فعال فرهنگی و رسانه ای در گفتگو با بسیج:
یک فعال فرهنگی و رسانه ای با بیان اینکه اردوهای راهیان نور نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت دارد، برگزاری این اردوها را جهاد فرهنگی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۲۳۷۳۸
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

میرحامد یحیوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خودشان در منطقه فتح المبین برگزاری این اردوها را حرکتی بسیار عظیم توصیف کردند، بیان کرد: ظرفیت هایی که در این حرکت وجود دارد توطئه دشمنان را خنثی کند.

وی افزود: در عرصه جنگ نرم، شهدا و سیره زندگی آن ها مهم ترین مولفه هایی است که می تواند برای جوانان به عنوان الگو معرفی شود و اردوهای راهیان نور ظرفیت و بستر مهمی در این زمینه است.

یحیوی با تاکید به اینکه شهدا به تاسی از مکتب امام حسین(ع) در مسیر عاشورا حرکت کردند و نهضت عاشورا بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم به خصوص جوانان است، توجه به ذائقه مخاطبان جوان را در اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ارزشی شهادت، مهم و تاثیرگذار دانست.

این فعال فرهنگی و رسانه ای جایگاه ایثار و شهادت را در فرهنگ اسلامی مان مهم خواند و اظهار داشت: در این فرهنگ شهدا روحیه خودباوری، مسئولیت پذیری، اتحاد و اخلاص را معنا کردند و در راهیان نور نیز همین ویژگی ها را بسیار می توان دید.

یحیوی ادامه داد: طراحی بسته های فرهنگی با شکل و شمایل ویژه و خاص، استفاده از روحانیان و طلاب جوان در بین آن ها در طول برگزاری اردو و همچنین استفاده از راویان جوان و راویان دانشجو در کنار راویان و یادگارهای دفاع مقدس می تواند بازخورد خوبی داشته باشد.

این فعال فرهنگی راهیان نور، تاکید کرد: راهیان نور بستر مناسبی برای پیوند نسل های سوم و چهارم انقلاب با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا ایجاد کرده چنانکه دانش آموزان و دانشجویان با حضور در مناطق و یادمان های راهیان نور از نزدیک شاهد عظمت حماسه دوران دفاع مقدس و ایثار شهدا می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها