خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

شهرداری ارومیه توان خرید زمین‌های پادگان لشگر ۶۴ را ندارد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه توان خرید زمین‌های باقیمانده پادگان لشگر ۶۴ که متعلق به ارتش است را ندارد.
کد خبر: ۸۸۲۳۶۸۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علی بهروش با اشاره به آخرین وضعیت زمین‌های پادگان لشگر 64 پیاده ارومیه اظهار داشت: تاکنون بازگشایی امتداد خیابان امام که از وسط پادگان ارتش عبور می‌کند باری از حجم ترافیکی مناطق اطراف کم نکرده و پیش‌بینی می‌شود با احداث یک خیابان جدید بتواند کمک بزرگی به حل مشکل ترافیکی بافت مرکزی شهر کند.

وی گفت: برای حل و فصل مشکلات ترافیکی از یک سو و ایجاد فضاهای سبز جدید در هسته مرکزی شهر از سوی دیگر، فضای زمین‌های پادگان لشگر 64 پیاده ارومیه برای شهرداری اهمیت بسیاری دارد اما مشکلاتی وجود دارد که مانع از دسترسی شهرداری به فضای داخلی پادگان ارتش شده است.

وی گفت: ارتش به‌راحتی اجازه تملک فضای داخلی پادگان را به شهرداری ارومیه نمی‌دهد و از سوی دیگر بودجه لازم برای خرید این زمین‌ها که افزون بر 1200 میلیارد تومان است و معادل یک سال بودجه شهرداری ارومیه است وجود ندارد.

بهروش تصریح کرد: مشتری‌های سرسخت دیگری برای زمین‌های پادگان لشگر 64 پیاده ارومیه وجود دارد که از لحاظ مالی غنی‌تر از شهرداری هستند و این موضوع هم بر مشکلات شهر افزوده است.

وی گفت: تصور می‌شود با احداث یک خیابان از منطقه سومون آباد تا خیابان ارشاد بتوان از حجم ترافیکی خیابان‌های برق، ارتش، کاشانی و حتی خیابان ارشاد کاست.

بهروش افزود: مطالعاتی در حال انجام است تا با توجه به اینکه ایستگاه شروع تراموا در اول جاده دریا احداث می‌شود ایستگاه راه آهن نیز در همین حوالی احداث شود تا مسافرانی که وارد شهر ارومیه می‌شوند به راحتی از تراموا و وسایل نقلیه عمومی دیگر استفاده کنند.

وی درباره نحوه اضافه شدن زمینهای خارج از محدوده به شهر ارومیه افزود: مناطقی که هم اینک خارج از محدوده شهر بوده و مرتب در حال افزایش هستند مشکلات اساسی زیادی دارند اما دریافت خدمات شهرداری از سوی شهروندان ساکن در آنجا مورد درخواست همگان است ول در این میان عده ای با خدمات رسانی مخالفند و در ابعاد کلان تر برخی مسئولان از وسعت یافتن شهر ارومیه جلوگیری می‌کنند.

وی درباره انتقادهایی که از عملکرد شهرداری ارومیه می‌شود گفت: شهرداری به همه شهروندان و رسانه ها این حق را می‌دهد که انتقاد کنند اما انتقاد سازنده و از روی آگاهی نه انتقاد تخریبی که از روی دشمنی و غرض ورزی باشد.

بهروش در مورد محدوده پیاده روی فلکه امام حسین(ع) گفت: فضای لازم برای پیاده رو سازی در این قسمت شهر در نظر گرفته شده و زمین‌های مورد نیاز برای پیاده رو سازی آزاد شده و تا پایان اسفند 95 عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

ارسال نظرات