پایگاه شهیدجودی اردبیل فعالیت خود را قبل از انقلاب شروع کرده است

گوشه های از فعالیت های شاخص و ابتکارات پایگاه مقاومت بسیج شهید حسن جودی حوزه مقاومت بسیج شهید برزگر ناحیه اردبیل را در گزارش زیر میخوانید:
کد خبر: ۸۸۲۳۷۷۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

1- لطفا خودتان را معرفی کنید و درخصوص موقعیت رده خود شرح مختصری بیان نمایید؟

 اینجانب رسول مجرد از سال ۱۳۸۸ به عنوان مسئول نیروی انسانی و قبل از آن نیز از سالهای ۱۳۸۰ بامسئولیت های مختلف و انجام وظیفه و ادای تکلیف در پایگاه مقاومت بسیج شهید حسنجودی مسجد آقاکاظم، حوزه مقاومت بسیج شهید برزگر، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل مشغول فعالیت هستیم.

این پایگاه مقاومت از همان دوران ستمشاهی و قبل ازانقلاب با عنوان انجمن اسلامی محله تاسیس شده و به مرور زمان با عناوین مختلفی ازجمله انجمن اسلامی، کانون فرهنگی هنری، مکتب المطهری، پایگاه مقاومت، سنگر محله و... مشغول فعالیت های گسترده ، با ارائه طرح ها و برنامه های متناسب با آداب ورسوم اردبیل به سایر مرکز های فعال فرهنگی هنری بوده است و همیشه در برگزاریبرنامه های ابتکاری و پایه گذاری برنامه های خاص پیشقدم بوده و در سطح استان نیزمطرح است. (از جمله پایه گذار مراسمات دهه دوم محرم در اردبیل)  که تمجید برنامه های این پایگاه از زبان نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل دکتر سید حسن عاملی از تریبون نماز جمعه نیز مطرح شده است که این خود افتخاری بس عظیم، برای عوامل اجرایی این نهاد مقدس و مشوق برای بهتر برگزار کردن برنامه ها و ماموریت های محوله می باشد.

۲ ـ فعالیت شاخص رده خود را نام برده، نحوه و روش اجرای آن را کامل توضیح دهید؟

فعالیت های فرهنگی و هنری وکیفی سازی حلقه های تربیتی صالحین با هدف شناسایی، سازماندهی، تقدیر و ایجاد انگیزه برای بسیجیان موجود، ترغیب و تشویق سایر بسیجیان در راستای تحقق فرامین رهبری وسازمان بسیج مستضعفین و افزایش جذب به بسیج مساجد و محلات است.

 با توجه به اینکه در میان نوجوانان وجوانان بسیجی اعضای حلقات تربیتی صالحین این ظرفیت وجود دارد که بتوانند ارزش های دوران دفاع مقدس و تفکر بسیجی را نسل به نسل و به آینده انقلاب اسلامی منتقل کنند به همین دلیل از ظرفیت فرهنگ و هنر و استعداد های نهفته موجود در بسیجیان حلقات استفاده شده و با شناسایی، سازماندهی و تقدیر از نخبگان رشته های مختلف و تجمیع آنها به عنوان اعضای گروه سرود به دنبال هویت بخشی، ارزشیابی و ایجاد انگیزه در میان آنها و سایر بسیجیان پایگاه برآمدیم که منجر به تشکیل و راه اندازی گروه سرود الهادی(ع) از میان اعضای حلقات تربیتی صالحین گردیده که به دنبال آن، این فرآیند موجب کیفی سازی حلقه های تربیتی و محور قرار گرفتن حلقه ها در فعالیت های پایگاه و مسجد نیز گردید و هم اکنون نیز در پی آن هستیم که با استفاده از این روش برای سایر برنامه ها وفعالیت ها از ظرفیت موجود در بسیجیان برای هر چه با شکوه تر، برگزار شدن برنامه هااستفاده کنیم.

۳ ـ آیا استقبال از این جلسات خوب بوده است؟

با توجه به اینکه این برنامه از جذابیت و تنوع خاصی بخصوص برای نوجوانان و جوانان برخورداراست، برگزاری چنین برنامه هایی و تشکیل این چنین گروه هایی همیشه و در طول سالیان مختلف با استقبال خوبی مواجه شده است. ما در ابتدا با ۶ نفر اقدام به تشکیل و راه اندازی این گروه هنری نمودیم که با گذشت چندماه تعداد اعضای این گروه از طریق حلقات صالحین و شناسایی آنها، اعضا به بیش از ۲۰ نفر رسید؛ این روال ادامه داشت که هم اکنون نزدیک به ۴۰ نفر این گروه اعضای ویژه دارد و همچنان نیزپذیرش و جذب ادامه دارد.

۴ـ شما برای آموزش بسیجیان در خصوص مباحث اقتصادی برنامه ای داشته اید؟ لطفات وضیح دهید.

بله، با توجه به اینکه نیاز جوانان و بسیجیان در زمان حال، ایجاد شغل و ادامه فعالیت به کسب و کار  و نحوه ی انجام موفقیت آمیز کسب و کار پس از تحصیلات است، ما نیز به سهم خود قدم ناچیزی در این زمینه برداشته ایم.چند مورد برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی کسب مهارت های فنی و حرفه ای، نحوه ایجاد مشاغل کوچک خانگی، نحوه ی بازاریابی برای تولیدات و محصولات، همچنین نحوه دریافت وام های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال کوچک و زود بازده و ... را داشتیم.

۵ـ جلسات شما منجر به تولید یا ارائه خدماتی در محله شده است؟

بله، با توجه به اینکه تعدادی از دوستان و اعضای گروه و حلقات صالحین  در رشته هایی از هنر و فرهنگ دارای مدارج عالی هستند با کمک آنها و حمایتهایشان و با استفاده از تجربیات انان، اقدام به آموزش وتولید طرح های گرافیکی و طراحی پوستر و بنر و از این قبیل کارها نموده ایم که هم برای رفع نیاز های محلی خودمان استفاده نموده و هم اینکه از سایر نهادها و ارگانهای دولتی و یا خصوصی سفارش کار گرفته و پس از تنظیم قرارداد و تکمیل پروژه باقیمتی ارزانتر از نرخ بازار اقدام به تولید آثار نموده و تحویل می نمائیم.

۶ـ در راه اجرای این طرح چه مشکلاتی داشتید و چگونه برطرف نمودید؟

درابتدای شروع کار مشکل اصلی و عمده عدم وجود سیستم های قوی و مجهز رایانه ای بودند که باید از هر لحاظ سیستم خوبی بوده و به کار ما که کارهای سنگین طراحی گرافیکیبودند نیز می آمدند. که این مشکل از طریق کار اولیه و پس انداز فروش تولیدات، وکمک مالی که از طریق صندوق مسجد دریافت نمودیم حل شد و یک سیستم رایانه ای مجهزجهت استقرار در محل پایگاه تهیه و خریداری گردید.

هم اکنون نیز چند سالی است که از این طریق تعدادی از اعضای گروه و سایر دوستان با همدیگر اقدام به طراحی و تولید آثار وسفارشات عمومی نموده و مشغول فعالیت در محل پایگاه نیز هستیم.

۷ـدر پایان اگر مطلبی با مخاطبین و بسیجیان دارید بفرمایید .

ازهمه شما که متحمل زحمت شدید تقدیر و تشکر ویژه داریم و نیز به سایر دوستان و بسیجیان عزیز توصیه می کنیم همچنان که در برنامه های فرهنگی و هنری و تربیتی درحلقات و جلسات صالحین در مساجد و پایگاه ها فعالیت می نمایند.

در کنار این فعالیت ها نیز حتما با استفاده از تجربیات و داشته های سایر دوستان و اعضای گروه اقدام به انجام فعالیت های اقتصادی درآمدزا نیز نمایند. آن هم در جوار پایگاه و مسجد و حتیدر محل محیط پایگاه و یا مسجد می تواند باشد.

 

انتهای پیام/ت


ارسال نظرات
آخرین اخبار