
استاد حوزه گفت: نزدیک 8 هزار شبهه در600 عنوان علیه شیعه از سوی گروهای معاند و مخالفان مطرح شده و قطعاً همه شبهات جواب دادن نیست.
کد خبر: ۸۸۲۳۴۴۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
طرح 8 هزار شبهه علیه شیعه از سوی گروه‌های معاند/ لزوم مجهز شدن مبلغین شیعه برای پاسخگویی علمی به وهابیت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در مراسم افتتاحیه دوره روش پاسخگویی به شبهات و نقد وهابیت مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم که با همکاری شبکه جهانی ولایت و با حضور دانش آموختگان این موسسه برگزار شد، فعالیت مبلغین و کارشناسان خبره و توانمند روحانی را در شرایط کنونی در فضای مجازی، بین‌المللی و ماهواره‌ای ضروری دانست.

رئیس شبکه ولایت با بیان اینکه برای تأثیر گذاری بیشتر مبلغین و حضور آن‌ها در سایت ولایت، فضای مجازی و بین المللی نیاز به سرمایه گذاری است، ابراز داشت: اگر سرمایه گذاری شود قطعاً شاهد ثمرات بهتری خواهیم بود.

این محقق با تاکید براینکه رفتن به جنگ با وهابیون بدون مجهز شدن به علوم و فنون روز پاسخگویی و همچنین آشنایی با شبهات و روش مبارزه با این فرقه ممکن نیست، افزود: کسانی که شبهه ای مطرح می‌کنند این طوری نیست که بدون مطالعه چیزی گفته باشند؛ بلکه برای ارائه یک شبهه، نزدیک به صدها ساعت کار تحقیقاتی و مطالعاتی منظم و با برنامه از کتاب‌های شیعه انجام می‌دهند.

حسینی قروینی گفت: حتی شبکه ولایت زمانی که می‌خواهد برنامه ای در مقابله با افکار ضد شیعی درست کند، از این قائده مستثنی نیست؛ یعنی برای یک ساعت برنامه، 200 ساعت زمان می‌گذارد تا بتواند برنامه موثری ارائه دهد.

رئیس شبکه ولایت با بیان اینکه  فرقه وهابی و دیگر شبکه‌های معاند با ارزش‌های دینی، برای القاء شبهات، فعالیت گروهی انجام می‌دهند، گفت: آن‌ها در ابتدا برای القاء شبهه ای، کتاب‌های شیعه در مسائل مختلف را ورق به ورق مطالعه می‌کنند، تناقض‌های موجود را بیرون می‌آورند، سپس به عنوان شبهه مطرح می‌کنند، جوانی که اطلاعی از مبانی کتاب خود ندارد، این سخنان را  وقتی می‌شنود، خیال می‌کند، مذهب آن‌ها حق است و از آن طرف جوان شیعه وقتی می‌شنود، پاسخی برای تناقض‌ها نمی‌یابد، عقائد او متزلزل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تمام عیار فرهنگی با دشمنان قرار داریم که میلیون‌ها برابر سخت تر از سایر جنگ‌های نظامی است، عنوان کرد: در جنگ فرهنگی، پیروزی یا شکست خفت بار است که در صورت وقوع هرکدام روحیه جوانان شیعه تقویت یا متزلزل و روحیه مخالفان تخریب یا تقویت می‌شود.

رئیس شبکه ولایت با بیان اینکه عرصه جنگ فرهنگی زمان امام صادق(ع) به مانند الان نیست و امروز کارسخت تر شده است، اظهار داشت: مخالفین در زمان ائمه(ع) دسترسی به روایات ائمه نداشتند و امکانات دشمنان هم در اندازه امروز نبود.

وی با بیان اینکه شبکه ولایت تنها میدان دار مناظره درعرصه جنگ فرهنگی است گفت: در این مناظرها این شبکه انواع توهین‌ها را از سوی معاندین و مخالفین به جان می‌خرد تا اسلام و سخنان اهل بیت(ع) به درستی در اختیار جامعه اسلامی قرارگیرد و جامعه را از افکار گمراه کننده نجات دهد.

این محقق افزود: شبکه‌های فارسی زبان به دلیل ازبین نرفتن منافع خود در آن سوی مرزها با وهابی‌ها مناظره نمی‌کنند و حتی بعضی افراد برای این که بتوانند ویزای خود را برای رفتن به خارج به راحتی دریافت کنند از مناظره با وهابی دوری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قروینی با تاکید براینکه برای دفاع از اهل بیت(ع) و مذهب حقه تشیع لازم است، انواع تهدید، فحش وتوهین را به جان خرید، تا اسلام زنده بماند، افزود: اگر کسی به دنبال  حفظ آبرو و ویزا است و آن‌ها  را بر اهل بیت(ع) ترجیح می‌دهد، اصلاً وارد بحث مناظره با مخالفان نشود.

رئیس شبکه ولایت بیان داشت: اگر کسی با شنیدن چند تا فحش و تهدید در عقائد او تزلزل ایجاد شود، این چنین فردی هم نباید وارد بحث مناظره با وهابی شود. در شبکه وصال تنها در برنامه 45 دقیقه ای بارها به شبکه ولایت توهین و تهدید می‌کنند، این توهین‌ها نشان از اثر گزاری فعالیت‌های شبکه ولایت در راستای دفاع از اهل بیت(ع) است. معاندین چون حرف منطقی برای گفتن ندارند، شروع به تهدید و توهین دادن می‌کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک 8 هزار شبهه  در600 عنوان علیه شیعه از سوی گروهای معاند و مخالفان مطرح شده و قطعاً همه شبهات جواب دادن نیست گفت: برای سهولت کار تصمیم گرفته شد شبهات مهم در موضوعات مهم، اولویت بندی و حتی پاسخ‌ها هم چکیده و در یک صفحه  خلاصه تا قابل حفظ باشد.

این محقق افزود: از میان همه شبهات، 50 شبهه مهم شناسایی و اولویت بندی شد، در پاسخ هم باید طوری عمل کرد که اثر خوبی به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قروینی با بیان اینکه دوره نوشتن مقاله، رفتن از این شهر به آن شهر برای سخنرانی و زمان نشستن در حوزه دیگر گذشته، عنوان کرد: تأثیر مقاله و سخنرانی، درصدی از کار است، عمده اثر گذاری در شرایط فعلی استفاده از ابزار رسانه برای تبلیغ و مبارزه با شبهات وهابیت است.

رئیس شبکه ولایت بیان داشت: براساس شواهد موجود، درحال حاضر شبکه‌های وهابی در پنج قاره درحال فعالیت و القاء شبهه و ایجاد اختلاف هستند، حوزه هم نباید از این فضا و قدرت جادویی رسانه عقب بماند و غافل  باشد.

وی عنوان کرد: بنابراین باید مجهز بود و اگر با تجهیزات مدرن روز و با آمادگی کامل وارد عرصه مناظره شویم بر شبهات  توخالی و پوشالی فرقه وهابیت که مانند تار عنکبوت سست است، به حول قوه الهی پیروز خواهیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها