عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان لاهیجان مطرح کرد

لزوم اقدام و عمل حقیقی مسئولین در عرصه ولایتمداری

عضو شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان لاهیجان حضور استعدادهای برتر، جوانان تحصیلکرده و نخبگان علمی در سنگر بسیج، ارتشی مقتدر دانست که در عرصه جهاد علمی و توسعه فناوری های نوین در کشور مهیا ساخته است.
کد خبر: ۸۸۲۳۷۷۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، آرمین شعبانی پور با اشاره به لزوم باز تعریف ساختارهای دانش بنیان در بخش های موثر بر اقتصاد کشور، گفت: با وجود آمارهای مربوط به توسعه شرکت های دانش بنیان، این حوزه همچنان از عدم وجود شتاب لازم برای ایجاد تحولات سازنده رنج می برد.

شعبانی پور با بیان اینکه اکثر دانشگاه های کشور نسل اولی بوده و این اساسی ترین مشکل در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان است، تصریح کرد: دانشگاه های نسل اول صرفاً به آموزش مطالب درسی در رشته های مختلف تحصیلی می پردازند و در آنها تحقیقات جایگاه خاصی ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت آسیب شناسی تحقیقات دانشگاهی در ایران، خاطرنشان کرد: سهم عظیمی از وقت، بودجه و سرمایه های انسانی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی صرف اجرای پژوهش های غیرکاربردی می گردد. چنانچه این سرمایه ها به صورت هدفمند در مسیر حل مشکلات بخش های متنوع تولید و اقتصاد کشور هدایت شوند عاملی در جهت نقش آفرینی موثر دانشگاه در بهبود وضعیت صنعت و کاهش نرخ رشد بیکاری خواهد بود.

شعبانی پور با اشاره به اینکه دانشگاه های جهان در حال حرکت به سوی نسل چهارم خود هستند، گفت: از ویژگی های بارز دانشگاه های نسل چهارم کارآفرین بودن آنهاست.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش در نسل چهارم دانشگاه ها به سوی ایجاد ایده های ثروت آفرین در قالب تشکیل شرکت های دانش بنیان اشتغال زا توسط اساتید و دانشجویان سوق یافته و دانشگاه در تعامل مستقیم با بطن جامعه، به فکر توسعه پایدار اجتماعی است.

شعبانی پور با ابراز نگرانی از کاهش رشد علمی کشور در دولت یازدهم، خاطرنشان نمود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، در حوزه پیشرفت علمی نیازمند حرکتی پرشتاب هستیم و این تنها در سایه عزمی ملی و مدیریتی جهادی امکانپذیر است.

این کارشناس مدیریت اقتصادی با اشاره به وجود ظرفیت عظیم علمی نیروی مقاومت بسیج در کشور آن را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضور استعدادهای برتر، جوانان تحصیلکرده و نخبگان علمی در سنگر بسیج، ارتشی مقتدر در عرصه جهاد علمی و توسعه فناوری های نوین در کشور مهیا ساخته است.

شعبانی پور با تاکید بر ضرورت دوری دولت از شعارها و اقدامات نمایشی در حوزه اقتصاد دانش بنیان، اذعان داشت: این حوزه نوپای اقتصادی در کشور نیازمند توجه ویژه و اختصاص حمایت های بخش دولتی است تا منجر به تحقق اهداف تعیین شده در سند چشم انداز توسعه شود.

شعبانی پور در پایان با بیان اینکه حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) فرمودند: «در دفاع از جامعه‌ نخبگان و حرکت علمی کشور، تا نَفس دارم ذرّه‌ای کوتاه نخواهم آمد»، خواستار اقدام و عمل حقیقی مسئولین در عرصه ولایتمداری و تحقق منویات مقام معظم رهبری شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار