کد خبر: ۸۸۲۳۷۶۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱

خبرگزاری بسیج از خاتم؛ در چند سال اخیر واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور افزوده شده و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

"اقتصاد مقاومتی" یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتي و مقاومتي كردن اقتصاد كشورهمچنين مقابله با تحريم هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه هاي اقتصادمقاومتي روي آورده اند.

مهدی چاهمورتنی یکی ازشهروندان هراتی است که در راستای تولید و اقتصاد مقاومتی گام برداشته است و به پرورش کبک می پردازد.
این پرورش دهنده كبك درخصوص فعالیت خود گفت: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی اقدام به پرورش کبک کردم.

چاهمورتنی اظهار داشت: کبک ها پرندگانی عادت پذیر هستند و خود را با شرایط مختلف وفق می دهند ولی با این حال باید حداقل امکانات را برای آنها فراهم نمود. کبک یکی از پرندگان پر خاصیت است که حتی تخم کبک نیز خاصیت دارویی داشته و از لحاظ اقتصادی نیز سود خوبی دارد.

پرورش دهنده كبك درخصوص تخم گذاري اين نوع پرنده گفت: کبک تخم گذار،نیاز به 16 ساعت تاریکی و هشت ساعت روشنایی دارد و بعد از دوماه شروع به تخم گذاری می کند که هر کبک در مدت سه ماه، حدود 55 قطعه تخم می گذارد.

وي طول عمر هر كبك را حدود هفت سال عنوان كرد و گفت: جوجه کبک، بعد از سه ماه و 15 روز تبدیل به کبک می شود، طول عمر مفید یک کبک چهارسال وعمرغیرمفید هفت سال است

این پرورش دهنده کبک خاطرنشان کرد: در ابتدا با 80 میلیون تومان فعالیتم را شروع کردم ولی در ادامه با مراجعه به بسیج سازندگی وگرفتن وام سیصد میلیونی تسهیلات از بسیج،توانستم کارم را گسترش دهم.

چاهمورتنی درخصوص وضعيت درآمد حاصل از اين طرح گفت: از لحاظ درآمد مالی از این طرح راضی هستم و چرخ زندگیم می چرخد، ولی در زمینه تهیه خوراک و نبود کشتارگاه با مشکلاتی روبه رو هستیم که امیدواریم مسئولین در این زمینه اقداماتی اساسی انجام دهند.

این کارآفرین هراتی امیدوار است در صورت حمایت از سوی نهادهای دولتی بتواند این طرح را بیشتر گسترش داده تا زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کند.


ارسال نظرات