امام جمعه مهریز:

مردم برای انقلاب سرمایه گذاری کردند و شهید دادند/تقدیر و تشکر امام جمعه از مردم برای حضور در حماسه ای بزرگ

امام جمعه مهریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن شادباش به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب برای حفظ اسلام و قرآن بود؛ به همین دلیل، مردم برای آن سرمایه گذاری کردند و شهید دادند.
کد خبر: ۸۸۲۳۶۱۰
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن شادباش به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از مردم انقلابی و ولایت مدار مهریز به خاطر شرکت در راهپیمایی عظیم روز 22 بهمن، گفت: اگر مسئولان به مردم خدمتی ارائه کنند و در مقابل، از دین و ایمان آنها بکاهند، این خدمت ستودنی و پذیرفتنی نیست.

علی برهان افزود: امام حسین شاهرگ اسلام است و در واقع قلب تپنده اسلام، ثارالله است. انقلاب ما لبیک به امام حسین علیه السلام بود.

وی ادامه داد: اینکه بعضی از مردم بگویند ما به طاعات و عبادات خود می پردازیم و کاری به سیاست و انتخابات نداریم این همان حکومت سکولار است؛ یعنی جدایی دین از سیاست که در زمان پهلوی باب بود و این خواست آمریکاست تا آحاد مردم ایران در صحنه نباشند و به مسائل سیاسی و به سرنوشت مملکت خود حساسیت نشان ندهند.

برهان خطاب به روحانیون شهرستان از آنان خواست در نهی از منکر شهامت و شجاعت کافی را داشته باشند و در بطن مسائل قرار گیرند و در موضوعات مهمی که به دین و مذهب لطمه می زند، ورود کنند و بی تفاوت نباشند.

وی با انتقاد از برخی از جشن های دهه فجر که در پایتخت برپا می شود و هم چنین حواشی تامل برانگیز جشنواره فیلم فجر ادامه داد: در بعضی از جشن های دهه فجر کارهای غیرارزشی می کنند و مملو از بی حرمتی ها و بی توجهی به دین و مسائل اخلاقی است که لازم است مسئولان امر و هم چنین روحانیون شهرستان در این مورد تدایبر لازم را بیاندیشند تا شاهد تکرار برپایی این گونه جشن ها نباشیم.

امام جمعه مهریز در خطبه های دوم این هفته خاطر نشان کرد: همبستگی و اتحاد مردم متدین و انقلابی ما زبانزد تمام ملت هاست و آمریکا این همه شور و شعور را نمی تواند ببیند. باید برای این مردم «و ان یکاد» خواند. چرا که در صحنه های نبرد حق علیه باطل و راهپیمایی ها و انتخابات و دیگر صحنه ها، حضوری حداکثری داشته اند و می بایست مسئولان امر این حضور خالصانه و خداپسندانه و عاری از ریا را پاس بدارند و برای رفع مشکلات معیشتی مردم بی وقفه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مهریز تصریح کرد: هر یک از ما که قوی تر هستیم شیطان قوی تری نیز داریم. مسئولانی که مقام بالاتری دارند قطعاً در معرض وساوس بیشتری قرار دارند و می بایست مراقب باشند و در همه حال جانب احتیاط و اطاعت از دستورات خدا و دین را رعایت نمایند.

برهان گفت: بسیاری از انحرافات اخلاقی و مفاسد و دزدی ها و مشکلاتی که کشورهای غربی به ویژه آمریکا با آن دست به گریبان است به یُمن حضور مردم متدین و متعهد و دیندار کشورمان، در ایران از این معضلات وجود ندارد و عامه مردم در سلامت اخلاقی بسر می برند.

وی ادامه داد: اگر بعضی اختلاس ها وجود دارد این ربطی به انقلاب اسلامی نداشته و از بی تدبیری دولت و عدم جدیت او در برخورد با این مفاسد و معضلات نشأت می گیرد.

برهان درمورد گفته های اخیر و رفتارهای عجیب رئیس جمهور آمریکا گفت: مدام از گزینه های روی میز خود می گویند و ملت غیور و شهیدپرور ما را تهدید می کنند. حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ها و انتخابات و دفاع مردم از دین و قرآن و انقلاب اسلامی مایه بغض و کینه دشمنان قسم خورده ما و در رأس آن، آمریکا است. به قول شهید بهشتی ای ترامپ از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی ادامه داد: اقتدار نیروی نظامی و انتظامی کشور یکی از مسائل مهم و اضطراری است که با عنایت به آیه شریفه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوة» کشور ما باید در تجهیز خود به انواع و اقسام ادوات و ابزار جنگی مبادرت ورزیده و در برابر تهدید ها و خطرات احتمالی خود را آماده نماید.

خطیب نماز جمعه مهریز، پیرامون انقلاب اسلامی مطالبی را عنوان کرد و گفت: جوان از دست دادن، موضوع ساده ای نیست. مردم ما در به ثمر نشستن انقلاب نقش کلیدی و موثری داشتند. مردم با تحمل سختی ها و ایستادگی و نثار خون جوانان خود نشان دادند که انقلاب از اسلام و قرآن است و برای حفظ آنهاست وگرنه این چنین برای انقلاب سرمایه گذاری نمی کردند.

برهان در پایان خطبه های دوم به اثرات مثبت و سازنده اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن در حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه به تولیدات ملی در واقع عمل به توصیه های رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی است. لازم است در همه زمینه ها به ویژه در زمینه داروسازی خودکفا شویم تا به زودی اثر تحریم ها بر مسائل معیشتی و درمانی برطرف شود.

ارسال نظرات