خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان گفت: طبق اطلاعات رسیده ۴۱۰ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه‌نشینی در استان داریم اما طبق یک راستی آزمایی به این نتیجه رسیده‌ایم که آمار واقعی فراتر از این عدد بوده است.
کد خبر: ۸۸۲۳۵۳۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، علی‌اصغر طهماسبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی تنها یک قوه نمی‎تواند از پس پیشگیری و مبارزه با آن بر بیاید لذا همه دستگاه‎های اجرایی باید در پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی ورود کنند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی سومین بحران جمهوری اسلامی است، افزود: بر این اساس مقام معظم رهبری با جدیت به این موضوع توجه و تاکید دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان اعتیاد، طلاق، خودکشی، تکدی‎گری و حاشیه‎نشینی از جمله آسیب‎های اجتماعی مهم در کشور به شمار می‎رود، افزود: پیشگیری از این آسیب‎ها قانونمند شده و تکالیف دستگاه‎‎های اجرایی در این راستا مشخص شده و شرح وظایف این دستگاه‎ها را نیز ارسال کردیم.

طهماسبی با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع آسیب‎های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش و پلیس فتای استان می‎توانند در زمینه کاهش جرائم آسیب‌های فضای مجازی همراه با آموزش‌های مناسب ورود پیدا کنند.

وی افزود با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان در راستای پیشگیری از جرائم بکار گیریم، گفت: امید است سند راهبردی آسیب‎های اجتماعی را در راستای پیشگیری بهره بجوییم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از ظرفیت بومی و محلی خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره ببرند، گفت: هر نهاد و دستگاهی در رابطه با پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی فعالیت‌های بیشتری انجام دهد سهم بیشتری از اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دریافت می‌کند.

طهماسبی افزود: 410 مورد سکونت‎گاه‎های غیر مجاز در استان گلستان به ما ابلاغ کردند و براساس این موضوع اعتبارات به ما اختصاص داده می‎شود و تصور ما این است که میزان سکونت‎گاه‎های غیرمجاز بیش از این تعداد است و باید دستگاه‎ها و فرمانداری‎ها نسبت به بدست آوردن آمار واقعی کوشا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها