خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گالیکش ؛

هدف جنگ نرم فرو پاشی نظام سیاسی است

عباسعلی ترشیزی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش در کارگاه مصون سازی فرهنگی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه گفت : هدف جنگ نرم فرو پاشی نظام سیاسی است .
کد خبر: ۸۸۲۳۷۲۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام عباسعلی ترشیزی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش در کارگاه مصون سازی فرهنگی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه گفت : حضرت فاطمه (س)در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوى جهان در تمام قرون و اعصار مى باشد. شأن و منزلت فاطمه زهرا علیهاالسلام را همین بس که پیامبر خدا صلى الله علیه و آله درباره اش زیباترین سخنان را بیان فرموده  : که فاطمه پاره تن من است .

وی در ادامه افزود : عظمت و مقام حضرت فاطمه صلوات الله علیها در روز قیامت چنان است که خداوند به خاطر فاطمه به دوستان آن حضرت نیز مقام شفاعت مى دهد .شخصیت بزرگی چون علی علیه السلام به همسری فاطمه علیها السلام افتخار می کند و همسری با او را برای خود فضیلت و ملاک برتری بر دیگران و شایستگی پذیرش مسئولیت های سنگینی چون رهبری جهان اسلام می داند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش گفت : پیامبر اسلام و ائمه و امامان معصون و حضرت فاطمه (س) را الگوهای ما در جهان هستی هستند و وظیفه ی ما اطاعت از خداوند و پیامبر و ولایت فقیه می باشد تا دشمنان اسلام نتوانند در جامعه ی اسلامی نفوذ نمایند و به اسلام ما آسیب برسانند .

حجت الاسلام ترشیزی در ادامه سخنان خود اظهار داشت : دشمن از طریق جنگ نرم بدنبال نفوذ در جامعه ی اسلامی است و  شناخت دشمن، کیفیت نفوذ و راه های مقابله با آن از وظایف همه ی ما در جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت : رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای ( مدظله العالی ) نفوذ را در چهار دسته طبقه بندی میکند : 1- نفوذ فرهنگی و فکری، 2-  نفوذ سیاسی ، 3- نفوذ اقتصادی و 4- نفوذ امنیتی و رهبر انقلاب تاکید کردند که نفوذ فرهنگی و فکری از همه انواع دیگر خطرناک تر و مهم تر است، و بعد از آن نفوذ سیاسی است، سپس نفوذ اقتصادی و در انتها نفوذ امنیتی از درجه اهمیت برخوردارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش خاطر نشان کرد : هدف نهایی در جنگ نرم همان هدف در جنگ سخت یعنی مهار و فروپاشی یک نظام سیاسی است. لیکن ابزار و روشهای این براندازی متفاوت است. اگر در جنگ سخت با اشغال سرزمین، براندازی یک نظام سیاسی محقق میشود و سیستم دفاعی و امنیتی یک کشور فرو میریزد، در جنگ نرم تلاش میشود با تأثیرگذاری بر باورها و ارزشهای یک ملت، اندیشه و الگوی اداره کشور که هویت دهنده نظام سیاسی است به چالش کشیده شود.

وی در خصوص ماهواره و شبکه های اجتماعی گفت : ماهواره، یکی ازرسانه های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می آید و در آن خانواده که یکی از مهمترین نهاد اجتماعی و بنیان انتظام اجتماعی به حساب می‌آیند مورد تهاجم نرم قرار می گیرد .

حجت الاسلام ترشیزی ابراز کرد: بر این اساس مهمترین اثر ماهواره متوجه مهمترین بنیان اجتماع است و آسیب‌های آن در گام اول متوجه خانواده‌‌ها و اعضای آن است. خانواده نهادی فرهنگی است و مهمترین عنصر آن را عناصر فرهنگی تشکیل می‌دهند و لذا تغییرات فکری که- تحت تأثیر ماهواره- در افراد خانواده ایجاد می‌شود، سرآغاز آشفتگی در ترکیب این نهاد خواهند بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد :  ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم ولاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان است، درصدد اختلاف افکنی بین زنها وشوهرهاست، به ناموس افراد چشم طمع دارد، دین افراد را می گیرد، مرزها وحریم های خانواده را می شکند، به آسانی حقیقت های سیاسی واجتماعی را وارونه جلوه می دهد و بدنبال نفوذ در جامعه اسلامی است .

خبرنگار خبرگزاری بسیج محمدرضا شریفی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار