عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

وزارت نفت نباید گاز را با قیمت ارزان و ناچیز به شرکت الهلال امارات بفروشد

حبیب آقاجری گفت: وزارت نفت نباید گاز را با قیمت ناچیز به شرکت الهلال امارات بفروشد و نباید خسران قرارداد کرسنت مجدد تکرار شود. چرا آقای کاردر منابع انرژی کشورمان را مجانی در اختیار خارجی‌ها قرار می دهد ؟!
کد خبر: ۸۸۲۳۵۵۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳

 حبیب آقاجری عضو سابق کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اخباری مبنی بر اینکه معاون وزیر نفت قرارداد با شرکت الهلال امارت را طبق قرار داد کرسنت تنظیم می‌کند اظهار داشت: با توجه به اینکه قرارداد کرسنت خسارت ریالی حدود 18 میلیارد دلار را به اقتصاد کشورمان وارد کرده است از اینرو نباید مجدد در حوزه نفت و انرژی مطابق با قرارداد کرسنت پیش رویم.

وی با بیان اینکه در قرار داد کرسنت، رشوه بگیران مشخص شده اند افزود: باید به آقای کاردر گفته شود که متاسفانه قرارداد کرسنت با رویه رشوه پیش رفته است و به ضرر جمهوری اسلامی بوده است . قرار داد کرسنت علاوه بر اینکه فساد اقتصادی را در پی داشته است موجب شده است کشورمان تاوان سنگینی به عنوان جریمه پرداخت کند.

آقاجری خاطرنشان کرد: وزارت نفت نباید گاز را با قیمت ارزان و ناچیز به شرکت الهلال امارات بفروشد و نباید خسران قرارداد کرسنت مجدد تکرار شود. باید از معاون وزیر نفت پرسیده شود چرا مجدد در نظر دارد منابع انرژی کشورمان را در اختیار خارجی‌ها قرار دهد ؟! این رفتاری خلاف اقتصاد مقاومتی است. چرا گاز مفت و مجانی به خارجی‌ها می‌دهید؟

عضو سابق کمیسیون انرژی در خاتمه افزود: بر طبق قرار داد کرسنت، هر چه قیمت نفت خام هم افزایش پیدا کند ضرر بیشتری برای کشورمان ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات